AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #1 Skrevet 14. januar 2017 Jeg leser støtt og stadig om mødre(som alltid vil være en diskriminert gruppe) som jevnlig forfølges.De blir lett stemplet som dårlige mødre, for de minste ting. Og fedrene går fri. Hvorfor er det slik?Dagens mor blir satt i kikkerten av bekjente, ukjente, helsevesen, barnehage osv. Og trusler om barnevernet er blitt en hverdagsgreie. I dag er "alle" dårlige mødre. Vi er verre enn noensinne, selv i et av verdens rikeste land. Hva gjør dette med mødre i dag? Jeg for min del er mor til 3 flotte barn, men minnes på hvor vond småbarnstiden kan være. Du får ikke ett annet valg enn å framstå som en supermamma. Du skal "aldri" be om råd og hjelp, for da er du plutselig en usikker og dårlig mor. Jeg tok på meg en maske og var selvsagt aaaaldri sliten.. Dette har ført til at jeg i dag sitter og ser tilbake på tiden med nerver. Jeg måtte aldri vise en eneste svakhet, for jeg visste hvordan det ville bli brukt Jeg har venner med skrekkeksempler av historier. De har blitt forfulgt, spionert på og trakassert på Facebook osv. Det skal ikke gå lett hen å være mor i dag. Vi "rike" nordmenn hakker løs på hverandre som aldri før, og det er ikke måte på hvor dårlige mødre enkelte er i NorgeDet er ingen dans på roser, og det er ikke alle som får gå i fred. Dem som skiller seg ut blir tatt. Kan noen forklare meg hvorfor mistilliten til mødre i dag har vokst med reser fart? Er mødrene i dag mindre skikket enn de forrige generasjonene? Kjør debatt, helst uten krangling. Anonymkode: 6155a...c74 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #2 Skrevet 14. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser støtt og stadig om mødre(som alltid vil være en diskriminert gruppe) som jevnlig forfølges.De blir lett stemplet som dårlige mødre, for de minste ting. Og fedrene går fri. Hvorfor er det slik?Dagens mor blir satt i kikkerten av bekjente, ukjente, helsevesen, barnehage osv. Og trusler om barnevernet er blitt en hverdagsgreie. I dag er "alle" dårlige mødre. Vi er verre enn noensinne, selv i et av verdens rikeste land. Hva gjør dette med mødre i dag? Jeg for min del er mor til 3 flotte barn, men minnes på hvor vond småbarnstiden kan være. Du får ikke ett annet valg enn å framstå som en supermamma. Du skal "aldri" be om råd og hjelp, for da er du plutselig en usikker og dårlig mor. Jeg tok på meg en maske og var selvsagt aaaaldri sliten.. Dette har ført til at jeg i dag sitter og ser tilbake på tiden med nerver. Jeg måtte aldri vise en eneste svakhet, for jeg visste hvordan det ville bli brukt Jeg har venner med skrekkeksempler av historier. De har blitt forfulgt, spionert på og trakassert på Facebook osv. Det skal ikke gå lett hen å være mor i dag. Vi "rike" nordmenn hakker løs på hverandre som aldri før, og det er ikke måte på hvor dårlige mødre enkelte er i NorgeDet er ingen dans på roser, og det er ikke alle som får gå i fred. Dem som skiller seg ut blir tatt. Kan noen forklare meg hvorfor mistilliten til mødre i dag har vokst med reser fart? Er mødrene i dag mindre skikket enn de forrige generasjonene? Kjør debatt, helst uten krangling. Anonymkode: 6155a...c74 Jeg lurer på hvor du får dette fra jeg? Hvem har sagt det til deg? Ber man om råd viser man at man ønsker det beste for barnet sitt. Har aldri hørt noen som blir kritisert for det. Det er litt vanskelig å diskutere når du drar frem en subjektiv opplevelse av hvordan samfunnet er. Anonymkode: 06120...0f4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #3 Skrevet 14. januar 2017 Enig. Og det er ganske merkelig med all stigmatiseringen, da dagens generasjon foreldre er bedre enn tidligere. Anonymkode: 3c27f...083 2
Gjest NotNaomi Skrevet 14. januar 2017 #4 Skrevet 14. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser støtt og stadig om mødre(som alltid vil være en diskriminert gruppe) som jevnlig forfølges.De blir lett stemplet som dårlige mødre, for de minste ting. Og fedrene går fri. Hvorfor er det slik?Dagens mor blir satt i kikkerten av bekjente, ukjente, helsevesen, barnehage osv. Og trusler om barnevernet er blitt en hverdagsgreie. I dag er "alle" dårlige mødre. Vi er verre enn noensinne, selv i et av verdens rikeste land. Hva gjør dette med mødre i dag? Jeg for min del er mor til 3 flotte barn, men minnes på hvor vond småbarnstiden kan være. Du får ikke ett annet valg enn å framstå som en supermamma. Du skal "aldri" be om råd og hjelp, for da er du plutselig en usikker og dårlig mor. Jeg tok på meg en maske og var selvsagt aaaaldri sliten.. Dette har ført til at jeg i dag sitter og ser tilbake på tiden med nerver. Jeg måtte aldri vise en eneste svakhet, for jeg visste hvordan det ville bli brukt Jeg har venner med skrekkeksempler av historier. De har blitt forfulgt, spionert på og trakassert på Facebook osv. Det skal ikke gå lett hen å være mor i dag. Vi "rike" nordmenn hakker løs på hverandre som aldri før, og det er ikke måte på hvor dårlige mødre enkelte er i NorgeDet er ingen dans på roser, og det er ikke alle som får gå i fred. Dem som skiller seg ut blir tatt. Kan noen forklare meg hvorfor mistilliten til mødre i dag har vokst med reser fart? Er mødrene i dag mindre skikket enn de forrige generasjonene? Kjør debatt, helst uten krangling. Anonymkode: 6155a...c74 Vet ikke helt om fedre går fri? Et innlegg jeg bmå like ellers,for du setter fingeren på en problemstilling som er aktuell. Det PERFEKTE. Og ingen rekker opp,så det blir helt håpløst. En tenker teori,og lite praksis,og det er helt umulig. En tenker ikke livet nøkternt,og praktisk,men noe utopia. Og oppe i alt så er kjærligheten helt undervurdert. Å eøske sine barn,og å fortelle dem det,og å vise dem,er helt undervurdert tydeligvis. Men det er bikke sånn over hele linja. Det er fremdeles oppegående mennesker i denne verden Vi må heie de fram,fremfor å bli totalt dessillusjonerte. Å kjempe i mot med sunn fornuft om du vil.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #5 Skrevet 14. januar 2017 Jeg har aldri opplevd så mye mistenksomhet rettet mot meg som da jeg var småbarnsmor. Fikk en med spesielle behov ( som jeg alltid har fulgt opp ) klarer seg fint i dag, nesten voksen.. men tøft når det sto på, valdig tøft. Hardt samfunn, vi må støtte hverandre. Anonymkode: 834b7...b68 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #6 Skrevet 14. januar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser støtt og stadig om mødre(som alltid vil være en diskriminert gruppe) som jevnlig forfølges.De blir lett stemplet som dårlige mødre, for de minste ting. Og fedrene går fri. Hvorfor er det slik?Dagens mor blir satt i kikkerten av bekjente, ukjente, helsevesen, barnehage osv. Og trusler om barnevernet er blitt en hverdagsgreie. I dag er "alle" dårlige mødre. Vi er verre enn noensinne, selv i et av verdens rikeste land. Hva gjør dette med mødre i dag? Jeg for min del er mor til 3 flotte barn, men minnes på hvor vond småbarnstiden kan være. Du får ikke ett annet valg enn å framstå som en supermamma. Du skal "aldri" be om råd og hjelp, for da er du plutselig en usikker og dårlig mor. Jeg tok på meg en maske og var selvsagt aaaaldri sliten.. Dette har ført til at jeg i dag sitter og ser tilbake på tiden med nerver. Jeg måtte aldri vise en eneste svakhet, for jeg visste hvordan det ville bli brukt Jeg har venner med skrekkeksempler av historier. De har blitt forfulgt, spionert på og trakassert på Facebook osv. Det skal ikke gå lett hen å være mor i dag. Vi "rike" nordmenn hakker løs på hverandre som aldri før, og det er ikke måte på hvor dårlige mødre enkelte er i NorgeDet er ingen dans på roser, og det er ikke alle som får gå i fred. Dem som skiller seg ut blir tatt. Kan noen forklare meg hvorfor mistilliten til mødre i dag har vokst med reser fart? Er mødrene i dag mindre skikket enn de forrige generasjonene? Kjør debatt, helst uten krangling. Anonymkode: 6155a...c74 Enig med deg, det er helt vilt der ute, oppriktig bekymret over utviklingen. Anonymkode: 834b7...b68 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #8 Skrevet 14. januar 2017 Har dere også merket hvordan strenge normer blir formet når man får barn? Jeg får høre at det er rart jeg har behov for vinkvelder (1-2 ganger i mnd) med jentene siden jeg har barn, og det kommer de (barnløse akkurat nå) ikke til å ønske i det heele tatt når de får barn, for de mødrene de kjenner hadde det best etter de sluttet med sosialisering og kun var med barna. Og om en mann sier jeg er pen, så kan venninner finne på å si "vet han ikke at du har barn, for en rar ting å si", eller "ingen hadde prøvd seg om de visste du var mor". Det er visstnok også et under hvordan jeg har tid til å sminke meg hver morgen, nå som jeg har barn! Anonymkode: 3c27f...083 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #9 Skrevet 14. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har dere også merket hvordan strenge normer blir formet når man får barn? Jeg får høre at det er rart jeg har behov for vinkvelder (1-2 ganger i mnd) med jentene siden jeg har barn, og det kommer de (barnløse akkurat nå) ikke til å ønske i det heele tatt når de får barn, for de mødrene de kjenner hadde det best etter de sluttet med sosialisering og kun var med barna. Og om en mann sier jeg er pen, så kan venninner finne på å si "vet han ikke at du har barn, for en rar ting å si", eller "ingen hadde prøvd seg om de visste du var mor". Det er visstnok også et under hvordan jeg har tid til å sminke meg hver morgen, nå som jeg har barn! Anonymkode: 3c27f...083 oss mammaer Anonymkode: 834b7...b68 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #10 Skrevet 15. januar 2017 Å bli mor er å stille hodet sitt klart for hogg. Slik føles det ihvertfall noen ganger. Jeg tror kvinner er kvinner verst. Anonymkode: 5de35...446 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #11 Skrevet 15. januar 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere også merket hvordan strenge normer blir formet når man får barn? Jeg får høre at det er rart jeg har behov for vinkvelder (1-2 ganger i mnd) med jentene siden jeg har barn, og det kommer de (barnløse akkurat nå) ikke til å ønske i det heele tatt når de får barn, for de mødrene de kjenner hadde det best etter de sluttet med sosialisering og kun var med barna. Og om en mann sier jeg er pen, så kan venninner finne på å si "vet han ikke at du har barn, for en rar ting å si", eller "ingen hadde prøvd seg om de visste du var mor". Det er visstnok også et under hvordan jeg har tid til å sminke meg hver morgen, nå som jeg har barn! Anonymkode: 3c27f...083 Hvorfor skulle du være mindre pen hvis folk visste du var mor ? Blir nesten litt lei meg av høre slikt. At man blir stygg og uattraktivt av å få barn ? Det er jo det vakreste som kan skje et menneske. I andre kulturer det eget status å ha flest mulig barn og ansett som meget attraktivt. Nei kjør på med vinkvelder, man slutter jo ikke å leve 😊 Anonymkode: 5de35...446
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #12 Skrevet 17. januar 2017 Bra noen diskuterer dette, på tide at folk for øynene opp for at slike ting skjer i samfunnet. Anonymkode: 834b7...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå