Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to lån hos to ulike firmaer der jeg har handlet. Gjelder feriereiser og i en viss tid hadde jeg litt dårlig økonomi. Nå har jeg fått beskjed om at jeg kommer til å få en kraftig økning i inntekt. Men før den tid skjer er jeg ganske konkurs. Har kun 1000 kr å leve av ut måneden. 

Tenker på å ta et lån på ca 50 000 kr hos en bank eller et selskap. Og betale ut feriereiser samt et annet lån hos et annet firma med de pengene for så at jeg etter det har 10 000 til overs å spe på med til jeg kommer ovenpå. I slutten av måneden vil inntekten min bli langt høyere enn før så skal ikke bli et problem å betale det ned. 

Noen som har tips om et selskap å låne ifra? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor har du kommet i en situasjon der du trenger 10.000 for å klare deg ut måneden? Skal du opprettholde livsstilen der du varmer op økonomien med lånte penger? Hva med å heller klare deg med de 1.000 kronene resten av måneden og deretter prioritere nedbetaling av gjeld det neste halvåret? 

Skrevet

jeg syns ikke å ta opp lån for å betale andre lån er en god løsning, såfremst ikke renta er bedre. jeg ville absolutt ikke ha tatt opp mer lån enn jeg trenger. Du klarer deg sikkert fint med 1000 kr ut mnd, jeg har ikke mer å leve for jeg heller. se etter tilbud på appen mattilbud/shopgun. kjøp mat på 50 %. 

Skrevet
12 minutter siden, Blondie65 skrev:

Hvorfor har du kommet i en situasjon der du trenger 10.000 for å klare deg ut måneden? Skal du opprettholde livsstilen der du varmer op økonomien med lånte penger? Hva med å heller klare deg med de 1.000 kronene resten av måneden og deretter prioritere nedbetaling av gjeld det neste halvåret? 

Jeg har tjent dårlig en god stund men nå kommer det til å bedre seg. Jeg bruker vel også litt for mye penger på unødvendig luksus iblant i henhold til inntekten. Men nå har jeg fått beskjed at inntekten blir langt høyere enn før. Og det hjelper på. Tenkte at det kunne lønne seg med en lånemottaker. Istedet for to. 

Skrevet
1 minutt siden, 82girl skrev:

jeg syns ikke å ta opp lån for å betale andre lån er en god løsning, såfremst ikke renta er bedre. jeg ville absolutt ikke ha tatt opp mer lån enn jeg trenger. Du klarer deg sikkert fint med 1000 kr ut mnd, jeg har ikke mer å leve for jeg heller. se etter tilbud på appen mattilbud/shopgun. kjøp mat på 50 %. 

Okey da er jeg ikke alene om det. Jeg trodde at det var unormalt å ha bare 1000 kr å leve for ut måneden. Men mulig ikke. :) . Har hatt litt unødvendige utgifter i forbindelse med legebesøk osv. Derfor ligger jeg litt bak økonomisk denne måneden. 

Skrevet

Har du sammenliknet rentene på de to lånene kontra hva renta blir på det nye lånet (og evt etableringsgebyr)?

Anonymkode: 54c4a...8d9

Gjest Blondie65
Skrevet

Ja, det er lurt å refinansiere. Men det er jo ikke det du skal. Du skal låne til å opprettholde tulleforbruket ditt. 

Skrevet
1 minutt siden, VeronicaSelina skrev:

Okey da er jeg ikke alene om det. Jeg trodde at det var unormalt å ha bare 1000 kr å leve for ut måneden. Men mulig ikke. :) . Har hatt litt unødvendige utgifter i forbindelse med legebesøk osv. Derfor ligger jeg litt bak økonomisk denne måneden. 

Grunnen til at jeg ikke liker å ta opp mer lån enn jeg behøver er pga renta:PJeg hater å kaste penger ut av vinduet:fnise: men sjekk på http://www.xn--forbrukslnguiden-lob.com/samle-lan om du får en bedre rente der. 

Skrevet
19 minutter siden, 82girl skrev:

Grunnen til at jeg ikke liker å ta opp mer lån enn jeg behøver er pga renta:PJeg hater å kaste penger ut av vinduet:fnise: men sjekk på http://www.xn--forbrukslnguiden-lob.com/samle-lan om du får en bedre rente der. 

Jeg har 40 000 i lån hos to ulike firmaer. Derfor tenkte jeg å samle lånet hos en bank/lånefinansiering. Mulig det lønner seg fremfor å måtte holde styr på to ulike firmaer å låne ifra. Takk for tips :)

Skrevet

Jeg ville heller ordnet meg et kredittkort fra banken min og kun betalt for nødvendige ting med det ut denne måneden og neste til du får lønning.

Så hadde jeg heller betalt ned på feriereisene og det med lønningene. Om du betaler med et annet lån (eller kredittkort), så blir det renter på det. Så det er mye billigere å bare vente 1,5 måned :) 

Skrevet
1 time siden, Tibbie skrev:

Jeg ville heller ordnet meg et kredittkort fra banken min og kun betalt for nødvendige ting med det ut denne måneden og neste til du får lønning.

Så hadde jeg heller betalt ned på feriereisene og det med lønningene. Om du betaler med et annet lån (eller kredittkort), så blir det renter på det. Så det er mye billigere å bare vente 1,5 måned :) 

Det andre lånet er på et kredittkort. Låner 9000 kr på det. Og låner 30 000 kroner pga feriereiser. Har 1000 kr igjen på kredittkortet som jeg må klare meg med ut måneden. Er helt blakk pga en del utgifter i forbindelse med operasjon og legebesøk. Jeg får heldigvis stigning i lønn fra slutten av måneden. Ganske stor stigning som utgjør minst 4000 kr mer i måneden. Og det vil gjøre sitt med tanke på å få styr over økonomien igjen. :)

Skrevet
6 minutter siden, VeronicaSelina skrev:

Det andre lånet er på et kredittkort. Låner 9000 kr på det. Og låner 30 000 kroner pga feriereiser. Har 1000 kr igjen på kredittkortet som jeg må klare meg med ut måneden. Er helt blakk pga en del utgifter i forbindelse med operasjon og legebesøk. Jeg får heldigvis stigning i lønn fra slutten av måneden. Ganske stor stigning som utgjør minst 4000 kr mer i måneden. Og det vil gjøre sitt med tanke på å få styr over økonomien igjen. :)

Ikke for å være ufin, men selv om du får 4k mer i måneden, kommer du nok ikke til å få orden på økonomien før du skjerper seg. Lever man litt stramt er ikke 1k så lite på en måned. 30k pga feriereiser? Operasjon som du betalte for selv(skal ikke spekulere i hva det er)? Du lever tydligvis utover evne og litt ekstra penger kommer ikke til å forandre det. Du kommer nok bare til å begynne å bruke mer penger. 

Anonymkode: 8b05e...a1a

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være ufin, men selv om du får 4k mer i måneden, kommer du nok ikke til å få orden på økonomien før du skjerper seg. Lever man litt stramt er ikke 1k så lite på en måned. 30k pga feriereiser? Operasjon som du betalte for selv(skal ikke spekulere i hva det er)? Du lever tydligvis utover evne og litt ekstra penger kommer ikke til å forandre det. Du kommer nok bare til å begynne å bruke mer penger. 

Anonymkode: 8b05e...a1a

Jeg lever ganske sparsommelig ellers men jeg var i situasjoner der jeg bare måtte ta å komme meg bort. Men jeg får forsøke å få alt på stell igjen. Leve enda mer nøkternt. Ja har måtte tatt en operasjon og det kostet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...