AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #1 Skrevet 14. januar 2017 Idag var jeg på kjøpesenter med de noen timer. Så har de vært hos besteforeldre noen timer (de bor like ved). Mine barn våkner rundt 5.30-6.00 hver dag. Kjenner meg sliten etter en uke med jobb og studier, men skulle ønske jeg kunne vært enda mer sosial. Har delt ansvar for mine barn, så trening og sosialisering sparer jeg til uka jeg ikke har barn Anonymkode: e65b8...769
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #2 Skrevet 14. januar 2017 Vi har 50/50, så den uken hun er hos meg, prøver jeg å planlegge noe i helgene, ellers blir helgene veldig lange, da jeg ikke er så flink til å finne på ting hjemme. Kino, lekepark, bare en bytur å kikke. Vennene mine med barn er alltid opptatt i helgene, og vi har ingen familie i nærheten. De gangene vi blir hjemme, prøver jeg å tenke ut noe vi kan lage, god mat/bake osv, spille spill. Mens andre dager er rolig med bare film og kos. Er litt stusslig å være alene med barn, noen ganger😏 Anonymkode: c5a26...6c7
MCH09 Skrevet 14. januar 2017 #3 Skrevet 14. januar 2017 De er annenhver helg hos faren sin. I helgene mine er vi som regel på farten på lørdagene og slapper av søndagene. De er på barnepass en time på morgenen mens jeg trener, og så treffer vi venner med barn, drar i parken, på museum, lekeplass o.l. Fredagskveldene er satt av til filmkveld med eldstemann. Da lager vi noe godt etter at yngste er i seng og så ser vi film. Avogtil har eldste overnattingsgjester mens andre ganger er hun på overnatting. Yngste er bare halvannet år så hun henger med meg hele helgen
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #4 Skrevet 14. januar 2017 Har en god venninne på 45 som har 50/50 for deres sønn på 3 år og de har det veldig fint i helger og ellers: lekeplass, konsert for barn, mosjon, alene de to på tur eller leketreff med andre. Lange frokoster, lese bok osv. Min venninne synes det er en perfekt ordning og hun og sønnen har det fantastisk bra sammen! Min venninne er glad for at barnets far og hun samarbeider veldig bra og er nesten naboer. Begge lykkelige som single og de dyrker hver sin uke med sønnen og treffes også alle tre i hverandres uker. Solskinn for alle tre! Anonymkode: 391b7...10a
Zienna Skrevet 15. januar 2017 #5 Skrevet 15. januar 2017 Vår yngste sønn er alenepappa for to. Mor har barna annen hver helg. Den helga barna ikke er hos mor, sovner han samtidig som barna Når han leverer dem til mor annen hver fredag, sover han lenge natt til lørdag. Først lørdag kveld er han klar til sosialt samliv. Da går han ut sammen med gode venner.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #6 Skrevet 15. januar 2017 Jeg er alene, hver helg, uten avlastning. Pleier å gå på trening med barnepass på morgenen. Besøker/møter oftest venner med barn etterpå. Anonymkode: fa4c2...632
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #7 Skrevet 15. januar 2017 Er alene med en femåring med adhd og innsovningsvansker. Er det pappalørdag, får jeg henne dit til 10 og gjør så unna ærender som er slitsomt å ha henne med på. Som regel går resten av dagen med til husarbeid jeg ikke får gjort resten av uka. Ellers er det barnevennlige aktiviteter, kanskje besøke noen/få besøk. Og så legge seg sammen med henne for at hun skal sovne. Som regel sovner jeg også. Våkner oftest før henne på morgenen, så da er det alenetid med kaffe og kg. Anonymkode: 680ce...6a7
Gjest Beena Skrevet 15. januar 2017 #8 Skrevet 15. januar 2017 Vi er stort sett bare hjemme i helgene. Vi leker og koser oss, møter noen ganger to venninner som har jevnaldrende barn. Bor på en liten plass der det er lite inneaktiviteter man kan dra på, og han er enda litt liten til å leke noe særlig ute. Mini er litt over ett år, har 100%.
Minlillesky Skrevet 15. januar 2017 #9 Skrevet 15. januar 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Idag var jeg på kjøpesenter med de noen timer. Så har de vært hos besteforeldre noen timer (de bor like ved). Mine barn våkner rundt 5.30-6.00 hver dag. Kjenner meg sliten etter en uke med jobb og studier, men skulle ønske jeg kunne vært enda mer sosial. Har delt ansvar for mine barn, så trening og sosialisering sparer jeg til uka jeg ikke har barn Anonymkode: e65b8...769 Jeg er alene med min datter på 5 år. Hun er hos pappa annenhver helg. Merker selv jeg er sliten etter en uke med jobb og aktiviteter. Jeg er introvert og har ikke behov for så mye sosialisering. Føler jeg får min dose ellers i hverdagen. Denne helgen har vi tatt det rolig. Fått ladet opp batteriene. I går var vi hjemme hele dagen. Var nede på butikken for å handle litt og reiste hjem igjen. Vi er så heldige som bor på landet, ved vannet. Som har fryst til stål is. Så i dag startet vi dagen med å dra med oss dyner og puter til sofaen i stuen, der min datter slang seg ned med både frokost og ordspill på telefonen min. I mens lagde jeg meg frokost, kaffe og oppdaterte meg på nyheter osv. Vi sløvet i flere timer sammen. Så pakket jeg sekken med kakao, saft og sitteunderlag, slang med oss skøytene og tuslet ned til vannet. Vi stod på skøyter i ca 3 timer før vi vendte snuten hjem. Nå blir det snart middag, leking og leggetid. vi skulle egentlig vært innom noe vi er med på, på søndager, men søvnen i natt var så som så, så vi blir hjemme i kveld. Spør barnet hva barnet har lyst til å finne på, om barnet har noen ønsker. Man må ikke alltid finne på noe heller. Det er bra å la barn kjede seg og bruke fantasien sin til å finne på noe. Det hender barnet mitt besøker andre barn, eller så stikker vi og innom bestemor og bestefar hennes. Men som oftest er det bare oss 2 i helgene. Tips: # Finn frem ark, fargeblyanter,saks og maling. Slipp barnet løs og la de være kreative. # Gå tur. Kikk på naturen, blader, snø, skog, fotspor osv.. # Bygg hytte inne. Finn frem stoler, puter,pledd,dyner og laken. Det er morro! # La barnet bestemme hva dere skal gjøre sammen # Lov å la barnet finne på noe selv, uten hjelp fra foreldrene. # Lesestund sammen, om barnet er glad i å kikke/lese i bøker # Bake noe. # Sett på musikk og dans/syng sammen. Det er så mye man kan gjøre og mulighetene er uendelige og man behøver ikke alltid ha noe å finne på.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #10 Skrevet 15. januar 2017 Har gutten min rundt 80% alene (men bor i samme by som bf, så det hender jo at det blir mer samvær der). Han er 8 år nå, så det er ikke lengre like mye "jobb" å ha han hjemme i helgene. Vi spiser som regel god mat og ser film, spiller brettspill enten alene eller med overnattingsgjester på kveldstid. På dagtid har han ofte planer selv. Enten så er han i nærområdet og leker eller har besøk og da holder jeg meg i nærheten og pusler med mine egne ting: lese bok, husarbeid, slapper av eller fikser småting. Ofte er han også på besøk hos venner med avtale om at jeg henter, og da hender det at jeg går en tur, handler eller møter venner på cafe. Hvis han ikke har planer så hender det at vi går en tur sammen eller drar ned til byen og spiser mat, ser i butikker eller besøker noen, som regel slektninger eller venner av meg med barn. Da han var yngre og ikke lekte ute alene pleide jeg ofte å planlegge hva vi skulle gjøre i helgene for at han ikke skulle gå mellom veggene (aktiv gutt, liker å være i aktivitet). Enten så la jeg planer med andre barnefarmilier eller alene. Det kunne være besøk hjemme hos noen, dra på biblioteket, parken, museum, lekeplass, marka eller noe annet. Anonymkode: fc667...4cc
FrkSunshine Skrevet 15. januar 2017 #11 Skrevet 15. januar 2017 Skriver her, selv om jeg har kjæreste (men han bor og jobber i en annen by så vi ser han ikke for ofte). Jeg er alenemor, har vært 100% siden før fødsel. Ikke bare bor far i et annet land, men han er også for øyeblikket i fengsel. 😔 I helgene pleier vi å ta det veldig rolig. Jeg jobber vanligvis full uke, og han har lange dager i barnehagen. I helgene liker vi dermed å gjøre det vi vil uten å stresse. Denne helgen har vi vært mye inne, lekt en del, han har tegnet, perlet, puslet og bygget med klosser. Vi var også en stund innom biblioteket i går. Lånte med oss mange bøker, så vi har også hatt noen koseliger lesestunder. Og vi har sett på film og han har spillt på nettbrett. Ellers de vanlige rutinene. Av og til får vi besøk av eller er på besøk til venner med barn. Foreldrene mine inviterer også ofte på søndagsmiddag. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå