AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #1 Skrevet 14. januar 2017 Hei! Noen som vet hva dette koster henvist fra lege? Jeg har seboreisk eksem som forårsaker irritert hud. Jeg har ingen overflatiske blodkar (bare noen få helt innerst ved neseroten og et på det høyre kinnet) så det er ikke noe couperose som spiller inn. Men hvordan bli kvitt denne rosafargen når huden er irritert. I går var det skikkelig ille, og sved, og begynte nesten å lure på om jeg kan ha utviklet rosacea, men nesen er ikke rammet kun der jeg har eksem. Har roet seg bittelitt i dag. La merke til dette for noen dager siden, men i går toppet det seg. Har aldri vært så ille som i går. Er ikke så plaget av flassingen lengre. Fungoral har hjulpet masse. Vet ikke om laser ville ha hjulpet for har hørt noe om at dette ikke fjerner irritert hud. Er så lei meg, for har fin hud ellers, men dette er litt plagsomt. Må legge til at jeg har vært veldig stresset i det siste og tenker at det kanskje kan ha gitt en reaksjon, pluss et tørt og kaldt klima. Anonymkode: dda2b...6d3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #2 Skrevet 16. januar 2017 Noen som har rosacea her? Skal til legen i dag, og om hun mener det kan være rosacea så har jeg lest om en krem som heter rozex. noen som hr prøvd denne? Anonymkode: dda2b...6d3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #3 Skrevet 16. januar 2017 Felleskatalogen lister disse bivirkningene ved bruk av Fungoral: Vanlige bivirkninger (forekommer hos flere enn 1 av 100 men færre enn l av 10 brukere): Brennende følelse i huden, rødhet eller kløe på påføringsstedet. Anonymkode: 9db67...dbd
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #4 Skrevet 16. januar 2017 Jeg skal ikke utelukke det, men merkelig at jeg har fått den reaksjonen først nå, hvorfor ikke før? Men legen var enig med meg i at det kunne være at jeg rett og slett har fått rosacea grad 1 i tillegg til seboreisk eksem. Så jeg skal prøve rozex. Det eneste er at jeg tror dette er noe man kan bli grusomt tørr av da man skal smøre den hver morgen og hver kveld. Hvordan skal jeg unngå å bli så tørr? Fuktmaske? Om det faktisk ikke skulle være rosacea noe legen syntes det var vanskelig å gi et helt klart svar på da jeg ikke har de typiske kvisene som er typisk rosacea, ødelegger jeg noe for seboreisk eksem hvis jeg bruker rozex? Eller er det en helt harmløs krem? Og vice verca kan fungoral ødelegge for rosacea? Noen som vet? :-) Anonymkode: dda2b...6d3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #5 Skrevet 16. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ikke utelukke det, men merkelig at jeg har fått den reaksjonen først nå, hvorfor ikke før? Men legen var enig med meg i at det kunne være at jeg rett og slett har fått rosacea grad 1 i tillegg til seboreisk eksem. Så jeg skal prøve rozex. Det eneste er at jeg tror dette er noe man kan bli grusomt tørr av da man skal smøre den hver morgen og hver kveld. Hvordan skal jeg unngå å bli så tørr? Fuktmaske? Om det faktisk ikke skulle være rosacea noe legen syntes det var vanskelig å gi et helt klart svar på da jeg ikke har de typiske kvisene som er typisk rosacea, ødelegger jeg noe for seboreisk eksem hvis jeg bruker rozex? Eller er det en helt harmløs krem? Og vice verca kan fungoral ødelegge for rosacea? Noen som vet? :-) Anonymkode: dda2b...6d3 Prøvde å søke litt, men fant lite info om å bruke disse to i kombinasjon. Men ser enkelte har hatt suksess med rozex for seboreisk eksem, så kanskje du kan prøve det ut en periode og se hvordan huden reagerer? Anonymkode: 9db67...dbd
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #6 Skrevet 17. januar 2017 Jeg fikk svar fra en farmasøyt som ikke kunne se at det skulle ha noe negativ effekt i allefall å teste rozex. :-) Så jeg prøver. Kommer til å bli veldig tørr da jeg skal smøre morgen og kveld. Men får bruke litt fuktmaske i ny og ne. Tenker om ketokonazol (fungoral) kan ha noe negativ effekt på rosacea? Men kan ikke skjønne det heller. Hadde forstått det om det var andre reseptbelagte kremer med f.eks kortison. Men så vidt meg bekjent inneholder ikke fungoral dette. Tenker også å se om det er noen vitaminer jeg kan ta. Tar sink, omega 3, og d-vitaminer. Hørt at A-vitaminer skal være bra for hudcellene? En seboreisk hud vil jo være overivrig i å fornye nye hudceller, men kanskje A-vitamin kan gjøre de "friskere" ? Vurderer også å begynne med B-vitaminer. Og kanskje grønn te- Anonymkode: dda2b...6d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå