AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #1 Del Skrevet 15. januar 2017 Førstegangsprøver! Da skal vi endelig starte prøvingen om 3 måneder:-) Jeg trener, spiser relativt sunt og planen er å (fortsette) å ta vanlige multivitaminer med Omega 3 samt begynne å ta Folat nå. Andre tips til forberedelser som kan gjøres før vi setter i gang? Jeg har et spørsmål til dere som har prøvd over lengre tid (over 6mnd) tar dere fremdeles Folat under prøvingen? Hva med disse gravid multivitaminene er disse å anbefale fremfor vanlige multivitaminer? Vet det er 0,2mg folat i disse og at dosen vil bli 0,6mg med folat (0,4mg) på siden i tillegg, men ser også folk tar mye høyere doser enn dette.. Jeg er så spent og gleder meg masse bare til å sette i gang! Men kjenner jeg må prøve å roe ned forventningene slik jeg ikke blir skuffet.. Anonymkode: 11494...d4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #2 Del Skrevet 15. januar 2017 I tillegg til de vitaminene du tar så bør mannen din begynne å ta vitaminer. På medicus i trondheim så anbefaler de Møllers total til mannen, og tilskudd av sink. Folat kan du stå på helt til du blir gravid og de 12 første ukene i svangerskapet. Det er ikke farlig å innta folat over et lengre tidspunkt. Anonymkode: 1bd04...9fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahir Skrevet 15. januar 2017 #3 Del Skrevet 15. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg til de vitaminene du tar så bør mannen din begynne å ta vitaminer. På medicus i trondheim så anbefaler de Møllers total til mannen, og tilskudd av sink. Folat kan du stå på helt til du blir gravid og de 12 første ukene i svangerskapet. Det er ikke farlig å innta folat over et lengre tidspunkt. Anonymkode: 1bd04...9fb Ok! Skal han begynne å ta vitmainer nå eller når vi setter i gang prøving? Holder det ikke med vanlig multivitmain til ham også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #4 Del Skrevet 15. januar 2017 Folat er vannløselig - dvs at du tisser ut det kroppen din ikke trenger. Ikke mulig å ta overdose. Det er en annen ting med fettløselige vitaminer som A, D og E hvis jeg ikke husker feil. De lagres i fettvevet ditt og kan være direkte skadelig dersom du tar mer enn anbefalt dagsdose viktig å tenke på spesielt under prøving og graviditet! Anonymkode: 3d688...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #5 Del Skrevet 15. januar 2017 Tror det beste rådet er å ikke lage dette til et kjempeprosjekt. Å bli gravid er en naturlig prosess og trenger ikke hauses opp til noe mer enn det er. Anonymkode: aad28...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 15. januar 2017 #6 Del Skrevet 15. januar 2017 Husk folat. I tillegg anbefaler jeg Optimalsettet fra FitLine. Da får du i deg det du trenger av vitaminer og mineraler, og det er ikke mulig å overdosere. Bra for å forberede til en graviditet, og også bra når du har baby i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #7 Del Skrevet 16. januar 2017 11 timer siden, Bahir skrev: Ok! Skal han begynne å ta vitmainer nå eller når vi setter i gang prøving? Holder det ikke med vanlig multivitmain til ham også? Han kan bare sette igang å ta det nå, det er jo bare vitaminer, så ikke noe farlig Sink er bra for cellene, da mtp sædcellene. Anonymkode: 1bd04...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 #8 Del Skrevet 20. januar 2017 Er det noen som vet hvor mye Sink mannen skal ta disse 3 mmd før? Her tar mannen multivitaminer med 12 mg sink og i tilegg egne sink tabletter på 25 mg, blir det for mye? Anonymkode: 11494...d4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #9 Del Skrevet 21. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet hvor mye Sink mannen skal ta disse 3 mmd før? Her tar mannen multivitaminer med 12 mg sink og i tilegg egne sink tabletter på 25 mg, blir det for mye? Anonymkode: 11494...d4f Dette tror jeg du får best svar på hvis du googler Anonymkode: 3d688...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #10 Del Skrevet 24. januar 2017 Pass på at mannen ikke mangler d vitamin, det er funnet en sammenheng her...... Anonymkode: 3c5fa...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahir Skrevet 24. januar 2017 #11 Del Skrevet 24. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Pass på at mannen ikke mangler d vitamin, det er funnet en sammenheng her...... Anonymkode: 3c5fa...aa2 Satser på at det holder med det som er i multivitaminene😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå