Champagne Skrevet 4. desember 2004 #1 Skrevet 4. desember 2004 Nå har jeg endelig fått Dermalogica Ultracalming Cleanser og HR vannfast mascara i hus. Men jeg sliter med å få vasket bort den vannfaste mascaraen. Jeg har prøvd endel andre sminkefjernere også, men ingen fjerner vannfast mascara. Av de jeg har prøvd er Christian Dior sin rensemelk pluss diverse man kjøper i dagligvaren. Ingen virker!! Jeg er veldig takknemlig for råd! Ikke noe særlig å våkne opp med sorte ringer under øynene!
Gjest Ethereal Skrevet 4. desember 2004 #2 Skrevet 4. desember 2004 Tofase-fjernere er mest effektive; jeg liker dem fra YSL, Lancome og L'Oreal.
Champagne Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2004 Tofase-fjernere er mest effektive; jeg liker dem fra YSL, Lancome og L'Oreal. Jeg er ikke så bevandret i faguttrykkene jeg.. tofase, hva er det? :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2004 #4 Skrevet 4. desember 2004 Tofase er en makeupfjerner som alltid må ristes før bruk da den består av to blandinger som ligger "oppå" hverandre i flasken. Bruker du vannfast mascara fungerer det sjelden å få vekk alt med et renseprodukt. Du må ha en makeup fjerner. Kjøp slike flate bomullspads, fukt med lunkent vann, drypp på litt makeup fjerner og hold padsen mot øyevippene i noen sekunder før du tørker vekk mascaraen. Ikke gnukk og gni som om du skulle pusse sølvtøy. Ønsker du å bevare huden rundt øynene på best mulig måte bør du bruke øyenkrem etterpå. Dette er for å holde huden rundt øynene så myk som mulig og dermed forebygge rynker og linjer.
Champagne Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2004 Tofase er en makeupfjerner som alltid må ristes før bruk da den består av to blandinger som ligger "oppå" hverandre i flasken. Bruker du vannfast mascara fungerer det sjelden å få vekk alt med et renseprodukt. Du må ha en makeup fjerner. Kjøp slike flate bomullspads, fukt med lunkent vann, drypp på litt makeup fjerner og hold padsen mot øyevippene i noen sekunder før du tørker vekk mascaraen. Ikke gnukk og gni som om du skulle pusse sølvtøy. Da tror jeg at jeg har sett dem! De ser ut til å bestå av en del olje i en eller annen form, mens den andre er mer vanlig vannkonsistens?? Gnikk og gnu er det jeg driver med nå om dagen, øynevipper og alt følger med, men mascaraen sitter bom fast Jeg får vel invenstere i en slik sminkefjerner. Takk for hjelpen, begge to!
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2004 #6 Skrevet 4. desember 2004 Du blir nok nødt til det hvis du vil beholde vippene dine Champagne.
Champagne Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2004 Jeg bruker natusan baby-olje jeg. Og det funker bra? Jeg har brukt det tidligere men det føles ganske fett og ekkelt spør du meg.. men det er vel verdt et forsøk.
Octavia Skrevet 4. desember 2004 #9 Skrevet 4. desember 2004 .... i desperasjon (når alt annet er tomt) fungerer også olivenolje.... :oops:
Champagne Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #10 Skrevet 4. desember 2004 Olivenolje ja.. ok da skal det prøves ut før jeg rekker å få kjøpt meg slik tofase sminkefjerner eller babyolje! Takk alle sammen!
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2004 #11 Skrevet 4. desember 2004 Jeg bruker natusan baby-olje jeg. Dette var den vanligste makeup fjerneren på 70 og 80 tallet. Husker at både mamma og mine storesøstre hadde dette på badet. Natusan babyolje inneholder mineralolje som legger igjen en fettfilm på huden. Mange mener at dette er bra fordi de tror oljen gir fuktighet til huden men alt den gjør er å tette igjen porene. Et annet minus med å bruke babyolje eller annen olje til dette formålet er at mange ikke får vekk all oljen fra øyelokket uten å gni veldig hardt. Og de som ikke gnir hardt har en fettfilm på øyelokket, da kan du tro det blir lett å legge øyeskygge morgenen etterpå. Du er heldig om du kommer deg hjemmefra og til jobb før du ser ut som en prostituert på vei hjem fra "nattskiftet". De beste makeup fjernerene som finnes er ikke oljebaserte i det hele tatt.
Scheherazade Skrevet 4. desember 2004 #12 Skrevet 4. desember 2004 Og det mest geniale for å få vekk maskara er jo å kjøpe sminkefjerner i samme merke, da er du nesten garantert et bra resultat. Men selv er jeg svært fornøyd med to-fasesminkefjerneren fra L`oreal. Billig og bra! Lancome sin sminkefjerner er kanskje litt mindre fettete, men også en del dyrere. Men får støtt og stadig sånne små 30 ml flasker i gavesett sammen med maskara, så bruker den til "fest"
Gjest Ethereal Skrevet 4. desember 2004 #13 Skrevet 4. desember 2004 De beste makeup fjernerene som finnes er ikke oljebaserte i det hele tatt. Dessverre er en viss oljeandel det eneste som klarer å fjerne vannfast sminke. Tofase-fjernerne er ikke så veldig fete, men inneholder like fullt olje (det laget som flyter øverst, før du rister dem sammen)
Champagne Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #14 Skrevet 4. desember 2004 Og det mest geniale for å få vekk maskara er jo å kjøpe sminkefjerner i samme merke, da er du nesten garantert et bra resultat. Det vil si at jeg burte prøve en fra Helena Rubenstein det da.. finnes det noen derfra, og noen som har prøvd??
Gjest Ethereal Skrevet 4. desember 2004 #15 Skrevet 4. desember 2004 Det vil si at jeg burte prøve en fra Helena Rubenstein det da.. finnes det noen derfra, og noen som har prøvd?? Sminkefjerneren til Rubinstein heter All Mascaras, og er dårligere (og dyrere) enn de som er nevnt tidligere i tråden. Gnikke, gnikke, gnikke (sier det deg noe?) Spar deg de over 200 kronene den koster....
Champagne Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #16 Skrevet 4. desember 2004 128 på strawberrynet... ja da får jeg prøve en av de andre. Lancome har en som heter Bi Facil.. den ser ut til å være tofase, 124,50 på strawberrynet.. Det er den dere tenker på?? Den skal bestilles når neste studielån kommer!
Gjest the imp Skrevet 4. desember 2004 #17 Skrevet 4. desember 2004 hvis du har dårlig råd er den fra L'oreal genial. Mye billigere enn den fra Lancôme.
Gjest Ethereal Skrevet 4. desember 2004 #18 Skrevet 4. desember 2004 Fjerneren fra Lancome er kjempebra, men jeg synes egentlig den fra L'Oreal til ca femti kroner gjør samme jobben... Trenger jeg å si at jeg er kresen, og at jeg har prøvd nesten alt :oops: ?
Champagne Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #19 Skrevet 4. desember 2004 Fjerneren fra Lancome er kjempebra, men jeg synes egentlig den fra L'Oreal til ca femti kroner gjør samme jobben... Trenger jeg å si at jeg er kresen, og at jeg har prøvd nesten alt :oops: ? Fått med meg det Jeg har en fra L'Oreal som heter Gentle Eye Make-Up remover, men den er da ikke to-fase, så da er det en annen da eller? Synes ikke den virker på vannfast HR iallfall..
Gjest Ethereal Skrevet 4. desember 2004 #20 Skrevet 4. desember 2004 L'Oreal har en tofasefjerner, i to blåfarger. Den er beregnet på alle typer sminke, også vannfast. Fås hos H&M, Vita, enkelte dagligvarebutikker osv. Koster rundt femtilappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå