Student224 Skrevet 15. januar 2017 #1 Skrevet 15. januar 2017 Hei, er på mitt 2. år der jeg leier en sokkelleilighet/hybel. På badet er det fuktig og ingen vinduer, men en vifte som fungerer dårlig. Derfor har jeg kjøpt meg en avfukter til bruk ved klestørk og dusjing. Det er generelt potensiale for forbedring og burde vært oppusset. Problemet nå er at det har begynt å komme maur! Har hittil sett bare 2 stk på badet og 2 på kjøkkenbenken, men jeg vet hvor ille det kan bli. Men maur bruker jo å komme mer på våren? Det er en sprekk mellom et "hovedrør" og baderomsplaten på ca. 1/2 cm opp over hele veggen. Det må være der de kommer seg ut i rommet? Men hvorfor har det ikke vært noe problem tidligere? Kan maur bare plutselig komme og slå seg til ro inne? Utleier sa de hadde hatt maur på utsiden av huset før, men ikke inne nå på vinteren. Føler jeg må ha gjort noe feil. Har satt frem sånne maurbokser og smurt med en sånn tube der sprekken i veggen er. Sykt utrivelig når man ikke takler småkryp! Får noia!
Sirah Skrevet 15. januar 2017 #2 Skrevet 15. januar 2017 Maur er noe skikkelig dritt! Permetrin bruker å fungere greit. Hadde dette problemet en tidligere plass jeg bodde. Enig i at dette er veldig tidlig, men her jeg bor er det usedvanlig mildt! Mulig maurene er litt "døgnville" 🙄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå