Frk. Fie Skrevet 14. januar 2017 #1 Del Skrevet 14. januar 2017 (endret) Er litt nærsynt og har skjeve hornhinner, brukt linser i mange år. Nå som jeg har bikka førti begynner jeg visst bli litt langsynt, lurer på om noen har erfaringer med sånt og fortsatt linsebruk? Har ikke lyst til å gå tilbake til briller... Endret 14. januar 2017 av Frk. Fie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #2 Del Skrevet 14. januar 2017 Dersom du sikter til "alderslangsynthet" kommer dette av at linsen blir stivere, noe som reduserer linsens evne til å se skarpt på nær avstand. Lesebriller er mest vanlig å bruke. Dersom du, som du skriver i hovedinnlegget, har blitt mer nærsynt er det vel bare å øke styrken på linsene dine. Anonymkode: 309b9...147 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #3 Del Skrevet 14. januar 2017 1 time siden, Frk. Fie skrev: Er litt nærsynt og har skjeve hornhinner, brukt linser i mange år. Nå som jeg har bikka førti begynner jeg visst bli litt nærsynt, lurer på om noen har erfaringer med sånt og fortsatt linsebruk? Har ikke lyst til å gå tilbake til briller... Optiker har svaret. Om du mener at du nå opplever det men kaller progressivt syn, altså st du trenger linser som kombinerer det at du faktisk ser dårligere på nært hold, så finnes det progressive linser. Eller du kan bruke linser og evnt en lesebrille. Operasjon er selvfølgelig også en mulighet. Anonymkode: 3e5db...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Fie Skrevet 14. januar 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 14. januar 2017 Beklager trykkleif, skulle sjølsagt stå at jeg begynner å bli langsynt - vansker med å se små skrift. Godt å høre det finnes progressive linser - og ja, skal sjekke med optiker etter hvert. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå