Gjest Hel Skrevet 4. desember 2004 #1 Skrevet 4. desember 2004 Aldri vært noe flink til dette og trenger noen tips. Hvordan skal jeg holde de varme etterhvert som jeg lager de? Det virker som innen jeg er ferdig med pannekake nr. 2 har den første allerede rukket å bli kald. Jeg gjorde det min bestemor pleide å gjøre, legge de i ovnen på svak varme men da blei de bare sprø. La jeg lokk på pannen jeg hadde de var ingen temperatur høy nok til å holde de varme. :-? Kantene blir også noen ganger sprø i stekepannen, kommer det av for høy varme på stekeplata? Håper noen har noen råd til en nybegynner. :oops:
Thomasine Skrevet 4. desember 2004 #2 Skrevet 4. desember 2004 Jeg legger alltid ferdig-stekte pannekaker oppå hverandre på en vanlig middags-tallerken og legger en annen tallerken oppå der igjen mellom hver gang jeg steker. Blir de kalde varmer jeg bare hele tallerkenen i mikroen rett før vi spiser. Det går sikkert ann å legge pannekakene etterhvert inn i sammenpakked folie også. Da holder de seg sikkert varmere lengre!!
monja Skrevet 4. desember 2004 #3 Skrevet 4. desember 2004 Legger dem alltid i en ildfastform med lokk jeg. Synes de holder seg relativt varme i den.
Nøste Skrevet 6. desember 2004 #4 Skrevet 6. desember 2004 Når jeg steker pannekaker , pleier jeg å varme de 2-3 min i Microen det går helt fint .
Grooo Skrevet 6. desember 2004 #5 Skrevet 6. desember 2004 Har slik tupper-boks som er til pasta, den er super til å holde pannekakene varme også.
Catus Skrevet 6. desember 2004 #6 Skrevet 6. desember 2004 Legger dem alltid i en ildfastform med lokk jeg. Synes de holder seg relativt varme i den. Dette gjør jeg også, og synes det fungerer aldeles utmerket! Pannekakene holder seg varme nok da. Kantene blir også noen ganger sprø i stekepannen, kommer det av for høy varme på stekeplata? Jeg vet dessverre ikke svaret på dette...men jeg synes det er digg med sprø kanter jeg! Er det jeg som er rar da..? :oops:
Væren Skrevet 6. desember 2004 #7 Skrevet 6. desember 2004 Tupperware boksen som Grooo refererer til heter "Servofix" og er rett og slett uunværlig her i huset! Jeg har selv solgt Tupperware tidligere, og jeg kan virkelig anbefale deg å gå til anskaffelse av en sånn! Servofixen består av tre deler; en boks ytterst, en innerbeholder med huller i bunnen og et svakt buet lokk som legges løst oppå. Mellom den ytterste og innerste boksen oppstår det et varmt luftlag som holder maten varm. Dampen som stiger opp vil renne ned langs sidene mellom inner- og ytterbeholder, fordi lokket er buet og ikke flatt. Var lokket flatt, ville dråpene blitt hengende og dryppe ned på maten! Derfor er denne boksen kjempefin å bruke også til mat som ikke skal bli bløt av kondens. Den er også kjekk til pasta, ris, poteter og alt mulig annet som du vil holde varmt. Før kunne man også sette 2 liters isbokser rett oppi servofixen, men nå har fabrikkene forandret på boksene, så det passer ikke mer. Veldig dumt! Den holdt nemlig også isen kald på varme dager! Og jeg selger altså ikke Tupperware lengre, så det er sagt! Så dette er IKKE reklame for eget foretak! "Men Servofixen min får du aldri!"
-Fisken- Skrevet 8. desember 2004 #8 Skrevet 8. desember 2004 Dette gjør jeg også, og synes det fungerer aldeles utmerket! Pannekakene holder seg varme nok da. Jeg vet dessverre ikke svaret på dette...men jeg synes det er digg med sprø kanter jeg! Er det jeg som er rar da..? :oops: Sprø kanter er nam! Og pannekaker skal spises mens de stekes
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå