Gå til innhold

Babyjournalen - dere som har barn født i 2016

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk babyjournalen i gave, og tenkte å fylle ut litt. 

Ja, jeg lurer da altså på hva dere har skrevet på priser under 'dette koster.." og hva dere har skrevet på verdensbegivenheter. Synes dette var litt vanskelig. Har jo at trump ble president og brexit. Men ikke noe mer?

Anonymkode: 33b24...0f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke skrevet noe. Jeg aner ikke hva en liter melk koster, på tross av at det er et ukentlig innslag på handlelista ( :P ) Gikk over til babybok på mobilen i steden, hvor vi kan sette inn bilder fra mobilen og skrive ut hele greia etterpå. 

Skrevet
3 timer siden, appelsinjuice skrev:

Har ikke skrevet noe. Jeg aner ikke hva en liter melk koster, på tross av at det er et ukentlig innslag på handlelista ( :P ) Gikk over til babybok på mobilen i steden, hvor vi kan sette inn bilder fra mobilen og skrive ut hele greia etterpå. 

Hvor finner jeg den? 😊

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner jeg den? 😊

Det er ikke en babybok sånn egentlig, det er bare en dagbok-app som jeg skriver det jeg har lyst til i, og legger inn bilder. Jeg er ikke så fan av bøker med kun noen små linjer med plass til å skrive i, jeg liker å ha plass til å skrive små morsomme historier om ting babyen gjør. Jeg bruker Day One journal-app'en :blomst: 

Skrevet

Trump innsettes som president nå i januar 2017 da. Ville heller hatt med at han vant valget. 

Under "dette koster" ville jeg ha skrevet ting osm dere vanligvis kjøper og som er lett å sammenligne med i fremtiden. Banan, en pakke bleier, en pakke melk, ei avis, en pakke smør, et brød, osv. 

Under "verdensbegivenheter" ville jeg nevnt Brexit, flykningestrømmen, kanskje nevnt enkelte store personligheter som gikk bort (eks. Bowie, Prince), Zikafrykten, USA åpner opp blokaden av Cuba, og lignende.. Bare elendig ting dette her da, men ville prøvd å ha med noe hyggelig også. Nevn noe om Pokemon Go eller lignende? 

Anonymkode: 8fc9f...bc6

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trump innsettes som president nå i januar 2017 da. Ville heller hatt med at han vant valget. 

Under "dette koster" ville jeg ha skrevet ting osm dere vanligvis kjøper og som er lett å sammenligne med i fremtiden. Banan, en pakke bleier, en pakke melk, ei avis, en pakke smør, et brød, osv. 

Under "verdensbegivenheter" ville jeg nevnt Brexit, flykningestrømmen, kanskje nevnt enkelte store personligheter som gikk bort (eks. Bowie, Prince), Zikafrykten, USA åpner opp blokaden av Cuba, og lignende.. Bare elendig ting dette her da, men ville prøvd å ha med noe hyggelig også. Nevn noe om Pokemon Go eller lignende? 

Tusen takk for mange råd! Bare er litt usikker på hva jeg skal skrive på PC/Mac, boliglånsrente, 1 liter bensin, barnevogn og brød, da alt dette har variable priser 😬

image.jpg

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for mange råd! Bare er litt usikker på hva jeg skal skrive på PC/Mac, boliglånsrente, 1 liter bensin, barnevogn og brød, da alt dette har variable priser 😬

image.jpg

Der ville jeg skrevet hva som er aktuelt for dere. F.eks hva koster deres pc, hva kostet bensinen sist gang dere fylte (eller neste gang), hva koster brødet dere pleier å kjøpe, hva kostet barnevognen dere kjøpte til barnet, og lignende. Det har vi gjort i vår bok :)

Skrevet

Babyjournal må man be sykehuset om en kopi av.

Anonymkode: af4d7...4af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...