Gå til innhold

Hormonspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaringer med hormonspiral? Er det sant at man får kviser på grunn av det? Legen skal utføre innsettningen om 2 uker. Jeg er beskymret å få kviser igjen og jeg plaget med kviser før , vil ikke få det igjen😩😩😩

Anonymkode: 8e101...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satte inn for 1 år siden. Er superfornøyd. Ingen kviser eller plager. Noen småblødninger første halvår, men etter det ingen mens.

Anonymkode: 68d75...7c6

Skrevet

Jeg har lest på andre forum og de sier at de har fått men jeg håper ikke jeg😩 TAKK FOR SVARER😊

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har erfaringer med hormonspiral? Er det sant at man får kviser på grunn av det? Legen skal utføre innsettningen om 2 uker. Jeg er beskymret å få kviser igjen og jeg plaget med kviser før , vil ikke få det igjen😩😩😩

Anonymkode: 8e101...6b5

Ikke for å være kjip, men kviser var årsaken til at jeg tok UT spiralen. Hadde helt ålreit hud før jeg satte den inn, ikke hatt kviser på mange år - men bæm! Noen måneder etter innsetting var ansiktet (Ok, nå overdriver jeg. Haken, kjeven og kinnene.) fullt av vonde kviser. Trodde det skulle gå over etter en stund og forsøkte å være tålmodig, men endte opp med å ta den ut etter snaue 1,5 år - da orket jeg rett og slett ikke mer. Kvisene forsvant ikke akkurat over natten, men gradvis har huden kommet litt mer til seg selv igjen..men også dette har tatt tid.

Tingen med hormonell prevensjon er jo at man aldri kan vite på forhånd hvordan man reagerer. Noen er heldig og får ingen bivirkninger, mens andre opplever mange. Kanskje er du en av de heldige, men det er umulig å forutsi.

Anonymkode: c807f...dff

Skrevet

Jeg har hatt min i omtrent 6 mnd nå og har  ikke fått problemer med huden. ( hadde heller ikke hørt at det kunne være et problem i forkant)

Har heller ingen andre negative erfaringer så hos meg er den kommet for å bli :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...