AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #1 Skrevet 14. januar 2017 Samme tråd som på et annet forum, men trenger hjelp. Vi har en flott, blid og herlig gutt med en vanvittig temperament og en egenvilje og stahet jeg ikke har sett maken til. Han er kun halvannet år, men sterk som bare det og svært utholden. Han ligger ellers der han skal i utviklingen tror jeg. Snakker i korte setninger, kan en god del ord, kan kle på seg noen plagg, sier ifra når han er trøtt og vil sove osv. Helt normal gutt vil jeg si. Vi er veldig konsekvente og sier vi noe blir det slik, men velger våre kamper. Vil han ta på klærne selv og vi har god tid (noe vi stort sett har) så får han gjøre det, vi advarer han før noe skal skje, vi forklarer hvorfor ting skal gjøres, vi ignorerer enkelte ting og skryter masse når han gjør nor bra. På tross av at vi føler og tror vi gjør mye riktig er alt en kamp. Påkledning han ikke klarer selv, tannpuss, medisiner osv. Alle daglige gjøremål. Hva gjør vi galt? Noen med tips? Råd? Jeg er utrolig sliten av at alt skal være en kamp. Anonymkode: 90be3...b0d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #2 Skrevet 15. januar 2017 Jeg har ikke noen råd dessverre, men har selv en som alltid har vært ekstremt sta og som helst vil gjøre alt selv. Vi har også vært konsekvente fra dag 1, men dette har ikke hatt noen effekt på vår.. jeg tror rett og slett bare vi må innse at noen unger har litt mer viljestyrke enn andre og det betyr ikke at det er noe galt eller at dere gjør noe galt, det er rett og slett personligheten til barnet. Men det er selvfølgelig utrolig slitsomt og man må bare fortsette å være konsekvent og å vise hvem som er dem voksne og som bestemmer og hvem som er barnet. Men dette har vi gjort i 4 år nå uten hell... Anonymkode: c80b1...6b7
kvinneguide Skrevet 16. januar 2017 #3 Skrevet 16. januar 2017 Å lære handler om å gjøre ting om igjen og om igjen. Han får sosial erfaring når han utfordrer dere, og blir kjent med deres grenser. Her er det lurt å forsøke å være tydelig og konsekvent. Det er nå det gjelder, legg inn innsats nå, det får dere igjen for senere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå