AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Denne uken har det vært tilbud på Folkets pizza til kr 10,- to forkjellige smak. Pepperoni. Mozzarella. Disse koster til vanlig 29,90. De har hele tiden hatt begge smakene inne i forkant før det blir tilbud. Jeg har vært og sett etter den med mozarella. Finner kun Pepperoni. Jeg spør betjeningen tirsdag morgen om smaken med mozarella: " Vi kommer ikke til å få den inn ". Torsdag morgen når tilbudet er over ( tilbudet har vært man-ons ) har de plutselig fått inn motzarella. Det er tydelig, ihvertfall for meg, at Meny har gjemt unna nettopp denne varen, fordi den selger mest, og tatt ut i butikk igjen. Jeg synes heller ikke noe om butikker som lokker med varer for å hente inn kunder. Anonymkode: 7b91a...2e7 3
Smasnug Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Det kan ikke være at de først fikk levering på torsdag da? 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne uken har det vært tilbud på Folkets pizza til kr 10,- to forkjellige smak. Pepperoni. Mozzarella. Disse koster til vanlig 29,90. De har hele tiden hatt begge smakene inne i forkant før det blir tilbud. Jeg har vært og sett etter den med mozarella. Finner kun Pepperoni. Jeg spør betjeningen tirsdag morgen om smaken med mozarella: " Vi kommer ikke til å få den inn ". Torsdag morgen når tilbudet er over ( tilbudet har vært man-ons ) har de plutselig fått inn motzarella. Det er tydelig, ihvertfall for meg, at Meny har gjemt unna nettopp denne varen, fordi den selger mest, og tatt ut i butikk igjen. Jeg synes heller ikke noe om butikker som lokker med varer for å hente inn kunder. Anonymkode: 7b91a...2e7 Av erfaring kan jeg si at alle butikker blir tildelt et visst kvantum med produkter når de settes ut på salg. Og det er heller ikke uvanlig at de blir tomt på hovedlageret og at det derfor kan ende opp forsinket eller at det ikke engang blir sendt ut til den butikken... Det er bare pizza. Slapp av. Anonymkode: 7672b...90e 6
King in the North Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Hender at varer er vanskelige å få tak i, hvis feks alle menybutikkene har supertilbud på samme vare. Det kan altså være tilfeldig, men om det er det..?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 Joker har det opplegget at hvis de har vært utsolgt for varen som har vært på tilbud kan du få kjøpt det til tilbudspris når tilbudet er over. At Meny er kjip på det sånt viss som har større omsetning synes jeg er grådig gjort. Man skal vel tenke litt service også. Meny skal tross alt være litt mer serviceinnstlit også med deres ellers høye priser. Anonymkode: 7b91a...2e7
LittleBabyBlue Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 (endret) Mener å huske at det finnes regler for slike ting. Annonserer man et tilbud må man ha varer som dekker x antall dager, ellers må det merkes med begrenset antall. Tror det var 3 dager for et ukestilbud, men skal se om jeg finner infoen. Edit: ser ut til at det har endret seg litt. Noen år siden jeg sjekka sist. Det er ulovlig å reklamere for en tilbudsvare man ikke kan levere. Er forventet etterspørsel større enn beholdning må dette opplyses. Ville påstå at å gå tom for en vare første dagen av et tredagerstilbud er typisk brudd og et lokketilbud. Endret 13. januar 2017 av LittleBabyBlue 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av erfaring kan jeg si at alle butikker blir tildelt et visst kvantum med produkter når de settes ut på salg. Og det er heller ikke uvanlig at de blir tomt på hovedlageret og at det derfor kan ende opp forsinket eller at det ikke engang blir sendt ut til den butikken... Det er bare pizza. Slapp av. Anonymkode: 7672b...90e Hvis de har erfaring med det bør de ikke sette det på salg. Og tomt allerede etter første dag? Jeg synes det er merkelig når betjeningen sier: " Vi kommer ikke til å få den inn ". Allerede etter første dag. Anonymkode: 7b91a...2e7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 3 timer siden, LittleBabyBlue skrev: Mener å huske at det finnes regler for slike ting. Annonserer man et tilbud