Gå til innhold

Tre seige kilo igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 162 cm og veier nå 68 kg. 65 kilo er øverste grense ifølge min bmi angående hva jeg kan veie. Alt over det defineres i følge min bmi som overvekt. Lurer på om noen har noen tips til fettforbrennende øvelser eller andre triks for å få av dette fortest mulig. Leser flere steder om at det er mulig å gå ned 3 kg på en uke, men hvordan gjør man det?

Anonymkode: 48e8b...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle øvelser som øker hjerterytmen din er fettforbrennende øvelser. Kutt ut karbohydrater så forsvinner de siste 3 kiloene på bare noen dager.

Gjest Supersol
Skrevet
31 minutter siden, Svinepels skrev:

Alle øvelser som øker hjerterytmen din er fettforbrennende øvelser. Kutt ut karbohydrater så forsvinner de siste 3 kiloene på bare noen dager.

Tusen takk :)

Skrevet
3 minutter siden, Supersol skrev:

Tusen takk :)

Værsågod 

Skrevet

Du trenger ikke kutte ut karbohydrater for å gå ned i vekt. Hvorfor skal du gå ned 3 kg på en uke? Hvorfor så voldsom hastverk? 3 kg du mister på en uke er i beste fall kun væske (og i verste fall muskler!), og veien tilbake til over 68 kg er kort. 

Du må rett og slett forbruke mer energi enn du inntar. Det betyr ikke at du skal sulte deg eller trene deg i hjel, men du må ha litt tålmodighet. Hvor ofte trener du? Hva spiser du i løpet av en dag? 

Gjest Supersol
Skrevet
17 timer siden, drue skrev:

Du trenger ikke kutte ut karbohydrater for å gå ned i vekt. Hvorfor skal du gå ned 3 kg på en uke? Hvorfor så voldsom hastverk? 3 kg du mister på en uke er i beste fall kun væske (og i verste fall muskler!), og veien tilbake til over 68 kg er kort. 

Du må rett og slett forbruke mer energi enn du inntar. Det betyr ikke at du skal sulte deg eller trene deg i hjel, men du må ha litt tålmodighet. Hvor ofte trener du? Hva spiser du i løpet av en dag? 

Jeg trener hver dag. Jeg spiser knekkebrød med makrell i tomat, drikker skummet melk, spiser laks med grønnsaksblanding til middag (uten potet,ris,pasta) og spiser banan innimellom eller en lavkarbosjokolade. Pålegget varieres innimellom med mager ost og kokt skinke, middag varieres med kyllingfilet istedet for laks. Jeg bruker ikke fett i matlagingen da jeg har keramikkpanne.

Utenom dette røyker jeg, drikker svart kaffe og Pepsi Max og innimellom te uten søtning (altså usøtet te). Kan skeie ut med en Fjordland en sjelden gang hvis den er på rundt 400 kalorier. ( Fjordland fiskeboller f.eks eller Fjordland stroganoff , tibehør til fiskebollene og stroganoffen består av kun salt , vurderer å tilsette litt salat med presset sitron.

Gjest Supersol
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 162 cm og veier nå 68 kg. 65 kilo er øverste grense ifølge min bmi angående hva jeg kan veie. Alt over det defineres i følge min bmi som overvekt. Lurer på om noen har noen tips til fettforbrennende øvelser eller andre triks for å få av dette fortest mulig. Leser flere steder om at det er mulig å gå ned 3 kg på en uke, men hvordan gjør man det?

Anonymkode: 48e8b...c39

Jeg skulle ikke være anonymbruker her. Trykket på anonymknappen ved en feil.

Skrevet
17 timer siden, drue skrev:

Om man skal skynde seg ned i vekt så kan man kutte karbohydrater for å slippe vann jo.

Om man ikke spiser karbohydrater, for så å ha en styrkeøkt med mange reps og lav vekt så vil man tømme kroppen for glykogen. Vann binder seg i musklene ved hjelp av bl.a. glykogen, og derfor vil en slik prosess føre til vekttap i form av vann.

Man legger selvfølgelig på seg vannet igjen når man spiser karbohydrater.

Skrevet

Har du forsøkt å telle kalorier? Hvis ikke anbefales det 😀

Gjest Supersol
Skrevet
45 minutter siden, Svinepels skrev:

Om man skal skynde seg ned i vekt så kan man kutte karbohydrater for å slippe vann jo.

Om man ikke spiser karbohydrater, for så å ha en styrkeøkt med mange reps og lav vekt så vil man tømme kroppen for glykogen. Vann binder seg i musklene ved hjelp av bl.a. glykogen, og derfor vil en slik prosess føre til vekttap i form av vann.

Man legger selvfølgelig på seg vannet igjen når man spiser karbohydrater.

Kommer til å følge rådet ditt om å kutte karbohydrater. Vurderer kokt laks og kokt egg i fire dager fremover nå. Eventuelt tunfisk i vann. Pleier å bruke brokkoliblanding til laksen, men vurderer å kutte dette også. 

45 minutter siden, Strawberrygirl skrev:

Har du forsøkt å telle kalorier? Hvis ikke anbefales det 😀

Teller kalorier og ligger under kalorigrensa man får lov å oppgi her inne...

Skrevet

Hvor gammel er du egentlig, Supersol?

Anonymkode: f8224...13b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...