Gå til innhold

Tredemølle og rotrening.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må komme igang med trening. Er helt utrent, og ikke veldig glad i det, men må som sagt komme igang med noe.

Det jeg kan klare å gjennomføre er tredemølle og rotrening. Andre øvelser og apparater er ikke aktuelt for meg enda. Tegnet medlemsskap på treningsstudio her tidligere, og en trener skulle vise meg øvelser og lage program til meg. Jeg sa ifra at jeg ikke var interessert i annet enn tredemølle og romaskin til å begynne med. Tenkte at det ikke var noe vits i å gape over for mye med en gang, men heller opparbeide gode treningsrutiner før jeg kunne utvide treningen, men denne treneren sa at det kunne jeg ikke, jeg måtte bruke apparater under trening, og trene styrke. Da hadde jeg allerede tegnet medlemsskap og var bundet økonomisk til den. Resultatet av det var ihvertfall at jeg har betalt et medlemskap som ikke blir brukt.

Har lyst til å få litt igjen for pengene de siste mnd jeg må betale, og har tenkt å kjøre mitt eget løp. Altså tredemølle og romaskin. Han viste meg tredemøllen, men romaskinen ville han ikke vise meg. Lurer derfor på om det er noe spesielt jeg må tenke på når jeg bruker den? 

Anonymkode: eb1f4...52f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i alle dager? Altså du må jo få lov til selv å bestemme hva du vil trene. Romaskin er jo kjempefin trening. 

Bare å begynne å ro det. Spenn føttene godt fast på fotstøtta, begynn øvelsen fra beina og avslutt med overkropp og så armer. Se på filmer på YouTube så du får se det i praksis. 

Pass på så skuldra ikke går opp med øra men hold lave skuldre. Og pass på at magen er aktivert så du ikke blir hengende på ryggsvaien. Tenk på at din navle skal trekkes mot din ryggrad (gjelder forsåvidt ved omtrent all fysisk belastning) 

Anonymkode: c0c01...f28

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager? Altså du må jo få lov til selv å bestemme hva du vil trene. Romaskin er jo kjempefin trening. 

Bare å begynne å ro det. Spenn føttene godt fast på fotstøtta, begynn øvelsen fra beina og avslutt med overkropp og så armer. Se på filmer på YouTube så du får se det i praksis. 

Pass på så skuldra ikke går opp med øra men hold lave skuldre. Og pass på at magen er aktivert så du ikke blir hengende på ryggsvaien. Tenk på at din navle skal trekkes mot din ryggrad (gjelder forsåvidt ved omtrent all fysisk belastning) 

Anonymkode: c0c01...f28

Tusen takk for gode tips angående roing 👍

Anonymkode: eb1f4...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...