må man ha varer som dekker x antall dager, ellers må det merkes med begrenset antall. Tror det var 3 dager for et ukestilbud, men skal se om jeg finner infoen. Edit: ser ut til at det har endret seg litt. Noen år siden jeg sjekka sist. Det er ulovlig å reklamere for en tilbudsvare man ikke kan levere. Er forventet etterspørsel større enn beholdning må dette opplyses. Ville påstå at å gå tom for en vare første dagen av et tredagerstilbud er typisk brudd og et lokketilbud. Ok takk. Hvor fant du denne infoen? Anonymkode: 7b91a...2e7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 Selger ikke pizza akkurat men slike tilbud kan være så vanskelig å beregne mengde på. Du har statistikker, men de kan også variere veldig. Uke nr 1, Vare X pris 19,- selger 100 stykk Uke nr 2, Vare X pris 19,- selger 20 stykk Uke nr 3, Vare X (og her skal man ta utgangspunktet i to sslgsperioder), pris 19,- selger 140 stykk Butikken kan ha bomma og hatt for lite av ostepizza, men de kan også ha hatt en stor mengde som tilfeldigvis ble utsolgt veldig tidlig denne gangen. Det kan være fakta at den typen ikke kom før levering på torsdag. Det kan være mange ting. Jeg stiller alltid mine kunder spørsmålet om "Hvor mange ville du kjøpt hvis det var ubegrenset nå", når de gnåler om "hvorfor det er utsolgt", eller "LOKKETILBUD". 15-20 sier de gjerne. Svarer at det gjorde de andre også. Kunden sier "Ja men da må dere ha begrenset antall pr kunde!" og ser ikke hvor selvmotsigende de er. Så TS, hvis der var ubegrenset antall på lager, hvor mange hadde du kjøpt? Anonymkode: 9eeb3...818 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selger ikke pizza akkurat men slike tilbud kan være så vanskelig å beregne mengde på. Du har statistikker, men de kan også variere veldig. Uke nr 1, Vare X pris 19,- selger 100 stykk Uke nr 2, Vare X pris 19,- selger 20 stykk Uke nr 3, Vare X (og her skal man ta utgangspunktet i to sslgsperioder), pris 19,- selger 140 stykk Butikken kan ha bomma og hatt for lite av ostepizza, men de kan også ha hatt en stor mengde som tilfeldigvis ble utsolgt veldig tidlig denne gangen. Det kan være fakta at den typen ikke kom før levering på torsdag. Det kan være mange ting. Jeg stiller alltid mine kunder spørsmålet om "Hvor mange ville du kjøpt hvis det var ubegrenset nå", når de gnåler om "hvorfor det er utsolgt", eller "LOKKETILBUD". 15-20 sier de gjerne. Svarer at det gjorde de andre også. Kunden sier "Ja men da må dere ha begrenset antall pr kunde!" og ser ikke hvor selvmotsigende de er. Så TS, hvis der var ubegrenset antall på lager, hvor mange hadde du kjøpt? Anonymkode: 9eeb3...818 Jeg har kombiskap og det er allerede ganske fullt så det hadde blitt veldig få. Det er hvordan butikker opererer jeg reagerer på. Anonymkode: 7b91a...2e7
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #11 Skrevet 13. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis de har erfaring med det bør de ikke sette det på salg. Og tomt allerede etter første dag? Jeg synes det er merkelig når betjeningen sier: " Vi kommer ikke til å få den inn ". Allerede etter første dag. Anonymkode: 7b91a...2e7 Ser ikke helt hva som er så merkelig med at betjeningen sier det, det viser bare at de har oversikt over lageret og forventet levering. De har sikkert fått spørsmålet flere ganger. Anonymkode: a1b3c...bd3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #12 Skrevet 13. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kombiskap og det er allerede ganske fullt så det hadde blitt veldig få. Det er hvordan butikker opererer jeg reagerer på. Anonymkode: 7b91a...2e7 Butikken kan ha gjemt unna varen, de kan ha gjemt unna mengde, de kan ha blitt utsolgt for planlagt mengde, de kan ha fått sen levering, de kan ha bommet totalt på bestilling, og det kan være en kombinasjon. Pizza til 10 kroner hadde jeg slutta å bekymra meg sånn over. Det gir mer grå hår enn glede i magen. Hvis du ikke liker hvordan de opererer, så slutt å handle der. Da bidrar ikke du med penger i kassa. Anonymkode: 9eeb3...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå