Gå til innhold

Synes dere det er deal breaker om hun har en voldelig ex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en voldelig ex men han er helt ute av bordet.  Men jeg er så redd for å fortelle om det til en ny kjæreste fordi dette forteller dem hva som jeg er verdt på en måte. Eller er dette noe dere synes er litt deal breaker eller synes dårlig om meg for? 

Alle svar er velkommen og vær ærlig  men ikke noe troll! 😄 det er viktig for meg dette her . 

Anonymkode: 3eead...dd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en voldelig ex men han er helt ute av bordet.  Men jeg er så redd for å fortelle om det til en ny kjæreste fordi dette forteller dem hva som jeg er verdt på en måte. Eller er dette noe dere synes er litt deal breaker eller synes dårlig om meg for? 

Alle svar er velkommen og vær ærlig  men ikke noe troll! 😄 det er viktig for meg dette her . 

Folk har uendelig mange deal breakere. Bry deg om de du er glad i og de som kommer til å bli kjent med deg.

Har selv en voldelig eks og synes det er forferdelig leit og trist, men har lagt det bak meg og blitt mye sterkere. Har ikke møtt noen dømming til dags dato, bare bevitnet uendelig mye støtte og flotte mennesker rundt meg. Sånt skal ikke være forgjeves. Så er det ikke litt dumt om man lar seg dra ned av såpass dumme ting som "deal breaker" og de som dømmer deg, når andre du er glad i og de som støtter deg har stått opp for deg?

"Men jeg er så redd for å fortelle om det til en ny kjæreste fordi dette forteller dem hva som jeg er verdt på en måte." Nei, det forteller ikke hva du er verdt. Tankemønster, ts.

Anonymkode: e705d...f7a

• Liker 4
Skrevet

Snakket med psykolog om disse tankene og om det du har vært utsatt for? Høres ut som at ordene til den voldelige eksen din snakker for deg. Du må stå for det du har opplevd og stå opp for deg selv. Ikke bær det med skam, bli sterkere og bedre enn noen gang!

Anonymkode: 84030...851

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar ☺ ja jeg har gått til psykolog i et år og jeg anmeldte han før jeg begynte hos psykolog så jeg har jobbet i flere år for å komme meg dit jeg er idag. Men jeg hører jo om de som møter på den andre dritt sekken etter at de har kommet ut av et sånt forhold så jeg tenkte åså at han vil liksom få inntrykk av at jeg finner meg i sånt og en annen ting er at han kanskje tror jeg har lav standard.... 

Skrevet

Prøv å snu situasjonen... Hadde det vært en deal breaker for deg om en potensiell kjæreste hadde en voldelig ekskjæreste som var helt ute av bildet? Hvorfor skulle det i så fall være det?

• Liker 2
Skrevet

Så lenge den voldelige exen er ute av bildet og ikke det forholdet vil prege vårt forhold har jeg ikke noen problemer med det. 

Jeg datet ei med en voldelig ex en periode, og selv om han fysisk var ute av bildet, var vi tre i forholdet til en hver tid. For meg ble det litt for mye av exen til en hver tid. 

Ellers betyr en voldelig ex ikke mer enn at man har vært uheldig i sitt partnervalg. Er det din 10ende voldelige ex er det et mønster, og da hadde jeg nok blitt litt skeptisk må jeg innrømme. 

Anonymkode: 9500a...86f

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge den voldelige exen er ute av bildet og ikke det forholdet vil prege vårt forhold har jeg ikke noen problemer med det. Jeg datet ei med en voldelig ex en periode, og selv om han fysisk var ute av bildet, var vi tre i forholdet til en hver tid. For meg ble det litt for mye av exen til en hver tid. Anonymkode: 9500a...86f

Hva var det som gjorde at eksen ble en tredjepart i forholdet selv om han ikke var der fysisk? Spør siden jeg har vært i et voldelig forhold tidligere og får ikke ofte sjansen til å høre hvordan det kan være å være på din side. Er over for lenge siden, hadde vært kjipt om fremtidlig kjæreste skulle føle det sånn.

Ts: Er enig med de som har skrevet her. Snakk med psykologen din om dette, si det rett som det er. Få gode råd!

Anonymkode: 20453...cf9

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det som gjorde at eksen ble en tredjepart i forholdet selv om han ikke var der fysisk? Spør siden jeg har vært i et voldelig forhold tidligere og får ikke ofte sjansen til å høre hvordan det kan være å være på din side. Er over for lenge siden, hadde vært kjipt om fremtidlig kjæreste skulle føle det sånn.

Ts: Er enig med de som har skrevet her. Snakk med psykologen din om dette, si det rett som det er. Få gode råd!

Veldig mye handlet om hva han hadde gjort og ikke gjort. Gjorde jeg en hyggelig gest (som å gi blomster), var responsen "Åh så hyggelig, exen min brukte ikke gjøre slik". Andre anledningen kunne responsen være hva slags fæle ting han hadde gjort. Jeg forstår at folk har traumer og behov for å prate om slikt, men velg tid og sted. Og ikke minst anledning. 

Hun trengte nok litt bedre hjelp til å bearbeide dette trur jeg, og i dag er hun samboer og det går veldig bra med henne. Vi snakkes jamnlig fortsatt. 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mye handlet om hva han hadde gjort og ikke gjort. Gjorde jeg en hyggelig gest (som å gi blomster), var responsen "Åh så hyggelig, exen min brukte ikke gjøre slik". Andre anledningen kunne responsen være hva slags fæle ting han hadde gjort. Jeg forstår at folk har traumer og behov for å prate om slikt, men velg tid og sted. Og ikke minst anledning. Hun trengte nok litt bedre hjelp til å bearbeide dette trur jeg, og i dag er hun samboer og det går veldig bra med henne. Vi snakkes jamnlig fortsatt. 

Ok. Takk for svar.

Skrevet

Takk for svar :helen:

TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...