AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #1 Skrevet 14. januar 2017 Jeg trenger helt seriøst å redusere matutgiftene mine. Jeg er syk og går straks over i AAP. De vanlige utgiftene har jeg sett på, og redusert månedlige utgifter der jeg kan. Det er kun to utgifter jeg kan nå gjøre noe med. Den ene er 275 kr mnd til et fadderbarn jeg har hatt i 15 år, som nå er 18 år og går i lære for å kunne flytte ut av fadderhjem og klare seg selv. Å si opp denne ønsker jeg ikke. Den andre utgiften er mat. Lurte bare på om det er noen som har laget en oversikt over hva forskjellige matvarer koster i de forskjellige butikkene. Eks. 1L melk 13.50 på Rema, 14,90 på Meny (fiktive tall, tatt fra løselufta her jeg sitter). Jeg må seriøst sitte og se på hva ting koster til vanlig, hvor bør jeg kjøpe hva, og når er ting reelt billig på 10-krs marked. Har Prix, Rema innen 1km radius fra hjemmet, og Kiwi og Meny innenfor 2km radius. Så alle butikker innenfor ok radius. Anonymkode: 40216...9b3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #2 Skrevet 14. januar 2017 Priser varierer jo litt, så det ville vært en formidabel oppgave å få en prisoversikt. Men, kolonial.no har som regel tilsvarende priser som Rema, for eksempel. Last ned mattilbudsapper. Generelt er Kiwi og Rema de rimeligste butikkene, men igjen, det kommer litt an på hva akkurat da handler. Anonymkode: 3ac18...4ed
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #3 Skrevet 14. januar 2017 App: Matvarebørsen. Anonymkode: 8afc4...7f2 1
penny_ Skrevet 14. januar 2017 #4 Skrevet 14. januar 2017 Så lenge du handler på Rema eller Kiwi (og kanskje Extra), så får du som regel tak i det billigste. Det er ikke mange øre som skiller de forskjellige varene. Noen ting er litt dyrere på Rema og noen ting er litt dyrere på Kiwi.
Million Skrevet 14. januar 2017 #5 Skrevet 14. januar 2017 http://www.vg.no/forbruker/mat-og-drikke/mat/vgs-store-matboers-her-handler-du-matkurven-billigst/a/23604522/
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #6 Skrevet 14. januar 2017 App som heter Dagligvarebørsen. Anonymkode: 99a76...637
MorTil2 Skrevet 14. januar 2017 #7 Skrevet 14. januar 2017 Forbrukerrådet har også laget en app, "peiling" , der ønsket er å kunne legge inn priser. Men foreløpig er visst ikke dette en godkjent funksjon , men kan komme etterhvert. Appen "mattilbud" er i ukentlig bruk her hos oss,men vær obs på at dette ikke nødvendigvis er fullstendige tilbudsaviser. Ellers er vel kiwi og Rema jevnt over rimeligst. Uansett hvor du handler,så er ditt forhold til innkjøp det som betyr mest: ikke kjøp mer enn du spiser, kutt ut det du faktisk ikke trenger, f eks sjokolade,brus,snacks osv. Benytt deg av matvarer nedsatt i pris pga dato. Mange muligheter, men det krever bevissthet om egen adferd.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #8 Skrevet 14. januar 2017 http://enhver.no/priser/ http://enhver.no/ Anonymkode: 0f9d7...109 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå