AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #21 Skrevet 16. januar 2017 Danmark blir det her. Det er passe avslappet og ikke langt unna. Masse opplevelser for de minste også. Vi drar gjerne noen turer i løpet av året ellers til Hunderfossen, Dyreparken osv. Utenfor høysesong fordi vi ikke orker det havet av mennesker som er om sommeren Anonymkode: f4361...1e9
Gjest Magnifiq Skrevet 16. januar 2017 #22 Skrevet 16. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så man MÅ på chartertur for å kose seg? Ok. Anonymkode: b59ed...00f Men man må vel ikke reise på chartertur for å reise til sydligere strøk?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #23 Skrevet 16. januar 2017 Jeg er litt enig med de som sier at foreldrene også skal kose seg, og at det meste kan gjøres barnevennlig. Vi har vært på storbyferie med barn på 17 mnd og hadde det topp. Prioriterte parker etc mens barnet var våkent, og satte oss på kafé når hun sov. Spiste take away på rommet på kveldene. Helt topp! Toscana er også fantastisk med barn. Vi har leid leilighet på vingårder og bare kost oss ved bassengkanten på dagtid, kanskje tatt en utflukt til en liten landsby eller en litt større by innimellom. Italienerne elsker barn, og det er enkelt å ha med barn på restauranter etc. På vingårdene er det gjerne store grøntareal med masse tumleplass, kanskje noen dyr og lekestativ også. De stedene vi har vært, har ikke hatt eget barnebasseng, så vi har kjøpt sånn badering som babyen kan sitte i, og også et bittelite plaskebasseng som vi har hatt stående ved siden av det store bassenget. Åååå, jeg vil tilbake!!! Chartertur er også bra. Enkelt og greit, barnebasseng, buffeter for kjappe og barnevennlige måltider, gjerne nært strand med sand og vann som de fleste barn elsker...våre barn hat kost seg veldig iallefall. Jeg tror også barn merker godt at hele familien koser seg og at de nyter godt sv å være sammen med foreldrene. Jeg er også helt sikker på at ungene utvikler seg gjennom de erfaringene de får, selv om de ikke husker dem. Tenk bare på alt man snakker om når man går rundt i Dyreparken. Språk utvikles jo blant annet gjennom kommunikasjon og erfaringer! Anonymkode: a5cbc...bb8 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #24 Skrevet 16. januar 2017 Vi dro på all inclusive på en familyresort i Hellas. Det diggeste vi kunne ha gjort. Barnet, som da var 1,5 år, storkoste seg - og vi foreldrene koste oss enda mer. Ingen matlaging, ingen rydding og vasking, kun ferie, bading og avslapping på alle mann. Det var absolutt verdt hver en krone. Hilsen ei som aldri hadde trodd hun skulle sette sine føtter på et charterhotell.. Anonymkode: a621c...acf 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #25 Skrevet 16. januar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har ejg aldri vært i Syden, så kan ikke svare på om det er verdt det.. Men jeg elsker Danmark! Vært der hver sommer siden eldste var 1,5år. Minuset er at man må kjøre en del bil. (Eller, man må jo ikke da) og været kan være dårlig. Ellers er det så barnevennlig og greit der. Lange fine strender, Mange parker laget for små barn. Mye moro, og lett å ta det med ro. Anonymkode: fb7c8...cdf Danmark er jo syden det da! Syden er jo bare et sted som er lenger syd. Anonymkode: 36ac0...ba7 1
lulus Skrevet 16. januar 2017 #26 Skrevet 16. januar 2017 Vi dro til Danmark i fjor og det var helt topp Vi skal til Danmark i år og, men da er han 2,5. Det kommer nok litt an på barnet også, for min del var det uaktuelt å fly med han i den alderen der, Gud hjelpe meg jeg hadde ikke overlevd Båtturen til Danmark var utfordring nok, men der kunne vi i det minste la han løpe litt rundt! 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #27 Skrevet 16. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi var en sommer i Berlin da barna var 1,5 og 3 år, det var også flott! Kjempemye å finne på for barn, som også er s Anonymkode: 07311...b7d Ha, var selv i Berlin med gutten på 1,5, det var et faktisk MARERITT. Han var høyt og lavt og overalt, var for oppspilt til å sove og for trøtt til å kose seg, slik at han bare oppførte seg som en vrælende torpedo hele turen. Fikk ikke et øyeblikks fred og fikk ikke sett eller nytt noenting som helst. Var dødssliten etter den "ferien". Nå er han eldre, da kan det kanskje gå, men tror uansett det ville blitt mer stress enn kos. I sommer var vi på et familievennlig Ving-hotell i Spania. Det var bedre, men fortsatt for mye jobb til å kvalifisere som en avslappende ferie. Det kommer nok mye an på energinivået, modenheten og personligheten til barna hvor det er greit å reise med dem. Anonymkode: 78a69...413 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #28 Skrevet 16. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha, var selv i Berlin med gutten på 1,5, det var et faktisk MARERITT. Han var høyt og lavt og overalt, var for oppspilt til å sove og for trøtt til å kose seg, slik at han bare oppførte seg som en vrælende torpedo hele turen. Fikk ikke et øyeblikks fred og fikk ikke sett eller nytt noenting som helst. Var dødssliten etter den "ferien". Nå er han eldre, da kan det kanskje gå, men tror uansett det ville blitt mer stress enn kos. I sommer var vi på et familievennlig Ving-hotell i Spania. Det var bedre, men fortsatt for mye jobb til å kvalifisere som en avslappende ferie. Det kommer nok mye an på energinivået, modenheten og personligheten til barna hvor det er greit å reise med dem. Anonymkode: 78a69...413 Tror det er helt avgjørende å legge opp ferien etter hvordan småtassen er ja, vi legger lista lavt foreløpig Anonymkode: ef380...6aa 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #29 Skrevet 16. januar 2017 1 time siden, Magnifiq skrev: Men man må vel ikke reise på chartertur for å reise til sydligere strøk? Det er jo typiske charterdestinasjoner du nevner. Anonymkode: b59ed...00f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #30 Skrevet 16. januar 2017 13 timer siden, Magnifiq skrev: Thailand, Mallorca, Granca og Kroatia. Charterdestinasjoner. Da tar jeg heller med barna til Frankrike. Anonymkode: b59ed...00f
Gjest Magnifiq Skrevet 16. januar 2017 #31 Skrevet 16. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo typiske charterdestinasjoner du nevner. Anonymkode: b59ed...00f Om du tror det kun er charter der er du veldig lite opplyst.
Connie80 Skrevet 17. januar 2017 Forfatter #32 Skrevet 17. januar 2017 TS her. Takk for svar ! Det stemmer at jeg hadde i tankene en ferie hvor både voksne og barn koser seg. Glemte å poengtere det. Klart vi foreldre klarer å kose oss mer når ting er tilrettelagt og barnesikkert, men å se han plaske i basseng i hagen er ikke helt ferie for oss voksne. Vi har tittet på Sydenferie i dag, men er visst få hoteller som kan garantere barneseng, barnestol etc. Vi synes at 3-4 timer på fly er nok på vår første flytur med gutten vår. Takk for svar og tips :-)
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #33 Skrevet 17. januar 2017 Jeg synes de fleste barne/familiehotellene til charteroperatørene er ganske bra for barn i den alderen. Leilighetshotellet, så du kan oppbevare/lage mat. Barnestol/seng/paraplytrille. Plaskebasseng, lekerom, utearealer som er barnevognvennlige. Terrasse til mor&far på kvelden. Show som er gøy for de minste også, om man vil ta seg en drink ute så holder posen seg i ro og glaner. Kort vei til strand. Restaurant på hotellet eller all inclusive. Anonymkode: a246a...595 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #34 Skrevet 17. januar 2017 31 minutter siden, Connie80 skrev: R TS her. Takk for svar ! Det stemmer at jeg hadde i tankene en ferie hvor både voksne og barn koser seg. Glemte å poengtere det. Klart vi foreldre klarer å kose oss mer når ting er tilrettelagt og barnesikkert, men å se han plaske i basseng i hagen er ikke helt ferie for oss voksne. Vi har tittet på Sydenferie i dag, men er visst få hoteller som kan garantere barneseng, barnestol etc. Vi synes at 3-4 timer på fly er nok på vår første flytur med gutten vår. Takk for svar og tips :-) Har aldri opplevd at det ikke har ordnet seg m seng etc. Det finnes jo sammenleggbare reisepenger også. Evg kan et såpass stort barn kanskje ligge i sovesofa? Ang stol, så har jo de fleste stedene haugevis av IKEA-stoler. Det dere evt kan gjøre, er å ta med en sånn sac 'n Seat. Et tøystykke som festes på en vanlig stol og dermed kan fungere som en slags barnestol. Den for plass i ei litt stor håndveske, og er kjekk å ha også om man skal på besøk til venner som ikke har barnestol, er på kafé uten barnestol etc. Jeg kjøpte en brukt til 100kr og den har vært med oss til små, italienske landsbyer mang en gang! Anonymkode: a5cbc...bb8
Biloba Skrevet 17. januar 2017 #35 Skrevet 17. januar 2017 På Monday, January 16, 2017 den 10.31, AnonymBruker skrev: Charterdestinasjoner. Da tar jeg heller med barna til Frankrike. Anonymkode: b59ed...00f Vi hadde med vår lille både til Italia og på charter til Syden i fjor. Vår erfaring er at de aller minste ikke er så snobbete på feriene og koser seg like mye på charter som på den andre reisen😉 Eneste er at man bør unngå sterk varme, og ha løst program så det ikke blir stress. Og til deg som mener at plaskebasseng i hagen holder i massevis for de minste så er jeg enig. Bortsett fra at vi bor på Vestlandet og det kan regne sammenhengende i hele ferien. Da er det deilig å ha opplevd noen sommerdager også.
Gjest Magnifiq Skrevet 18. januar 2017 #36 Skrevet 18. januar 2017 16 timer siden, Connie80 skrev: TS her. Takk for svar ! Det stemmer at jeg hadde i tankene en ferie hvor både voksne og barn koser seg. Glemte å poengtere det. Klart vi foreldre klarer å kose oss mer når ting er tilrettelagt og barnesikkert, men å se han plaske i basseng i hagen er ikke helt ferie for oss voksne. Vi har tittet på Sydenferie i dag, men er visst få hoteller som kan garantere barneseng, barnestol etc. Vi synes at 3-4 timer på fly er nok på vår første flytur med gutten vår. Takk for svar og tips :-) Om du tar et sunwing resort, er det jo alltid barnebasseng, og tilrettelagt for barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå