Gå til innhold

Kjøpt valp - skrekkblandet fryd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha drømt om hund i vartfall 10 år har jeg endelig kastet meg rundt å kjøpt en liten klump! Gleder meg som en liten unge på julekvelden til valpen ligger i armene mine og vårt eventyr starter <3 (får han i starten av februar). MEN, jeg.er.så.nærvøs.!! Hva om valpen får seprasjonsangst? Hva om han ikke trives i leiligheten min? Hva om han blir utrygg? Jeg.er.så.redd. Samtidig tror jeg dette kommer til å være fantastisk, på somrene, ute hele dagen i hagen, kose oss! 

Jeg har lest meg opp på utallige treningsmetoder på forskjellige ting, snakket med venner med hunder og skaffet meg erfaring fra familiens sine hunder. Så er sånn sett godt forberedt da jeg også er oppvokst med hund. Herregud, noen som kan berolige meg?! 

Anonymkode: 2bd88...fec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pust med magen, det er ikke rakettforskning å oppdra en valp :) 

Skrevet

Jeg var også redd til å begynne med, men nå er valpen 6 måneder og det har gått kjempefint! Selvfølgelig er det ting hun kan bli tryggere på, men vi jobber med saken. Jeg tror bekymringene roer seg litt når du har blitt kjent med valpen og den har blitt trygg på deg. 

Bare slapp av og ta eventuelle problemer etter hvert som dem kommer, det går nok bra. For oss føltes alt mye lettere etter hun ble stueren, vi trengte ikke lenger å gå ut hver andre time + vaske mange ganger daglig.

Skrevet
5 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Pust med magen, det er ikke rakettforskning å oppdra en valp :) 

Takk! Heldigvis ikke :fnise:

Skrevet
8 minutter siden, Elsoo skrev:

Jeg var også redd til å begynne med, men nå er valpen 6 måneder og det har gått kjempefint! Selvfølgelig er det ting hun kan bli tryggere på, men vi jobber med saken. Jeg tror bekymringene roer seg litt når du har blitt kjent med valpen og den har blitt trygg på deg. 

Bare slapp av og ta eventuelle problemer etter hvert som dem kommer, det går nok bra. For oss føltes alt mye lettere etter hun ble stueren, vi trengte ikke lenger å gå ut hver andre time + vaske mange ganger daglig.

Tusen takk for beroligene svar :)  kommer sikkert til å gå supert, fikk bare en bølge av stress over meg :fnise: Skulle ønske man kunne hyre en valpe trener som er her hjemme med meg å hjelper meg, samt beroliger meg :fnise: haha! 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Heldigvis ikke :fnise:

Bruk normal, sunn fornuft. Det kommer du langt med. Meld deg på kurs, valpekurs kan man starte når valpen er 10-12 uker avhengig av hvor husvarm og trygg den er. Hundesonen.no har gitt mange svar på alt det du lurer på, så let litt rundt der inne. Mange dyktige hundefolk der :) Du har tid til å lese litt før den kommer, så ta en kikk på kontaktkontraktet, 100% positiv hverdagslydighet, og fra valp til voksen. Da har du litt i bunnen.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, ArtyFarty skrev:

Bruk normal, sunn fornuft. Det kommer du langt med. Meld deg på kurs, valpekurs kan man starte når valpen er 10-12 uker avhengig av hvor husvarm og trygg den er. Hundesonen.no har gitt mange svar på alt det du lurer på, så let litt rundt der inne. Mange dyktige hundefolk der :) Du har tid til å lese litt før den kommer, så ta en kikk på kontaktkontraktet, 100% positiv hverdagslydighet, og fra valp til voksen. Da har du litt i bunnen.

Takk! Har allerede lest side opp å ned ang ting, men skal selvsagt ikke stoppe! Takk for gode tips og skal absolutt melde inn på hundresonen.no :) skulle vært flere brukere som deg 🌹 Er nok ei heller siste gang jeg skriver et innlegg på denne kategorien 🙊😅

• Liker 1
Skrevet

Ikke sånn for å være en surpomp her, men det som kanskje overasket meg mest var hvor sur jeg til tider var på den (verdens mest fantastiske) lille valpen min. Altså, når man har sovet dårlig, og deretter fått testet tålmodigheten sin og kanskje blitt sint på seg selv fordi man glemte å gjøre sånn som man hadde planlagt, etc.. da var jeg overaskende gretten på hele valpeopplegget. Det gikk jo selvsagt over, og var ingen krise. Poenget mitt var at de kjipe episodene hvor valpen var i overkant slitsom var det mest overaskende. Alt andre har du sikkert lest side opp og ned om, og det er som sagt ikke rakettforskning. Har du lest deg opp, så har du essensen, også kommer sunt vett og google/forum/venner til hjelp med detaljene.

Anonymkode: 39816...02e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...