*tine* Skrevet 4. desember 2004 #1 Del Skrevet 4. desember 2004 Hei Er det noen systematiske og kreative sjeler her som kan tipse meg om hvordan å lage best mulig system i cd/dvd`ene våre? Vi har digitalt kamera, og da brenner vi bildene på cd.. Samme med med videokamera, vi brenner filmer. Musikk, filmer og spill blir lastet ned fra nettet, og brennes på cd/dvd.. Begynner å bli fryktelig mange etterhvert, og de flyter litt kan man si.. Har så lyst til å få et skikkerlig system på det.. Hvordan gjør du det?? Veldig glad hvis noen kan hjelpe! hilsen tine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 4. desember 2004 #2 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg har dato på alt mitt, og sorterer kronologisk innen de naturlige kategoriene. Det gjelder bilder for min del, jeg har ikke videokamera. Musikk havner alfabetisk, det samme gjør filmer. Tv-serier er veldig enkle å ha system i Spillene mine gidder jeg ikke ha system i, de slenger i en boks fra Ikea. Apropos Ikea; der får du bokser som passer helt ypperlig til cd-plater, og jeg synes de er veldig fine. Gir et mye mer ryddig inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 4. desember 2004 Takk skal du ha Druscilla :bukke: Tenkte mest på oppbevaring, og det er sant at det er mange bokser som egner seg på Ikea.. Må nok ta en tur dit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 4. desember 2004 #4 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg har kjøpt sånne tynne cd-konvolutter på Clas Ohlson, brenner bilder på cd med jevne mellomrom og skriver på konvolutten hva som er på cd-en. På forsiden skriver jeg hvilken måned og år bildene er tatt, på baksiden skriver jeg hva bildene er av (feks: Mormors bursdag, julaften, pepperkakebaking osv) Konvoluttene setter jeg i rekkefølge i en sånn stålboks fra Ikea med lokk, der er det plass til mange, mange! Ikke minst tenker jeg at boksen er enkel å ta under armen hvis det utenkelige skulle skje: at det begynner å brenne hos oss. Og JA - jeg tenker at jeg skal prøve å redde den boksen med alle minnene hvis det skulle brenne. Kanskje naivt å tro at jeg rekker det, men jeg skal i hvert fall prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 5. desember 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 5. desember 2004 Tusen takk, Imari :bukke: Slike cd-konvolutter må jeg ha..Tro om man får kjøpt de på nettet?? Har ikke Clas Ohlson i nærheten.. Her skal det jammen meg bli bra system på sakene tine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. desember 2004 #6 Del Skrevet 5. desember 2004 http://www.clasohlson.no/ Clas Ohlson har nettbutikk. Jeg har tattvare på holderene til sånne spindeler man kjøper med CD-er på. Disse bruker jeg til å oppbevare CD-er på. Skriver på platene med spesialtusj for CD-er. Jeg har en spindel med CD-er som "hører til" PC-en (programmer o.l.). På en har jeg bilder og dokumenter. Dette fungerer greit for med. CD-er med vanlig plastetui har jeg stående i en gammel sigareske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 5. desember 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 5. desember 2004 Takk skal du ha for linken, Lea. Tenkte jeg skulle bestille nå, men synes eksp.gebyr på 89 kr var litt i det meste laget :-? Skal jo bare ha en liten ting til 69 kr... I jula skal vi en plass hvor butikken finnes, så da får jeg handle litt da! Uansett; takk for hjelpen! hilsen tine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 5. desember 2004 #8 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg har etter hvert mange cd mapper. Kan jo ha en for spill, en for musikk osv. Finnes med plass for alt fra 16 til over 100 cd'er. De finnes vel over alt hvor det selges musikk og data ting. iingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. desember 2004 #9 Del Skrevet 5. desember 2004 Jepp, slike CD-album er fine. Har et jeg også. Det er 4 "lommer" på hver side (altså plass til 4 CD-er på hver side) og det er totalt plass til 40 CD-er tror jeg. De finnes i større utgaver også. Jeg kjøpte mitt på Biltema og det kostet ikke mange kronene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 5. desember 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 5. desember 2004 :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lene24 Skrevet 6. desember 2004 #11 Del Skrevet 6. desember 2004 vi oppbevarer cder i cd hyller, og dvder i kurver - men skal gå til anskaffelse av en dvd hylle til dvdene, mer oversiktlig!!! De har en fin hylle på ikea, og en på skeidar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå