AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Jeg har en god del gamle arr fra selvskading og har ikke lyst til å dekke meg til. Alle på jobb er vant til arrene mine, men jeg vil jo likevel ta hensyn til at de kanskje ikke syns det er så veldig koselig å se på. Hva mener dere? Anonymkode: c3e48...fbe
Teriyaki Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Synes ikke du skal dekke de til. Jeg har også arr. Til sommeren kommer jeg til å gå i t-skjorte som alle andre. Det er ubehagelig i starten, men så blir man vant til det.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Hvis alle er vant til arrene dine og du er komfortabel med å ikke dekke dem til synes jeg du bare skal kle deg uten å ta hensyn til akkurat den biten. Jeg har også arr, og dette ble et stort stressmoment for meg i jobben. Jeg pleide alltid å dekke meg til, men siden jeg gjorde en del arbeid som gjorde meg varm var det ikke like lett alltid å gå med langermete gensere, eller cardigan utenpå toppen. Jeg fant provisoriske løsninger slik at jeg kunne ta av toppen, der jeg hadde oppklippet strømpebukse over underarmen der det er mest arr. Synes det fungerte godt, men litt ubehagelig endog. Nå etter hvert har jeg begynt å ikke dekke dem til når jeg arbeider alene, selv om folk går forbi eller sitter i samme rom. Men dekker til f.eks under lunsj når det er mange der. Men jeg skulle ønske jeg ikke var ukomfortabel med dette selv, for til syvende og sist tror jeg ingen andre bryr seg. Gå som DU er komfortabel med! Anonymkode: e59fd...643
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Altså, de MÅ jo ikke se på arrene dine om de ikke vil... Jeg ville aldri i livet dekket meg til. Jeg har et stort arr etter at halsen min ble flærret skikkelig opp i en bilulykke da jeg var barn. Jeg har aldri tenkt tanken å dekke det til. Plager det andre er det deres problem. De kan helt fint se en annen vei. Anonymkode: 7f6b4...bbc
SweetM Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 Jeg dekker arr og tatoveringer når jeg har med kunder å gjøre, ikke ellers.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Jeg har ett stort arr på ene hånden etter en ulykke.. Kunne ikke falt meg inn å dekke det til, da det er en del av meg og mitt utseende. Sjeldent noen kommenterer det... Dette er nok ett problem kun for deg. Arrene er en del av deg og din historie. Jobb med deg selv, og med å kunne gå med de synlig uten å tenke over det. Du trenger ikke ta hensyn til noen andre med arrene dine Anonymkode: f73a3...6b6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 Jeg har både venner og kollegaer med arr. Jo mer naturlig du er med kroppen din, jo mindre bryr andre seg også. Jobber du med kunder vil det komme litt an på, men om du ikke jobber med kunder, så ikke dekk deg til Jeg skal innrømme at de første gangene jeg møtte venninnen min som har mye arr, så vandret blikket ofte litt ned på armene, men det gikk fort over. Du må nok tåle litt blikk i starten til dem blir vant til det, og det finnes vel alltids noen som ikke klarer passe sine egne saker og kommer til å spørre deg hva/hvorfor/hvordan, men ikke bry deg bare svar at det er fortid og du ser heller framover. Anonymkode: 67242...582
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 Oi, forventet ikke så positive svar. Jeg har aldri dekt til arr unntatt på sykehus og rundt barn, men jeg begynner snart å jobbe med kunder og lurer på om ikke sjefen vil at jeg skal dekke meg til selv om disse kundene har sett meg maaange ganger. Dere som har arr forstår jo at det egentlig ikke er aktuelt. Jeg har noen arr fra en ulykke og ingen forventer at de skal dekkes til, litt urettferdig. Ts Anonymkode: c3e48...fbe
Gjest Beena Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 (endret) Du må nesten gjøre det som føles mest riktig for deg, ikke tenk på de andre. Jeg har også arr etter selvskading på armene, jeg dekker de aldri til og det har heller aldri vært noen som har kommentert det. Det har sikkert vært noen som har tenkt sitt, men det kan man ikke gjøre noe med akkurat. Endret 13. januar 2017 av Beena
sol87 Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en god del gamle arr fra selvskading og har ikke lyst til å dekke meg til. Alle på jobb er vant til arrene mine, men jeg vil jo likevel ta hensyn til at de kanskje ikke syns det er så veldig koselig å se på. Hva mener dere? Anonymkode: c3e48...fbe Det takler de nok helt fint! Gå med det du er komfortabel med, innenfor anstendighetes grenser, og de eventuelle kleskodene som er på din jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå