Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det egentlig? Hvis jeg er hos legen og ber om eks. paracett på resept, må jeg betale for resepten da? Og hvordan får jeg ny resept?

Anonymkode: 044bd...98a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du betaler for konsultasjonen, ikke resepten. Enkelte resepter kan fornyes pr telefon, da har jeg aldri betalt noe.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fungerer det egentlig? Hvis jeg er hos legen og ber om eks. paracett på resept, må jeg betale for resepten da? Og hvordan får jeg ny resept?

Ved konsultasjon/time betaler du ikke for resept. Ved henvendelse på telefon, mail, eller sms tar noen betalt andre ikke. Du må spørre legen din hvordan de gjør dette der. 

Anonymkode: 50fd2...19c

Skrevet (endret)

Reseptene i dag lages i hovedsak elektronisk når det er fra legekontorer. Elektronisk resept betaler du aldri for. Papir-resepter slutta jeg å betale for da de elektroniske reseptene kom, - så de gangene jeg har måttet ringe nevrologen min for å få resept på min anti-epileptika har jeg fått den gratis tilsendt. 

Så sant det er en medisin på blå resept (altså en fast medisin) så vil du vanligvis få den fornyet ved å ringe legekontoret. 

Endret av Millimani
Skrevet

Hva skal til for å få smertestillende på resept da? Kan alle få det?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal til for å få smertestillende på resept da? Kan alle få det?

Du må snakke med legen først. Man får ikke sterke smertetabletter uten grunn.

Anonymkode: da7d7...51c

Skrevet
10 timer siden, Millimani skrev:

Reseptene i dag lages i hovedsak elektronisk når det er fra legekontorer. Elektronisk resept betaler du aldri for. Papir-resepter slutta jeg å betale for da de elektroniske reseptene kom, - så de gangene jeg har måttet ringe nevrologen min for å få resept på min anti-epileptika har jeg fått den gratis tilsendt. 

Så sant det er en medisin på blå resept (altså en fast medisin) så vil du vanligvis få den fornyet ved å ringe legekontoret. 

Her jeg bor må vi betale for å bestille elektronisk hos legen også, så det varierer nok mellom legekontorene.De tar seg betalt for jobben med å lage resepten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...