AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #1 Skrevet 15. januar 2017 Som tittelen sier. Hva er forskjellen på hvordan du forholder deg til friends with benefits vs en potensiell kjæreste? Skriv gjerne hvor gammel/hvilket kjønn du er. Anonymkode: 5839d...c88 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #2 Skrevet 15. januar 2017 Dette lurer jeg også på. Anonymkode: 45743...af7 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #3 Skrevet 15. januar 2017 Kvinne 40 - Fremtidsplanleggingen! Anonymkode: 67225...3cc
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #4 Skrevet 15. januar 2017 34år kvinne. FF er kun sex, null følelser og viktigst NULL FORPLIKTELSER. Eneste regelen: smitte med kjønnssykdom avslutter fuckfriendforholdet tvert og all kontakt opphører. Kjærlighetsforhold. Gjensidige følelser, respekt, 100%tillit og lojalitet. Humor og opplevelser. Anonymkode: 626d5...2fa 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 Gjør man ting utenom å ha sex da? Med fwb? Jeg har en, men jeg er ikke helt sikker på hva vi er. Vi kan ha sex, men vi kan også gjøre helt andre ting som å gå på kafe, senteret, gå tur, kino, ta en kaffe.. Jeg vet at jeg har fått følelser, men usikker på hvor han står i denne situasjonen.. Anonymkode: 45743...af7
draug 75 Skrevet 16. januar 2017 #6 Skrevet 16. januar 2017 FWB ingen forpliktelser utenom der og da. Ingen eksklusivitet. Og gjerne enighet om å utforske en bestemt genre innenfor sex. En FWB som ikke har seksuelle preferanser som passer til dine egne er det liten vits i å ha. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #7 Skrevet 16. januar 2017 1 time siden, draug 75 skrev: FWB ingen forpliktelser utenom der og da. Ingen eksklusivitet. Og gjerne enighet om å utforske en bestemt genre innenfor sex. En FWB som ikke har seksuelle preferanser som passer til dine egne er det liten vits i å ha. Hei. Meg over deg igjen.. Jeg vet ikke hva vi er. Men han har sagt (før vi begynte å treffes) at han aldri holder på med mer enn en jente om gangen.. Det var vel egentlig meningen at dette skulle være kun sex, men så begynte vi å finne på ting sammen, sender mld til hverandre hver dag.. Nå er jeg igrunn bare forvirret. Anonymkode: 45743...af7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #8 Skrevet 16. januar 2017 Du må spørre ham, slutt å lage disse trådene. Anonymkode: cbac8...d7f 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #9 Skrevet 16. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må spørre ham, slutt å lage disse trådene. Anonymkode: cbac8...d7f Det er ikke samme AB som skriver over og som har startet tråden (sistnevnte er nemlig meg). Anonymkode: 5839d...c88 1
Kraula Skrevet 17. januar 2017 #10 Skrevet 17. januar 2017 Jeg introduserer ikke en FWB til vennene mine. Dersom han allerede kjenner vennene mine, forteller jeg ikke at vi ligger sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #11 Skrevet 17. januar 2017 Det jeg lurer på da er hvorfor gutter skal gidde bli noe mer enn fwb. Dere er jo enklest å forholde seg til slik. Anonymkode: e6f14...1fc
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #12 Skrevet 17. januar 2017 Jeg har en FF. Vi har kun sex. Ser kanskje film og spiser pizza, og prater om hverdagslige ting. Vi går ikke i dybden på noe, blir ikke kjent med han. Prøver ikke å fremstå bedre enn jeg er. Deler ikke noe av meg selv. Introduserer han ikke for venner og familie. Potensiell kjæreste: vil bli kjent med han, hele han. Vite om fortid og fremtid. Om familien og vennene hans. Må ha det fint med han. Gjøre alt mulig sammen. Ha felles interesser. Anonymkode: 923f5...a24 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #13 Skrevet 17. