Gå til innhold

Lille bror! Penger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min lille bror er 16-17 år. Han går på skolen og jobber ikke ved siden av. Han pleier å få vanlig lommepenger av min mor. Til vanlig så pleier han ikke ha så mye penger. Men igår så jeg at han hadde 3000,- kr. Mor har ikke spurt om hvor han fikk tak i pengene. Men han er jo sånn 16 åringer er, de ignorer foreldrene sine og vil helst ikke snakke med og orker heller ikke svare på noe spørsmål. Så han hadde to mobiltelefonr som han ville selge fordi han hadde fått nyen. Men han har de fortsatt. Så som store bror 21 så er jeg litt bekymret for han  og hvor han fikk de penga fra, er redd for at han roter seg opp i noe. Burde jeg bekymre meg? Er det normalt at en på hans alder har så mye penger?

Anonymkode: b7b8f...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt at en på hans alder har så mye penger?

Ja, for mange har en deltidsjobb når de er så gamle, men siden broren din ikke jobber er det jo litt rart.

Hvorfor spør du ham ikke bare om det?

Skrevet

Han fikk det ikke til jul da?

Anonymkode: 930c3...671

Skrevet (endret)

Jeg har en 16 år gammel sønn selv, og jeg vet at han ikke har sjans til å få tak i så mye penger (på ærlig vis..). Med mindre faren hans uten videre skulle vinne i Lotto og begynner å dele ut tusenlapper til han da, men det skjer jo ikke. Det er ikke normalt eller vanlig at en 16-17 åring uten jobb har 3000 kr liggende og slenge, nei. Jeg ville blitt veldig bekymret.

Har du tenkt å spørre han hvor han har fått dem fra?

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet

Det heter lillebror og storebror. Ikke lille bror og store bror. 

Anonymkode: a68ea...50e

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han fikk det ikke til jul da?

Anonymkode: 930c3...671

Vet ikke. Tror ikke det. 

Skrevet

Han blir sint når noen roter opp i hans greier. Og han blir sint når vi spør ham. Det gjelder alt vi spør om. Uansett hva det er.

Skrevet

Han kan ikke ha spart dem opp, da? Jeg er 17 og uten jobb. Får ukelønn av foreldrene mine, i bytte av at jeg hjelper til i hjemmet. Er ikke vanskelig å spare opp 3000 kr om jeg trenger det, men det er jo veldig individuelt. Har flere venner som knapt får tak i en 500-lapp om de trenger det. Du kan ikke bare spørre han, da? Kanskje hinte til at du er bekymret eller mistenksom? 

Anonymkode: 4812e...23f

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan ikke ha spart dem opp, da? Jeg er 17 og uten jobb. Får ukelønn av foreldrene mine, i bytte av at jeg hjelper til i hjemmet. Er ikke vanskelig å spare opp 3000 kr om jeg trenger det, men det er jo veldig individuelt. Har flere venner som knapt får tak i en 500-lapp om de trenger det. Du kan ikke bare spørre han, da? Kanskje hinte til at du er bekymret eller mistenksom? 

Anonymkode: 4812e...23f

Han bruker mye penger på mat så jeg tror ikke han har spart dem opp. Han får rundt 800-1000 kr i måneden av mor da. Men det kan hende. Eller kanskje lånt av noen!😊 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han blir sint når noen roter opp i hans greier. Og han blir sint når vi spør ham. Det gjelder alt vi spør om. Uansett hva det er.

Bortskjemt liten drittunge du har til bror.

Vel siden barnevernet ikke kan gjøre deg noe, så er ørefiker på sin plass, til han er voksen nok til å fungere sammen familien.

Anonymkode: a5a61...03d

• Liker 1
Skrevet

Grattis. Broren din "jobber" som langer. 

Anonymkode: e3121...f6a

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor har han to mobiltelefoner?

0g hvor fikk han tak i disse mobiltelefonene fra ?

Anonymkode: a3c5c...23c

• Liker 1
Skrevet

Narkotika og stjeling er det første jeg tenker på. Fetteren min var ganske lik (16 år) og nå bor han ikke lenger hjemme lenger. 

Anonymkode: bdec7...bce

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er det på sin plass å kontakte helsesøster på skolen, eller familievernkontor. Men det må hans foreldre gjøre. Ikke du.

Anonymkode: 0a572...a58

Skrevet

Ts her.

To telefoner var en gave fra oss. Men han bruker kun en telefon, den nye, de andre ligger hjemmet og er slått av han bruker de aldri. Og han har de på finn.no vil selge de osv. Stjeling kan hende. Det vet jeg ikke noe om. Men det er ikke så lett å stjele 3000,- ifra noen nå vettu. Barnevernet er inn i bildet og de følger tett på han. Men jeg synes ikke at de gjør noe særlig mye da. De sier at han er grei, flink, smart og bla bla. Men jeg vet ikke. Ungdom for tiden vettu, de kan finne på mye rart. 😟

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...