Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hørt at man får melding på altinn, men jeg har ikke fått noe? siste melding er skattetrekk for 2017. baby er 2,5 måned.

Anonymkode: 49534...62e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange ganger skal du spørre og få samme svar?

http://www.skatteetaten.no/no/Skjemaer/navnevalg/

Anonymkode: c0b79...d8c

trodde tråden ikke gikk gjennom.

men uansett, linken din fungerer, men får ikke skjemaet uansett. blir henvist videre til altinn og der er det jo ingenting.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

trodde tråden ikke gikk gjennom.

men uansett, linken din fungerer, men får ikke skjemaet uansett. blir henvist videre til altinn og der er det jo ingenting.

Du må logge inn på Altinn, og fylle i skjemaet. Er far kjent, så vil han måtte gå inn i sin Altinn etterpå og godkjenne navnevalget før søknaden/skjemaet blir innsendt.

Anonymkode: 07400...851

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må logge inn på Altinn, og fylle i skjemaet. Er far kjent, så vil han måtte gå inn i sin Altinn etterpå og godkjenne navnevalget før søknaden/skjemaet blir innsendt.

på linken du oppga står det : "Når Skatteetaten har sendt deg en henvendelse om å velge navn til barnet ditt, kan du melde det inn elektronisk. Dette gjelder kun ved førstegangs navnevalg." 

og det har ikke skjedd, altså har ikke skatteetaten sendt meg en henvendelse derfor får jeg ikke registrert. hvorfor?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

på linken du oppga står det : "Når Skatteetaten har sendt deg en henvendelse om å velge navn til barnet ditt, kan du melde det inn elektronisk. Dette gjelder kun ved førstegangs navnevalg." 

og det har ikke skjedd, altså har ikke skatteetaten sendt meg en henvendelse derfor får jeg ikke registrert. hvorfor?

Fordi fødeplassen melder inn fødsel først, også får du tilgang. Man kan ikke bare sende inn navnet, barnet må være registrert født først. Det kan ta 2-6 uker, tror det tok nesten fem uker for oss. Født i fellesferien. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barnet må få fødselsnummer, og når du får det kan du registrere navnet.

Skrevet

Du kan ringe skatteetaten og høre om de kan ordne så du får registrert det.

Anonymkode: 6ac7b...c8b

Skrevet

Ser nå at barnet er 2,5 mnd. Her har nok noe forsvunnet i systemet, skal ikke ta så lang tid. Ring skatteetaten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...