Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2004 #1 Del Skrevet 4. desember 2004 Har en julekaktus som er veldig fin! Men det finnes ikke en eneste knopp på den? Hadde så lyst å fått den til å blomstre til jul? Eller så snart som mulig? Hvordan gjør jeg det? Noen som vet? Jeg vet det har noe med mørke og lys, men har ikke peiling? Takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. desember 2004 #2 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg har en gedigen julekatus, og i år ble det lite blomster. Men det er min egen feil.... I vår fikk den lite gjødning, og jeg har ikke tørket den. Neste år skal jeg være mer påpasselig. Dvs jevnlig vann og gjødning i vekstperioden (mars-juni/juli). Deretter kun vann når bladene begynner å krympe. Når knoppene kommer må den ikke flyttes, da hiver den alle (fant jeg ut ett år...)Det som er virkelig hyggelig med julaktus, er at den er jo omtrent umulig og ta livet av, dvs den er en av de få planter som klarer seg her hos meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå