exictence Skrevet 15. januar 2017 #1 Skrevet 15. januar 2017 Min mor har rund dag og skal feire det med mange gjester. Hun ønsker ingen gave til seg selv, men ønsker at vi gir en støtte til en organisasjon. Hun har sagt dette til organisasjonen, og har da blitt lovet at de i organisasjonen ikke skal kontakte de som støtter for å høre om videre støtte osv. Jeg føler ikke noe for denne organisasjonen, og de er litt for svevende for min del. Hadde aldri støttet de ellers. Min mann er sterkt imot å gi penger/støtte til denne organisasjonen. Han mener det er humbug. Jeg vet ikke hva de er. De tror gjerne på det de står for, men synes ikke noe spesielt om det. Det har ingenting å si hvilken organisasjon det er. Det vil jeg ikke si. Men kan si at deres arbeid i hvert fall ikke er til ulempe eller skade for noen. Derfor tenker jeg at det gjør ingenting å gi støtte til disse når det er det min mor ønsker seg på hennes runde dag. Men min mann er sterkt imot det. Jeg synes det er leit at han ikke vil gi. Jeg synes han setter meg i en unødvendig konflikt. Hva synes dere? Hvis din svigerfamilie hadde ønsket at du skulle anonymt gi en støtte til en organisasjon som er harmløs, men som du synes er tull. Hva hadde du gjort?
tannfortunge Skrevet 15. januar 2017 #2 Skrevet 15. januar 2017 For meg er dette umulig å svare på når du ikke kan si hvilken organisasjon dette er. 7
LittleBabyBlue Skrevet 15. januar 2017 #3 Skrevet 15. januar 2017 Hvor harmløs snakker vi? Type be for plantene eller useriøs som sender penger utenlands og fianansierer korrrupsjon og kriminalitet? 5
Tibbie Skrevet 15. januar 2017 #4 Skrevet 15. januar 2017 Hmmmm... Vanskelig. Litt rart at han er så imot det når det ikke går til støtte til noe lugubert. Kanskje du bare kan gi pengene til moren din, så kan hun gi dem videre i sitt navn? Så kan du kanskje nevne at gubben er i mot det, som er grunnen til at du må gjøre det så tungvindt Hun må vel få gaven hun ønsker! 1
LittleBabyBlue Skrevet 15. januar 2017 #5 Skrevet 15. januar 2017 Står de på noen av listene til innsamlingskontrollen? http://www.innsamlingskontrollen.no/nb/ 2
Gjest O.G. Skrevet 15. januar 2017 #6 Skrevet 15. januar 2017 11 minutter siden, exictence skrev: Min mor har rund dag og skal feire det med mange gjester. Hun ønsker ingen gave til seg selv, men ønsker at vi gir en støtte til en organisasjon. Hun har sagt dette til organisasjonen, og har da blitt lovet at de i organisasjonen ikke skal kontakte de som støtter for å høre om videre støtte osv. Jeg føler ikke noe for denne organisasjonen, og de er litt for svevende for min del. Hadde aldri støttet de ellers. Min mann er sterkt imot å gi penger/støtte til denne organisasjonen. Han mener det er humbug. Jeg vet ikke hva de er. De tror gjerne på det de står for, men synes ikke noe spesielt om det. Det har ingenting å si hvilken organisasjon det er. Det vil jeg ikke si. Men kan si at deres arbeid i hvert fall ikke er til ulempe eller skade for noen. Derfor tenker jeg at det gjør ingenting å gi støtte til disse når det er det min mor ønsker seg på hennes runde dag. Men min mann er sterkt imot det. Jeg synes det er leit at han ikke vil gi. Jeg synes han setter meg i en unødvendig konflikt. Hva synes dere? Hvis din svigerfamilie hadde ønsket at du skulle anonymt gi en støtte til en organisasjon som er harmløs, men som du synes er tull. Hva hadde du gjort? Mora di vet ikke hva hun ønsker seg, men jeg skal hjelpe henne bittelitt og vise vei. Mora di ønsker seg en sånn en. http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=135707
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #7 Skrevet 15. januar 2017 ER organisasjonen harmløs? Dere kan ikke snike inn støtte til en organisasjon dere vet er bra? var jo en artikkel om fattighuset nylig http://www.vg.no/nyheter/innenriks/veldedighet/fattighusets-styremedlemmer-ga-pengegave-til-seg-selv/a/23896096/ Anonymkode: 7e1fd...90a 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #8 Skrevet 15. januar 2017 Akkurat nå, O.G. skrev: Mora di vet ikke hva hun ønsker seg, men jeg skal hjelpe henne bittelitt og vise vei. Mora di ønsker seg en sånn en. http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=135707 Mummigryte?? Anonymkode: dd77d...a83 3
Gjest O.G. Skrevet 15. januar 2017 #9 Skrevet 15. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mummigryte?? Anonymkode: dd77d...a83 Jepp.
exictence Skrevet 15. januar 2017 Forfatter #10 Skrevet 15. januar 2017 @tannfortunge, @LittleBabyBlue Det er Folkets strålevern 13 minutter siden, Tibbie skrev: Hmmmm... Vanskelig. Litt rart at han er så imot det når det ikke går til støtte til noe lugubert. Kanskje du bare kan gi pengene til moren din, så kan hun gi dem videre i sitt navn? Så kan du kanskje nevne at gubben er i mot det, som er grunnen til at du må gjøre det så tungvindt Hun må vel få gaven hun ønsker! Ja, det var en god idè. Håper han blir med på det. 11 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Står de på noen av listene til innsamlingskontrollen? http://www.innsamlingskontrollen.no/nb/ nei 8 minutter siden, O.G. skrev: Mora di vet ikke hva hun ønsker seg, men jeg skal hjelpe henne bittelitt og vise vei. Mora di ønsker seg en sånn en. http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=135707 Nei, det vet jeg at hun ikke gjør. Men den var fin 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #11 Skrevet 15. januar 2017 8 minutter siden, O.G. skrev: Jepp. Hadde jeg fått den der i gave hadde jeg ærlig talt lurt på om det var en spøk. Anonymkode: dd77d...a83 7
Gjest O.G. Skrevet 15. januar 2017 #12 Skrevet 15. januar 2017 Akkurat nå, exictence skrev: Nei, det vet jeg at hun ikke gjør. Men den var fin Den er det, og jeg driver og prøver å finne ut av grunner for å ikke kjøpe den, sånn som at jeg har en del trelitringer allerede i kjeleskapet mitt.
Gjest O.G. Skrevet 15. januar 2017 #13 Skrevet 15. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde jeg fått den der i gave hadde jeg ærlig talt lurt på om det var en spøk. Anonymkode: dd77d...a83 Hadde jeg fått den i gave så hadde jeg husket på giveren som den aller besteste i verden noensinne!
tannfortunge Skrevet 15. januar 2017 #14 Skrevet 15. januar 2017 1 minutt siden, exictence skrev: Det er Folkets strålevern 17 minutter siden, Tibbie skrev: Da må jeg innrømme at jeg skjønner mannen din veldig, veldig godt. Jeg ville heller aldri gitt penger til dem. 9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #15 Skrevet 15. januar 2017 Akkurat nå, O.G. skrev: Hadde jeg fått den i gave så hadde jeg husket på giveren som den aller besteste i verden noensinne! Problemet med en slik gave er at den er veldig avhengig av mottagerens smak. Jeg kan ikke fordra Mummikopper, for eksempel, og ville ikke skjønt bæret om noen da hadde gitt med denne gryta. Hvis mottageren samler på de koppene stiller det seg annerledes. Anonymkode: dd77d...a83 4
Gjest O.G. Skrevet 15. januar 2017 #16 Skrevet 15. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Problemet med en slik gave er at den er veldig avhengig av mottagerens smak. Jeg kan ikke fordra Mummikopper, for eksempel, og ville ikke skjønt bæret om noen da hadde gitt med denne gryta. Hvis mottageren samler på de koppene stiller det seg annerledes. Anonymkode: dd77d...a83 Ok, sånn ja.
exictence Skrevet 15. januar 2017 Forfatter #17 Skrevet 15. januar 2017 Akkurat nå, tannfortunge skrev: Da må jeg innrømme at jeg skjønner mannen din veldig, veldig godt. Jeg ville heller aldri gitt penger til dem. Det har jeg skrevet at jeg heller ikke ville egentlig. Men siden det er min mor sitt ønske på hennes store dag, og hun tror virkelig på dette. Kan vi ikke bare gjøre det da? 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #18 Skrevet 15. januar 2017 Jeg ville gitt penger til en annen veldedighet, og gitt henne et kort og blomster og et kyss på kinnet med svevende beskjed om at vi har donert litt penger for henne. Og ikke sagt noe mer. Anonymkode: 4c782...184 2
Gjest O.G. Skrevet 15. januar 2017 #19 Skrevet 15. januar 2017 2 minutter siden, exictence skrev: Det har jeg skrevet at jeg heller ikke ville egentlig. Men siden det er min mor sitt ønske på hennes store dag, og hun tror virkelig på dette. Kan vi ikke bare gjøre det da? Gi moren din pengene sånn at hun kan gi til dem selv, fordi får den der gjengen der navnet deres, vil de trakkasere deg for penger igjen og igjen.
tannfortunge Skrevet 15. januar 2017 #20 Skrevet 15. januar 2017 1 minutt siden, exictence skrev: Det har jeg skrevet at jeg heller ikke ville egentlig. Men siden det er min mor sitt ønske på hennes store dag, og hun tror virkelig på dette. Kan vi ikke bare gjøre det da? Hvis det er en konflikt mellom deg og mannen din synes jeg du skal la være og heller gi henne en gave, selv om hun ikke vil ha det. Det må da være noe dere kan gi henne som du vet hun blir glad for eller trenger. Hva med en opplevelse, en helg på spahotell eller lignende? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå