Gå til innhold

Å forstå hvorfor man blir dumpa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du ved en uinteresse for en annen som du har vært på date med:

1) ghostet h*n

2) sagt ifra at du ikke er interessert

3) kommet med en hvit løgn

4) gitt et spesielt inntrykk av deg selv for at h*n skulle slutte å like deg

5) gjort noe annet ?

Og hvis vedkommende hadde spurt hva grunnen er for å ikke være interessert mer:

6) ville du svart på det

7) ignorert

8) løyet igjen

Anonymkode: feaa2...4ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6) ville du svart på det (tillegg: uten å være brutalt ærlig, men nyansert meg uten å lyve)

Anonymkode: edfff...957

Skrevet

Jeg pleier å si at han havnet i kompiskategorien, hvis jeg ikke vil gå videre.

Skrevet

2, og 6, med mindre grunnen er såpass rettet mot mine preferanser at det bare blir å lage dårlig selvtillit uten grunn, fordi andre ikke vil bry seg om det samme, da pynter jeg litt på det. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva betyr egentlig å "ghoste" noen? Kan man ikke bare si det på norsk? Ser at mange yngre folk her på KG bruker det uttrykket. Jeg antar det betyr å ignorere noen, rett og slett, så hvorfor ikke bare si det på norsk?

Ellers; alternativ 2 og 6 på meg. Jeg er typen som er ærlig og sier fra. Gir beskjed om det ikke kan bli noe mer. Eller jeg er ikke 100% ærlig alltid, en hvit løgn kan jeg jo komme med eller holde tilbake info for å ikke såre noen. Hvis jeg f.eks. synes fyren hadde fryktelig stygge tenner (gule, skjeive, med matrester i mellom), så ville jeg ikke si "Beklager, men det blir ikke oss fordi du har så stygge tenner". Jeg ville bare sagt at "jeg tror ikke vi passer sammen", evt "du er hyggelig, men ikke min type". Men jeg ville altså definitivt svart om vedkommende spurte "hvorfor ikke?" på beskjed om at det ikke blir noen flere dater.

Endret av Million
  • Liker 1
Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du ved en uinteresse for en annen som du har vært på date med:

1) ghostet h*n

2) sagt ifra at du ikke er interessert Denne, dersom det er snakk om en kortere involvering.

3) kommet med en hvit løgn

4) gitt et spesielt inntrykk av deg selv for at h*n skulle slutte å like deg Kanskje denne, dersom det har gått så langt at hun har blitt forelsket.

5) gjort noe annet ?

Og hvis vedkommende hadde spurt hva grunnen er for å ikke være interessert mer:

6) ville du svart på det Denne, dersom grunnen er noe hun kan tåle å høre.

7) ignorert

8) løyet igjen Denne, dersom grunnen er noe hun ikke vil tåle å høre.

Anonymkode: feaa2...4ba

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

5)

Det kommer an på hvor lenge vi har datet eller holdt på. Om vi bare har vært med hverandre 1-2 ganger slutter jeg å vise interesse og tar ikke kontakt. Om damen er veldig interessert og frempå sier jeg i fra. Det er like greit at hun vet hvor ståa er så hun slipper å kaste vekk tiden sin.

8)

Du kan godt kalle det lyging, men jeg ser ikke helt poenget med å for eksempel si til en dame: "Jeg synes for å være ærlig du var alt for hyper og surrete". Da sier jeg heller at det ikke klaffet eller at jeg følte vi var for ulike. 

Endret av Minesveiper
Skrevet

Ideellt sett 2 og 6, på en allright måte.

Jeg har vært borti noen som ikke har takla det godt, og da har jeg ghosta. Jeg utsetter ikke meg selv for hets, trusler eller annen mugg fordi jeg ikke er interessert i å ta det videre.

Skrevet

Må vel si 2 og 6. Jeg behandler andre hvordan jeg ønsker de skal behandle meg, også synes jeg at alle fortjener en forklaring.   

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

6) ville du svart på det (tillegg: uten å være brutalt ærlig, men nyansert meg uten å lyve)

Akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv. :)

Skrevet

2) og 6) eller 8), kommer litt ann på hva grunnen var. Har aldri sagt at jeg ikke var tiltrukket av personen, da sier jeg heller at kjemien ikke var det. Men vil gjerne være så ærlig som mulig, men akkurat den infoen trenger de ikke.

Anonymkode: f06fa...7ca

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ditto dette! 

Jeg synes det er fryktelig kjipt å bli ghostet selv så utsetter ikke andre for det. 

Skrevet

Selvfølgelig sier jeg i fra om jeg ikke er interessert, og forteller gjerne hvorfor også, selv om det ofte kan være så enkelt som at man ikke føler den store kjemien, eller bare føler at man er for forskjellig. Det kan være en magefølelse bare, og ikke alltid like lett å sette ord på.  Men jeg har ikke noe problem med å være ærlig uten å være drittsekk. Ja selvfølgelig er det litt ubehagelig, spesielt hvis man vet at den andre er veldig interessert. Men det er mye bedre å være ærlig enn noen av de andre alternativene.

Anonymkode: 8f8a7...1e6

Skrevet

Hvis folk ikke bryr seg med å lese andres tegn på mangel på interesse, så bryr de seg heller ikke så mye om personen. Burde ikke være nødvendig å uttrykke alt i klartekst. Noen er jo som å ha en humpende puddel på leggen, så overivrige med sine egne følelser at de ikke enser dine. De bryr jeg meg ikke om hvordan de oppfatter ting eller ikke. 

Anonymkode: b98b0...489

Skrevet

2 og 6. Syns det er det som er mest respektfult mot personen. Man trenger selvsagt ikke være brutal, men si ting på en ordentlig måte.

Anonymkode: 277e2...d65

Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

2 og 6. Syns det er det som er mest respektfult mot personen. Man trenger selvsagt ikke være brutal, men si ting på en ordentlig måte.

Anonymkode: 277e2...d65

Hvordan sier man egentlig på en "ordentlig måte" at noen f.eks. ser feitere ut i virkeligheten enn på bilder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...