ajarRun Skrevet 14. januar 2017 #1 Skrevet 14. januar 2017 Hvis jeg skulle beskrive maten deres med to ord ville det være vassen og smakløs. Å steke biffstrimler tar to sekunder, og smaker 1000 ganger bedre. Fiskeboller i plast? hva faen, fiskeboller kan en evenuk lage med kuken sin på flatfylla på 5 minutter. Kjøttboller? Hva i helvette, kok saus, putt i kjøttboller, spis. enkleste matrett noen sinne. Hvorfor vil du ha dem vassen og smakløs? 4
DobbelX Skrevet 14. januar 2017 #2 Skrevet 14. januar 2017 Det feiler meg nok en del, men det har ingen sammenheng med Fjordland. Koser meg med mat jeg, både hjemmelaget og ferdigmat, og bruker særdeles få sekunder av livet mitt på å mene noe om hva andre synes smaker godt eller ikke. 20
Måbarefåsiat... Skrevet 14. januar 2017 #3 Skrevet 14. januar 2017 5 minutter siden, amativeReflection skrev: Hvis jeg skulle beskrive maten deres med to ord ville det være vassen og smakløs. Å steke biffstrimler tar to sekunder, og smaker 1000 ganger bedre. Fiskeboller i plast? hva faen, fiskeboller kan en evenuk lage med kuken sin på flatfylla på 5 minutter. Kjøttboller? Hva i helvette, kok saus, putt i kjøttboller, spis. enkleste matrett noen sinne. Hvorfor vil du ha dem vassen og smakløs? Hva feiler det folk som engasjerer seg så mye i hva andre mennesker spiser? 24
Rosewood Skrevet 14. januar 2017 #4 Skrevet 14. januar 2017 Spiser Fjordland de gangene jeg virkelig ikke gidder å lage mat selv, lettvindt løsning. Risengrynsgrøten og rømmegrøten deres er det ihvertfall ingenting galt med, de er kjempegode. Feiler meg ingenting Hvis du ikke liker det - ikke kjøp det. 4
skjerpings Skrevet 14. januar 2017 #5 Skrevet 14. januar 2017 Mange som bruker Fjordland kan for eksempel ha kroniske sykdommer som gjør at det å lage mat blir en utfordring. Dette gjelder også eldre. Ellers har man dårlig tid, eller rett og slett ikke kokemuligheter. Jeg kjøper Fjordland en gang i måneden omtrent, og da gjerne fisk eller kjøtt som regnes som typisk "husmannskost". Jeg syns det er deilig å få en varm middag med potet og saus uten å måtte stå lenge på kjøkkenet, og ikke minst uten å måtte handle alle ingrediensene. Bedre enn grandis, syns nå jeg! Går til kassen med hevet hode! 19
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #6 Skrevet 14. januar 2017 Når jeg spiser fjordland er det som regel fordi jeg er sulten og i tidsnød, eller alene hjemme og har lyst på ting som fårikål eller kjøttkaker. Jeg må innrømme at jeg synes fjordland har helt grei smak. Liker ikke fiskerettene deres, gryter og grøter er heller ikke så godt. Men endel potet og stappe-retter er helt greie. Så.. Feiler meg? Sult. Anonymkode: 3165b...68d 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #7 Skrevet 14. januar 2017 De har liten tid og er sulten. Anonymkode: c414b...b36 3
Gjest Tsunade Skrevet 14. januar 2017 #8 Skrevet 14. januar 2017 (endret) Lager all maten selv, og er enig i at god mat ikke trenger å ta så lang tid å lage, men den måten du lager fiskeboller på, TS, kan umulig være noe særlig. Hver sin smak! Har så vidt prøvd noen Fjordlandmiddager, ikke favoritten, akkurat; men de finnes noen helt greie varianter. Og jeg forstår svært godt de som kommer utslitte og sultne fra jobb, bor alene og kanskje ikke er lynkokker på kjøkkenet. Men TS, du må jo ikke spise Fjordlandmat, så hva er egentlig problemet ditt? Endret 14. januar 2017 av Tsunade
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #9 Skrevet 14. januar 2017 Det er lettvint, og det finnes folk som ikke er så opptatte av mat. Noen av oss spiser for å stille sulten, ikke for å få orgasme. Dessuten er det ikke alltid mulig å få kjøpt ingredienser i mindre forpakninger. Ikke alt kan fryses. Anonymkode: 69de9...b95 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #10 Skrevet 14. januar 2017 Kjøttkakene smaker da helt greit, de andre produktene har jeg ikke smakt. Anonymkode: 6acd3...ee7 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #11 Skrevet 14. januar 2017 Jeg liker raspeballene, kanskje mest fordi jeg slipper å lage dem selv. De andre middagene spiser jeg kun hvis jeg får på jobben. Anonymkode: 2206e...3ca 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #12 Skrevet 14. januar 2017 helvete!!! hva feiler det folk som det feiler med??????? Anonymkode: 82a20...18c
Outlander Skrevet 14. januar 2017 #13 Skrevet 14. januar 2017 17 minutter siden, amativeReflection skrev: Fiskeboller i plast? hva faen, fiskeboller kan en evenuk lage med kuken sin på flatfylla på 5 minutter. 1
Severus Skrevet 14. januar 2017 #14 Skrevet 14. januar 2017 Depresjon og ensomhet, for meg iallefall. Jeg klarer ikke tanken på å lage masse mat bare til meg. Fjordlands svenske kjøttboller gjør at jeg iallefall har noe varmt å spise. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #15 Skrevet 14. januar 2017 Jeg trenger "kone". Når jeg ikke har kjæreste orker jeg ikke lage mat. Da blir det enten Fjordland og ferdigpizza (som bare resulterer i jernangel om det blir langvarig), eller sultedød. Fjordland smaker dårlig, men holder meg i livet. Kjempefornøyd Anonymkode: 2a383...92b
ajarRun Skrevet 14. januar 2017 Forfatter #16 Skrevet 14. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg trenger "kone". Når jeg ikke har kjæreste orker jeg ikke lage mat. Da blir det enten Fjordland og ferdigpizza (som bare resulterer i jernangel om det blir langvarig), eller sultedød. Fjordland smaker dårlig, men holder meg i livet. Kjempefornøyd Anonymkode: 2a383...92b Hvorfor drar du ikke bare på restaurant? De har garantert bedre mat.... 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #17 Skrevet 14. januar 2017 Har kronisk sykdom og spiser Fjordland i dårlige perioder fordi jeg ellers ikke ville greid å lage varm mat. Når det er sagt så synes jeg flere av de smaker helt fint. Anonymkode: e56e9...7f5 1
Chizue Skrevet 14. januar 2017 #18 Skrevet 14. januar 2017 Det som kan være "galt" med maten ,er at den rett og slett ikke smaker mye, lite pepper og annet krydder. Men helt ærlig, noen synes det smaker godt, andre ønsker mer krydder, krydderet kan du ordne selv (Er som extra sterk saus, min familie svetter og føler de har spist flere habaneros...Mens jeg; Jeg synes maten er tam og tenker jeg gjerne kunne hatt ekstra chilli i retten ) De som ikke liker maten, trenger jo absolutt ikke å spise det... 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #20 Skrevet 14. januar 2017 Tror en god del Fjordland-spisere er folk som jobber skift eller nattevakt, og trenger et varmt, mettende måltid, som man bare trenger mikro for å tilberede. Jeg lager vanligvis hjemmelaget middag hver dag, men da jeg jobbet 9-timersvakter på sommerjobben min, ble det mye Fjordland. Ikke alltid jeg gadd å lage et stort middagsmåltid å ha med i matboks dagen før, da var det greit å grabbe med seg en Fjordland kjøttkaker på butikken på vei til jobb. Når man er på vakt og er sliten, er det ikke så viktig hva maten smaker, så lenge man kan hive den i seg kjapt og den gjør deg mett. Anonymkode: 463e0...4ff 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå