Gå til innhold

Stille lengde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg bli bedre til å hoppe stille lengde? Sånn utenom å øve på det og forbedre teknikk.

Har vel prøvd det en gang på videregående, og da hoppet jeg noe sånt som 60cm. Har aldri prøcd det før eller etter. 

Må klare å hoppe minst 1,85m.

Anonymkode: a2e9a...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :(

Gjest Overrasket
Skrevet

Dette var en av favorittøvelsene mine da jeg drev med slikt (ikke meg på bildet). Hekkene på bildet er justerbare, slik at den første kan være lavere og den tredje høyere. Du dytter deg selv ved å sette hekkene stadig høyere. De faller helt enkelt sammen dersom du ikke klarer høyden på første forsøk, så ikke noe knall og fall. 

5604PL.jpg

Skrevet (endret)

Tenkte du å søke deg inn i forsvaret? Anbefaler deg å lese deg opp på spenstøvelser for løpere (spranglauf++) og å trene kjerne-muskulatur (ikke bare sit-ups)

Endret av Majer
Skrevet
33 minutter siden, Majer skrev:

Tenkte du å søke deg inn i forsvaret? Anbefaler deg å lese deg opp på spenstøvelser for løpere (spranglauf++) og å trene kjerne-muskulatur (ikke bare sit-ups)

Tenkte å søke befalsutdanning ja. 

Har du noen flere eksempler på spenstøvelser? Har dessverre ikke så god peiling på sånt.

Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å søke befalsutdanning ja. 

Har du noen flere eksempler på spenstøvelser? Har dessverre ikke så god peiling på sånt.

Tenker plyometriske øvelser som å hoppe opp og ned fra en boks eller å hoppe fra side til side. Egentlig alle øvelser som inneholder hopp av noe slag. Nå vet jeg ikke om mange repetisjoner vil føre til negativ fibersammensetning i muskulaturen (trege muskelfibre), men tenker at du kan bytte på mellom å kjøre lette økter med få repetisjoner og økter der du blir sliten. 

Styrkeøvelser som squat, deadlift, ulike øvelser med kettlebells og ikke minst kast med medisinball tror jeg kan fungere godt. Dette er riktignok litt utenfor min kompetanse så det kan bli litt synsing.

Endret av Majer
Skrevet
3 timer siden, Majer skrev:

Tenker plyometriske øvelser som å hoppe opp og ned fra en boks eller å hoppe fra side til side. Egentlig alle øvelser som inneholder hopp av noe slag. Nå vet jeg ikke om mange repetisjoner vil føre til negativ fibersammensetning i muskulaturen (trege muskelfibre), men tenker at du kan bytte på mellom å kjøre lette økter med få repetisjoner og økter der du blir sliten. 

Styrkeøvelser som squat, deadlift, ulike øvelser med kettlebells og ikke minst kast med medisinball tror jeg kan fungere godt. Dette er riktignok litt utenfor min kompetanse så det kan bli litt synsing.

Tusen takk! Skal prøve å få satt opp noen øvelser. Er for øyeblikket i fgt, så ideelt sett skulle jeg fått noen øvelser av idretten, men er på en så liten leir at det ikke finnes her :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...