Derpderp Skrevet 15. januar 2017 #1 Skrevet 15. januar 2017 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kvinner/tomt-for-p-pillen-mercilon/a/23898140/ Med andre ord "wrap it up, boys!"
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #2 Skrevet 15. januar 2017 Mercilon har man jo blitt advart mot i årevis, hvorfor bruker kvinne denne pillen? Anonymkode: f8368...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #3 Skrevet 15. januar 2017 1 minutt siden, Derpderp skrev: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kvinner/tomt-for-p-pillen-mercilon/a/23898140/ Med andre ord "wrap it up, boys!" "Legemiddelverket: Bytt merke nå som du har muligheten – Nå som det ikke er mulig å få tak i den likevel, oppfordrer vi brukerne til å benytte anledningen til å be legen skrive ut et alternativ som gir lavere risiko for blodpropp enn Mercilon, sier overlege i Statens legemiddelverk, Sigurd Hortemo. Mercilon er en såkalt kombinasjonspille og består av østrogen og desogestrel. Mens de snilleste kombinasjons p-pillene gir 6–7 blodpropper i året per 10.000 brukere, utgjør Mercilon en blodproppfare på mellom 9 og 12 per 10.000. Hortemo understreker likevel at det ikke er en stor fare forbundet med bruk av Mercilon. – Risikoen for blodpropp er lav for alle typene, og det er viktig at kvinner finner en pille de trives med, men hvis de likevel skal bytte, bør de bytte til en med lavere risiko sier han. " Anonymkode: 07c21...208
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Glad jeg bruker microgynon, fikk beskjed av legen at den var "mildere" en mercilon (slet med mye spotting og bivirkninger) å etter at jeg byttet har sexlysten gått opp igjen, mindre bivirkninger ellers og spotting skjer kun hvis jeg er lat og hopper over mensen for mange ganger Anonymkode: 1bb92...873
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå