Gå til innhold

Bruke biosilk i pelsen til langhåret pus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det går greit ? Hun får så lett floker ellers

Anonymkode: 3ce5d...180

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke..men du kan få tak i spraybalsam til katter. Kanskje tryggere?

Skrevet

Katter bruker mye tid på å stelle pelsen og jeg vil tro at Bio-Silk ikke akkurat er godt å få i seg. Finn heller en balsam beregnet på dyr.

Anonymkode: 04d76...b8a

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Gjest dronningbia
Skrevet (endret)

Hårprodukter enn det som er beregnet for dyr kan være for sterkt både for hud og pels. Shampo og balsam til hund og katt skal blandes ut med vann når den skal brukes. Gå og hør på en dyrebutikk hva de kan anbefale. De har som regel et lite utvalg. Noe annet enn de som er laget til de ville jeg ikke brukt. I allefall ikke uten å skylle ut

Endret av dronningbia
Skrevet
På 13.1.2017 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om det går greit ? Hun får så lett floker ellers

Anonymkode: 3ce5d...180

Det finnes mange typer langhåra pels, så det er nesten umulig for oss å svare på hva som skal funke på katten din. Spør i en dyrebutikk, og kjøp noe skikkelig shampo og balsam. Og når du skyller ut og tror du har fått ut alt, så fortsetter du å skylle en god stund til :) Som noen nevnte her, det finnes spraybalsam til katt også. Og vær flink med kammen! Anbefaler en skikkelig kam, de er så utrolig mye bedre å bruke...

Anonymkode: 4ff72...c6a

Skrevet

Jeg har to norske skogkatter og den svarte får aldri floker, mens den hvite får endel på buken og steder med mye friksjon. Det eneste som funker nå med all vinterpelsen er hyppig børsting, samt at jeg klipper opp de verste flokene. Balsam og produkter kan hjelpe på å børste ut løse hår og floker som ikke har satt seg, men hjelper ikke særlig forebyggende i seg selv. 

Anonymkode: 817d4...9c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...