AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Hallo. I det siste så har jeg lest mye forskjellig rundt dette med proteininntak, både hvor mye man må ha i seg og når man skal ha det i seg(før/etter trening). Folk skriver at man trenger alt fra 1,5 gram pr kg - til 2,5 kg. Personlig så er jeg på 1.6/1,7, da visstnok nyere forskning sier at enda høyere prateinntak er det samme. Men dere som har erfaring innen denne bransjen og har prøvd dere frem. Hva er deres meninger her? Må man holde seg på 2-tallet, og dobbelt så mye proteiner som vekta skriver? Anonymkode: 63197...9ef
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Jeg trener mye, både styrke og kondisjon, og har funnet ut at jeg trenger minst 1,5 g protein pr kg kroppsvekt. Mindre enn dette gjør at jeg får null fremgang på treningen. (Merk forøvrig at det er snakk om fettfri kroppsmasse man pleier regne ut ifra, så om man har mye fett på kroppen bør man ikke bruke faktisk vekt som utgangspunkt)... Anonymkode: ee172...f85
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trener mye, både styrke og kondisjon, og har funnet ut at jeg trenger minst 1,5 g protein pr kg kroppsvekt. Mindre enn dette gjør at jeg får null fremgang på treningen. (Merk forøvrig at det er snakk om fettfri kroppsmasse man pleier regne ut ifra, så om man har mye fett på kroppen bør man ikke bruke faktisk vekt som utgangspunkt)... Anonymkode: ee172...f85 Jeg har mye fettprosent, ligger på 35% kanskje. Men jeg er slank. Er skinnyfat, så nå driver jeg altså å bulker for å legge på meg muskelmasse forså å kutte. Veier 92 kg og spiser 150 gram nå. Litt lite? Er mann. Anonymkode: 63197...9ef
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mye fettprosent, ligger på 35% kanskje. Men jeg er slank. Er skinnyfat, så nå driver jeg altså å bulker for å legge på meg muskelmasse forså å kutte. Veier 92 kg og spiser 150 gram nå. Litt lite? Er mann. Anonymkode: 63197...9ef Synes ikke det høres lite ut, nei. Anonymkode: ee172...f85
Rights Skrevet 14. januar 2017 #5 Skrevet 14. januar 2017 Jeg veier rundt 90kg, og spiser 2x min kroppsvekt. Så jeg har aldri mindre enn 180g proteiner hver dag. Av og til mere. Da trener jeg styrke 3 ganger i uken, og går tur 1-2 ganger i uken.. Holder meg forholdsvis stabil året rundt, slik jeg spiser. Kunne nok blitt raskere sterk, om jeg spiste mere karbohydrater, men jeg liker å være en "slow gainer". Så om du trener mye styrke, og er forholdsvis aktiv, hadde jeg kjørt på med litt mere proteiner. (Men uansett blir dette bare en liten del av puslespillet "kosthold"). Tjohey
Gjest earlgrey Skrevet 15. januar 2017 #6 Skrevet 15. januar 2017 Hvis du spiser 1,6 g proteiner er det nok med midnre du trener hard styrke hvis du trener mye styrke bør du ligge på rundt 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå