AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Jeg har ingen peiling på slike dyrere merker. Bruker selv klær fra HM, Bik Bok etc. Men når det gjelder de litt dyrere merkene så lurer jeg litt på 'rangeringen' innad. Jeg har ingenting i mot merkeklær, men føler Gant, Ralph Laureb, Polo etc er litt... Harry? Er det slik for dem som bruker merkeklær også, eller tar jeg feil? Hva med GAP, Banana Republic, Lacoste? Anonymkode: 3e427...ebd
Gjest GulSol Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Har ikke inntrykk av at Gant og Polo er Harry. Har aldri sett noen bruke klær fra GAP og Banana Republic. Lacoste ble for droppet etter at Anders Behring Breivik brukte merket hyppig. Har ikke sett mange med det siden. Bortsett fra Petter Pilgaard i gardsbryllup på mandag.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Ja det er VELDIG harry... Folk som ønsker å flashe hvor mye penger de har, eller later som de har... Anonymkode: 7bbb9...a78 1
tannfortunge Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Alt av merkeflashing er harry. For eksempel: 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 Synes det er harry dersom mesteparten av skapet består av kun de merkene. Etter min erfaring så er det folk som egentlig ikke har så mye penger å rutte med som kjøper slike klær for å lage en fasade Anonymkode: 95cb5...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Det kommer helt an på hvordan man kler seg, eller kler sitt barn. Jeg har ikke sansen for Gant, men elsker Ralph Lauren ( i moderasjon). Noen som er kledd i RL eller Gant fra topp til tå er etter min mening harry. Noen av plaggene til RL er harry, poloskjortene med en gigantisk hest og et tall på, striper på ryggen etc, i grelle farger.. gode gud. Men de har fantastisk fine ensfargede poloskjorter med diskré logo, det samme gjelder ullgensere. Jeg kjøper en del av det til mannen min fordi det har god passform, passer hans kroppsbygning og har god kvalitet. Samme til sønnen min. Alt i moderasjon Louis Vuitton kan også være griseharry, men en som har én veske og bruker den en sjelden gang er ikke nødvendigvis harry. LV Neverfull til strandbruk, reise etc. er feks helt innafor; den er praktisk fordi den er stor og fordi materialet ikke er skinn. GAP og Banana Republic er jo bare amerikansk "H&M" - dvs. basisklær til en rimeligere penge. GAP har mye fint til baby, og flott basisundertøy til kvinner. Anonymkode: c6bf1...ea8 3
_popcorn_ Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 Jeg synes det er harry å kalle andres preferanser på klær er harry. Om du ikke liker det, dropp å bruk det da vel, og dropp å vær nedlatende mot andre som ikke har samme mening som deg. 8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 Syns ikke det er harry, har klør fra de merkene some r veldig god kvalitet, og har holdt betydelig lenger enn klår fra billigkjeder. Anonymkode: 3da6f...90e 3
Drama.Queen Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 Alt er Harry nå for tiden😂 La folk gå i det de vil og slutt å dømme. Kjærringer ass. 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 3 timer siden, Drama.Queen skrev: Alt er Harry nå for tiden😂 La folk gå i det de vil og slutt å dømme. Kjærringer ass. TS sier jo i hovedinnlegget at h*n ikke har noe i mot merkeklær, bare lurer på "rangeringen". Vi lar folk gå i det de vil, men de må tåle at Lacoste har fått harrystempel, samme med MK-vesker. Kan være fordi, som noen nevner, at det er så stort fokus på å vise frem logo og flashe at man har "råd" til det. Anonymkode: 795bf...6f9 1
tannfortunge Skrevet 13. januar 2017 #11 Skrevet 13. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: LV Neverfull til strandbruk, reise etc. er feks helt innafor; den er praktisk fordi den er stor og fordi materialet ikke er skinn. Å bruke 8 K på en veske man skal ha på stranda er så latterlig at jeg finner ikke ord. Neverfull er vel en av de mest harry veskene fra LV. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #12 Skrevet 13. januar 2017 Store og flashy logoer tror jeg gjennomgående blir ansett som harry, "tryhard". Jeg har endel merker jeg selv ikke tar i med ildtang selv om jeg "kan", eksempelvis Marck Jacobs og Michael Kors. Grøsse. However, når andre bruker det bryr jeg meg ikke. Tror nok "rangering" har litt med personlige preferanser og erfaringer å gjøre. Anonymkode: 3ceea...d9b 2
Ananas. Skrevet 13. januar 2017 #13 Skrevet 13. januar 2017 Sånn jeg ser det er nøkkelen til "merkeharry" om man kan se merket uten å se etter eller ikke, ikke hva merket er. Kan nesten måles etter størrelsen på logoen/teksten. Blir stadig overrasket over at bekjente har på seg skikkelig fine plagg fra noen av de nevnte merkene, men det handler jo om at det man "vanligvis" ser til dem er svære, flashy logoer. 2
Måbarefåsiat... Skrevet 13. januar 2017 #14 Skrevet 13. januar 2017 Merkene i seg selv, er vel ikke harry. Men hvis man kjøper massevis av sånt i "syden" og sper på en plastikk LV-veske, ja, da... 2
Athene Skrevet 13. januar 2017 #15 Skrevet 13. januar 2017 Det eneste harry er å kritisere andre, i stedet for å være selvsikker nok til å ta sine egne valg og være fornøyd med det. Mennesker som velger Lindex, HM og BikBok, og kritiserer de som bruker dyrere merker. Mennesker som velger MK, LV og RL, og kritiserer de som bruker billig-merker. 5
tannfortunge Skrevet 13. januar 2017 #16 Skrevet 13. januar 2017 3 minutter siden, Athene skrev: Det eneste harry er å kritisere andre, i stedet for å være selvsikker nok til å ta sine egne valg og være fornøyd med det. Mennesker som velger Lindex, HM og BikBok, og kritiserer de som bruker dyrere merker. Mennesker som velger MK, LV og RL, og kritiserer de som bruker billig-merker. Jeg bruker både billig og dyrt, men store/svært gjenkjennelige logoer kun for å vise at plagget er dyrt? Harry. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #17 Skrevet 15. januar 2017 Jeg har selv flere plagg fra Ralph Lauren og Gant, og de er noen av mine favorittplagg i garderoben. Liker den enkle, klassiske stilen og opplever at kvaliteten er god. Oxfordshorter og kabelstrikk-gensere, for eksempel, bruker jeg veldig ofte. Går dog for klær med de små logoene på, ikke de svære, for det liker jeg ikke noe særlig. Ellers synes jeg alle skal få lov til å ha den stilen de liker og føler er seg, uten å trenge å bekymre seg for hva andre måtte mene om det. Jeg er veldig opptatt av min egen garderobe, men legger sjeldent merke til hva andre har på seg - om det da ikke er veldig flott eller veldig upassende i forhold til situasjonen. Anonymkode: 8073a...c0a 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #18 Skrevet 15. januar 2017 Merkene er ikke harry i seg selv, men de tiltrekker seg en del harry folk. Mammabloggere med dårlig råd som legger ut bilde på bilde av hauger med Gant-klær til den nyfødte. Andre folk med dårlig råd som tror de kan kjøpe seg en form for status gjennom disse klærne. Generelt folk som ser på det som noe mer enn "klær". Har man penger til det, er det ikke noe problem. Men unngå logoer. Selv spretter jeg faktisk av alle synlige logoer (der det er mulig uten å ødelegger klærne), også de såkalte små og diskré logoene. (Jeg har lekt med tanken på å selge skrapet på Finn. Det er sikkert noen som er gale nok til å ville sy dem på klærne sine. ) Anonymkode: 32f5e...9b4 2
Ferny Skrevet 15. januar 2017 #19 Skrevet 15. januar 2017 Jeg synes man kan finne pene klær innefor de aller fleste "kjente" merkene, men personlig foretrekker jeg da klesplagg uten synlig logo på. I tillegg synes jeg at man merker forskjell på kvalitet - at man må betale litt ekstra for klesplagg som holder seg fine over tid. 1
Gjest canacas Skrevet 15. januar 2017 #20 Skrevet 15. januar 2017 Jeg er veldig glad i skjorter fra Gant og Mexx og Jean-Paul, så kall meg gjerne Harry. Sliter med å finne skjorter med "rett" snitt for meg andre steder. De holder seg godt da, så kjøper ikke ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå