Gå til innhold

Forstuet fot og blakk. Hva kan jeg finne på med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selvfølgelig en forstuet fot så kan ikke gå tur med dem heller. Så må finne på noe inne. Kan komme meg til en plass ute med krykker men kan ikke komme så langt. 

De er ikke så små at lekeplassen er så interesant. Kun for det ene barnet. Hva skal jeg finne på med dem? Er ikke snø her heller så de kunne lekt ute med akebrett. Har 200kr å bruke men ikle mer. Og det holder ikke for noe. Alt er så dyrt.  

Noen forslag? :)

Anonymkode: 02daf...09e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bake,  tegne,  male,  formingsgreier. 

• Liker 2
Skrevet

Vis jeg skal ta buss med dem frem og til bake et sted har jeg 120 kr igjen for bussen koster 80 kr til sammen.

Skrevet

Det er ikke mine barn. Måtte passe de i en veldig uvanlig situasjon. De har ingen formings greier dessverre.

Skrevet

Trolldeig? 1 del salt, 1 del vann, 2 deler mel og en ss olje.

Anonymkode: ad1f8...af1

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vis jeg skal ta buss med dem frem og til bake et sted har jeg 120 kr igjen for bussen koster 80 kr til sammen.

Er det ikke gratis for barn på kollektivt i helgene? Det er det her ihvertfall. Inntil fire barn pr voksen. 

Anonymkode: 007d2...cd5

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke gratis for barn på kollektivt i helgene? Det er det her ihvertfall. Inntil fire barn pr voksen. 

Anonymkode: 007d2...cd5

Er det det i bergen?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trolldeig? 1 del salt, 1 del vann, 2 deler mel og en ss olje.

Hva er Trolldeig? :) hva gjør man med det?

Skrevet

Hvor gamle er barna? Mine er strålende fornøyde med massevis av skjermtid...

Ellers er aktiviteter du kan gjøre som ikke koster så mye: bake boller/kake, la de hjelpe til med middagslaging, brettspill/kortspill osv.

De har ikke vondt av å kjede seg litt heller. Det er noe med å lære seg å ha forståelse for at andre også kan ha behov for hjelp/ikke klarer så mye.

• Liker 1
Skrevet

Se film da:laugh:

Anonymkode: 8ef30...40f

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er Trolldeig? :) hva gjør man med det?

Det er hobbydeig man kan lage figurer av. Kan tørkes i stekeovn når man er fornøyd med kunstverket sitt, males/tegnes på og brukes til dekorasjon. Eller det kan knas sammen og legges i kjøleskapet for senere gjenbruk. Den står seg ikke evig da.

Trolldeig var veldig vanlig å holde på med da jeg vokste opp på 80-tallet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Lese spennende eventyr eller bøker? Brødrene Grimm feks. Der du leser høyt og evnt gjør til stemmen, slik at det blir enda mer spennende.

Lage kakao og boller. Der ungene får hver sine arbeidsoppgaver.

Endret av hjertesukka
Skrevet

Masse film. 

Anonymkode: 055f0...21e

Skrevet

Takk for alle svar! Tror det blir Trolldeig :) begge barna er veldig kreative så tror vi skal prøve på det :)

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke dine barn, og de er forholdsvis små. Da hadde jeg ikke gått ut når jeg ikke kan gå, for du vet aldri om de plutselig løper av gårde uten at du kan følge etter.

Flere gode tips her, bollebaking på en søndag er fint.

Anonymkode: 8f5ef...148

Skrevet

Har du gelefarge/konditorfarge kan du blande litt inn i trolldeigen, har du ikke det funker litt kakao godt.

Anonymkode: 8b7c3...a6e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar! Tror det blir Trolldeig :) begge barna er veldig kreative så tror vi skal prøve på det :)

Spennende ☺ Gøy for de små å lage sin egen deig også ☺

• Liker 1
Skrevet

Trolldeig er jo gøy :D

Når du må passe barn for andre med forstuet fot, så er det ingen som forventer at du skal gå ut med dem. Ingen unger har vondt av å kose seg inne med mindre de er inne 365 dager i året :) Selv om det er flott vær :) Ellers så synes jeg nå at foreldrene kunne lagt igjen penger som takk for pass når du ikke har noe særlig å rutte med.

Anonymkode: 2d974...2e2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...