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg lurer på da er hvorfor gutter skal gidde bli noe mer enn fwb. Dere er jo enklest å forholde seg til slik. Anonymkode: e6f14...1fc Det finnes jo mange gutter som gjerne vil ha kjæreste også, en (god) kjæreste gir mye mer enn kun sex. En partner, noen å dele livet sitt med, dele gleder og sorger med, få barn med etter hvert osv. Men de guttene (og jentene) som kun vil ha sex og ser på selve forholdet som "baksiden av medaljen" som de bare må tåle for å få regelmessig sex, de burde jo bare holde seg til fwb-rollen så de ikke gir noen falske forhåpninger. Anonymkode: c4b86...b34 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #14 Skrevet 17. januar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes jo mange gutter som gjerne vil ha kjæreste også, en (god) kjæreste gir mye mer enn kun sex. En partner, noen å dele livet sitt med, dele gleder og sorger med, få barn med etter hvert osv. Men de guttene (og jentene) som kun vil ha sex og ser på selve forholdet som "baksiden av medaljen" som de bare må tåle for å få regelmessig sex, de burde jo bare holde seg til fwb-rollen så de ikke gir noen falske forhåpninger. Anonymkode: c4b86...b34 Ser jo ingen bakside ved denne medaljen... Ingen drama, sex on demand, ikke noe ventetid. Slipper familieselskap og forholde seg til vennene hennes. Full frihet men kan har en kvinne som er motivert for kun sex. Til det andre du nevnte som liksom skal være gode grunner til å ha en kjæreste: hovedgrunnen til at menn vil ha en kjæreste er sex. Så igjen:hvorfor gidde gå igjennom denne lange prosessen og bli vurdert opp og ned som kjæreste, når det beste er å fremstille seg som fwb og heller snike i køen. Man kan bo med kompiser og få nøyaktig det samme, eller mye bedre omsorg av de. Sexen får man fra fwb. Anonymkode: e6f14...1fc
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #15 Skrevet 17. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser jo ingen bakside ved denne medaljen... Ingen drama, sex on demand, ikke noe ventetid. Slipper familieselskap og forholde seg til vennene hennes. Full frihet men kan har en kvinne som er motivert for kun sex. Til det andre du nevnte som liksom skal være gode grunner til å ha en kjæreste: hovedgrunnen til at menn vil ha en kjæreste er sex. Så igjen:hvorfor gidde gå igjennom denne lange prosessen og bli vurdert opp og ned som kjæreste, når det beste er å fremstille seg som fwb og heller snike i køen. Man kan bo med kompiser og få nøyaktig det samme, eller mye bedre omsorg av de. Sexen får man fra fwb. Anonymkode: e6f14...1fc Da er det bare å la være å skaffe seg kjæreste hvis man føler det slik, det var det opprinnelige poenget mitt. Tro det eller ei, det finnes menn som setter pris på det andre jeg nevnte også, derfor vil de ha kjæreste og ikke bare fwb. Anonymkode: c4b86...b34 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #16 Skrevet 17. januar 2017 Forskjellen for meg er at FWB er noen jeg syns er gøy å være med og har bra sex med, men som jeg ikke ser en fremtid med eller har følelser for. Når det er en potensiell kjæreste pleier jeg for det første å vente en stund med å ha sex, gå rolig frem, er gjerne betatt, bruker mye tid på å bli godt kjent, og ser for meg en potensiell fremtid med vedkommende. Anonymkode: 895b6...664 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #17 Skrevet 17. januar 2017 Glemte å nevne det, men er kvinne. - anonym ovenfor Anonymkode: 895b6...664
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #18 Skrevet 17. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det bare å la være å skaffe seg kjæreste hvis man føler det slik, det var det opprinnelige poenget mitt. Tro det eller ei, det finnes menn som setter pris på det andre jeg nevnte også, derfor vil de ha kjæreste og ikke bare fwb. Anonymkode: c4b86...b34 Siterer bare denne jeg som motsvar: 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen for meg er at FWB er noen jeg syns er gøy å være med og har bra sex med, men som jeg ikke ser en fremtid med eller har følelser for. Når det er en potensiell kjæreste pleier jeg for det første å vente en stund med å ha sex, gå rolig frem, er gjerne betatt, bruker mye tid på å bli godt kjent, og ser for meg en potensiell fremtid med vedkommende. Anonymkode: 895b6...664 Hvem er det som gidder å bli kjæreste, når man leser slike ting? Vente lenger, gi mer, få mindre tilbake. Når jenta ikke er innstilt på å ha het og dampende sex fra første stund, så sier det seg selv at det er et tapsprosjekt og dårlig bruk av tiden for mannen. Og damer lurer på hvorfor menn bare vil ha sex? Hvorfor det bare er fuckboys igjen? Hvorfor ingen vil bli seriøse? Leser dere ikke svarene her inne? Evner dere ikke se ting fra menns side? Denne potensielle fremtiden er veldig ofte ikke langvarig. Mannen sitter igjen med ingenting. Hadde det da ikke vært bedre å hatt dama på avstand hele veien, og heller hatt det moro slik som hun skriver over her? Dere kan ikke få i pose og sekk damer. Dere kan ikke ha det moro hele livet, og så bare bli seriøse når dere vil det. Menn med selvrespekt holder seg for gode til å bli behandlet som annenrangs. Nemlig noe kjærester er. Tygg litt på den. Anonymkode: e6f14...1fc 3
Uffda Skrevet 17. januar 2017 #19 Skrevet 17. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes jo mange gutter som gjerne vil ha kjæreste også, en (god) kjæreste gir mye mer enn kun sex. En partner, noen å dele livet sitt med, dele gleder og sorger med, få barn med etter hvert osv. Men de guttene (og jentene) som kun vil ha sex og ser på selve forholdet som "baksiden av medaljen" som de bare må tåle for å få regelmessig sex, de burde jo bare holde seg til fwb-rollen så de ikke gir noen falske forhåpninger. Anonymkode: c4b86...b34 Kutt ut. Nå får dere slutte å prate for menn for å smøre deres eget ego om hvor fantastisk mye dere tilbyr av livsledsagelse. Dere tar, det er det dere gjør. Dere tvinger på en plagsom svigerfamilie, dere tvinger på oss de teite venninnene deres, dere graver, snoker, klager, syter, krever, er oppmerksomhetssyk, krever en felles fremtid dere har planlagt lenge før han i heletatt kom inn i bildet. Noen menn som trenger tilhørighet godtar dette, de betyr ikke at det er ønskelig. De fleste menn, om du faktisk tar deg tid til å bli kjent med dem, har interesser langt utenfor det å stifte familie og ha en partner i livet. Og om de vil ha en partner i livet så ser de for seg en helt annen type partner enn de kvalitetene kvinenr tilbyr,som stort sett bare er mas og forventinger om hvordan han skal innfri de fremtidsdrømmene hun har. Hvem er du til å snakke for menn når en mann forteller deg nøyaktig hvordan det er? Som sagt, det dere kvinner ser etter i menn er ikke noe dere tilbyr tilbake. De kvalitetene dere tror dere ka ntilby menn, er kvaliteter dere ikke tilbyr og som menn faktisk må gå til andre menn for å få. Lojalitet, aksept, forståelse, respekt etc. Kvinner respekterer og aksepterer bare illusjonene de har av mennene sine, ikke hvordan de faktisk er og fungerer 2
AnonymBrunost Skrevet 18. januar 2017 #20 Skrevet 18. januar 2017 36 minutter siden, Uffda skrev: Kutt ut. Nå får dere slutte å prate for menn for å smøre deres eget ego om hvor fantastisk mye dere tilbyr av livsledsagelse. Dere tar, det er det dere gjør. Dere tvinger på en plagsom svigerfamilie, dere tvinger på oss de teite venninnene deres, dere graver, snoker, klager, syter, krever, er oppmerksomhetssyk, krever en felles fremtid dere har planlagt lenge før han i heletatt kom inn i bildet. Noen menn som trenger tilhørighet godtar dette, de betyr ikke at det er ønskelig. De fleste menn, om du faktisk tar deg tid til å bli kjent med dem, har interesser langt utenfor det å stifte familie og ha en partner i livet. Og om de vil ha en partner i livet så ser de for seg en helt annen type partner enn de kvalitetene kvinenr tilbyr,som stort sett bare er mas og forventinger om hvordan han skal innfri de fremtidsdrømmene hun har. Hvem er du til å snakke for menn når en mann forteller deg nøyaktig hvordan det er? Som sagt, det dere kvinner ser etter i menn er ikke noe dere tilbyr tilbake. De kvalitetene dere tror dere ka ntilby menn, er kvaliteter dere ikke tilbyr og som menn faktisk må gå til andre menn for å få. Lojalitet, aksept, forståelse, respekt etc. Kvinner respekterer og aksepterer bare illusjonene de har av mennene sine, ikke hvordan de faktisk er og fungerer Bra oppsummert. Man sier at et forhold er å gi og ta. Mannen gir og dama tar. De fleste damer er en belastning i hverdagen og i parforhold. Derfor er FWB det beste man kan være med en dame. I en FWB ordning gir hun faktisk mest tilbake av seg selv. Hun er motivert til å gi av seg selv. Når hun vil ha en kjæreste er ikke motivasjonen like høy. Sex er noe som brukes som en premie, noe for å belønne god oppførsel. Hun går inn i forholdet med visse forvetninger, og spekulerer så hardt hun kan. Og så rasjonaliserer disse kvinnene i tråden om at det liksom er en ære for menn å godta denne "gavepakken". For noe bullshit altså. Å få emosjonell støtte, trøst, forståelse, lojalitet osv kan man få fra andre menn slik du skriver. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå