Gå til innhold

Hva kan jeg si til arb.giver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min beste venn mistet ett nært familiemedlem idag. Jeg står denne vennen nærmest av alle han kjenner. Jeg kjente også den avdøde godt.

Jeg skal egentlig jobbe i morgen, men vet at vennen min trenger meg og jeg ønsker å være tilstede.

Dødsfallet skjedde på en svært tragisk måte, noe som gjør så jeg heller ikke klarer å sove. Bare gråter hele tiden.

Samtidig vet jeg at det ikke er fraværsgrunn for meg, men føler jeg trenger å hjelpe vennen min istede for å bare gråte på jobb.

Jeg vet ikke hva jeg skal si hvis jeg ringer meg inn "syk", jeg generelt hater å være borte fra jobb.

Anonymkode: e91ac...c0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du berre gråter, er det beste å vere ærlig og fortelle det, og at du treng å vere ilag med venen din i morgon. 

Skrevet

Dessverre så er det ikke fraværs grunn for deg. Det blir og i tilfelle misbruk av egenmelding, du er ikke syk. Det er vondt når nærmeste dør selv om de ikke er familie. Du må evnt høre om kan kan ta en fridag. 

Anonymkode: 2ea26...aa0

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min beste venn mistet ett nært familiemedlem idag. Jeg står denne vennen nærmest av alle han kjenner. Jeg kjente også den avdøde godt.

Jeg skal egentlig jobbe i morgen, men vet at vennen min trenger meg og jeg ønsker å være tilstede.

Dødsfallet skjedde på en svært tragisk måte, noe som gjør så jeg heller ikke klarer å sove. Bare gråter hele tiden.

Samtidig vet jeg at det ikke er fraværsgrunn for meg, men føler jeg trenger å hjelpe vennen min istede for å bare gråte på jobb.

Jeg vet ikke hva jeg skal si hvis jeg ringer meg inn "syk", jeg generelt hater å være borte fra jobb.

Anonymkode: e91ac...c0d

Jeg mener du bør gå på jobb i morgen som normalt og heller gå rett til din venn etter jobb og være der og støtte vennen din etter jobb. Man kan ikke slippe alle sine plikter selv om livet slår en imot med harde slag i blant. Det høres kanskje litt hardt ut, men det er nå min mening i hvert fall. 

Kondolerer med tapet av den avdøde..

Anonymkode: ea740...efa

Skrevet

Klarer du ikke gå på jobb på grunn av din reaksjon på dødsfallet, så er dette sykemeldingsgrunn. 

Men å være norte fra jobb for å hjelpe en venn i en vanskelig situasjon/livskrise er ikke fraværsgrunn. Da må du høre om du kan få ta ut en feriedag eller få ulønnet permisjon. Det er livets harde realiteter. 

Anonymkode: 1abb3...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...