AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Jeg er en ung person som er over 23 år og under 30. Jeg har aldri møtt min far, aldri sett noen bilder eller lignende. Jeg ble rett og slett laget en het natt i syden... Informasjonen min mor har er bare hva han het til fornavn og at han var omtrent på alder med henne.. Han hadde også sagt den gang at han ikke var fra det landet hun ferierte på, men bare jobbet der. I følge min mor var han høy, mørk og kjekk og bodde på en bungalow i nærheten.. Han reiste morgen etter fra hotellrommet og de avtalte at de skulle møtes igjen på samme plass på kvelden. Han var ikke der.. Dagen før hun skulle vende hjem til Norge prøvde hun og lete litt efter han men fant han ikke. Jeg er en veldig nysgjerrig person, og ønsker og finne han. Men har jo sett at dette er heller mer umulig enn mulig da info er såpass lite og bilder ikke eksisterer. Har prøvd og melde meg med på slike "søke" program på tv tidligere, men ikke fått noe napp. Er det noe jeg kan gjøre? Ønsker så og finne ut av hvem han er og å bli kjent med han. :-) Anonymkode: fbc6e...d2d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Hm, spennende! Skjønner godt at du ønsker å vite mer. Jeg ville tatt en ny prat med min mor. Det KAN jo hende det går an å komme fram til mer informasjon som kan hjelpe deg. Hvor var han fra, hadde han noen venner som jobbet der som kanskje husker ham? Går det an å komme i kontakt med noen på stedet han jobbet, som kanskje husker langt tilbake eller vet av andre som jobbet der på samme tidspunkt? Jeg er så skeptisk og mistenksom av natur, så før jeg la MYE energi inn i dette, ville jeg bare fått bekreftet fra min mor at det å si "at faren din var en kjekk fyr fra et one-night-stand i utlandet, husker ikke navnet" ikke var en løgn. Tenk om det var en nabo/gift mann/en eks som hun var i et komplisert eller voldelig forhold med. Og ikke ønsket å ha inn i livet sitt som far til barnet sitt. Da er det veldig lettvint å ta en sydentur i starten av svangerskapet og komme hjem med en romantisk historie om en kjekk fremmed som man ikke husker navnet på. Anonymkode: 6d653...3e5 18
tannfortunge Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så skeptisk og mistenksom av natur, så før jeg la MYE energi inn i dette, ville jeg bare fått bekreftet fra min mor at det å si "at faren din var en kjekk fyr fra et one-night-stand i utlandet, husker ikke navnet" ikke var en løgn. Tenk om det var en nabo/gift mann/en eks som hun var i et komplisert eller voldelig forhold med. Og ikke ønsket å ha inn i livet sitt som far til barnet sitt. Da er det veldig lettvint å ta en sydentur i starten av svangerskapet og komme hjem med en romantisk historie om en kjekk fremmed som man ikke husker navnet på. Signerer. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hm, spennende! Skjønner godt at du ønsker å vite mer. Jeg ville tatt en ny prat med min mor. Det KAN jo hende det går an å komme fram til mer informasjon som kan hjelpe deg. Hvor var han fra, hadde han noen venner som jobbet der som kanskje husker ham? Går det an å komme i kontakt med noen på stedet han jobbet, som kanskje husker langt tilbake eller vet av andre som jobbet der på samme tidspunkt? Jeg er så skeptisk og mistenksom av natur, så før jeg la MYE energi inn i dette, ville jeg bare fått bekreftet fra min mor at det å si "at faren din var en kjekk fyr fra et one-night-stand i utlandet, husker ikke navnet" ikke var en løgn. Tenk om det var en nabo/gift mann/en eks som hun var i et komplisert eller voldelig forhold med. Og ikke ønsket å ha inn i livet sitt som far til barnet sitt. Da er det veldig lettvint å ta en sydentur i starten av svangerskapet og komme hjem med en romantisk historie om en kjekk fremmed som man ikke husker navnet på. Anonymkode: 6d653...3e5 TS her Den tanken har jeg vært inne på flere ganger, og spurt henne om det også. Hun har fortalt hvilket land han sa han var ifra, så den er grei. Hvorfor skulle hun lyve om det, og min mor snakker med min mormor om alt, så om det hadde vært tilfelle så ville nok min mormor fortalt meg det. Er dessverre ikke mye og gå på, men har jo utallige tanker rundt dette: 1) Er han kanskje reist tilbake til hjemlandet sitt? 2) Er kanskje plassen han jobbet på rivd og ikke eksiterer lenger siden dette er over 20 år siden? 3) Det navnet han sa han het er det kanskje oppdiktet eller en forkortelse for noe annet? Han vet jo heller ikke om meg, siden hun ikke har noe som helst kontaktinformasjon på han. Anonymkode: fbc6e...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 Kan du ikke bruke facebook i søken etter ham? Legge ut historien på sider som er for det landet og håpe at noen kan hjelpe deg. Anonymkode: cf45c...825 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bruke facebook i søken etter ham? Legge ut historien på sider som er for det landet og håpe at noen kan hjelpe deg. Anonymkode: cf45c...825 TS her Tror du det vil hjelpe, da jeg så og si bare har navnet han sa han het, ca alder og at han var høy mørk og kjekk og bruke... Vet ikke hvor han jobbet heller Anonymkode: fbc6e...d2d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 Bruk aviser i det landet han sa han var fra. Mere skremt at noen legger seg ned med en ukjent uten beskyttelse. Anonymkode: 395e5...2d1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 En mulighet er å ta en sånn DNA-test som viser ditt etniske opphav. Da kan du også legge ut DNA-profilen din på en nettside slik at slektninger (søsken, tanter, bestforeldre, tremenninger) kan ta kontakt. Anonymkode: 1b9c4...42c 2
#frøken Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 Har hørt at Frelsesarmeen kan hjelpe med å finne folk i sånne situasjoner. Men du har ikke så mye å gå på, men man kan kanskje spekulere i at jobben ham Evt har hatt er en type som man kan være ufaglært i. Og siden han kom fra et annet land enn der hun var, må det kanskje være innenfor turisme(siden jobben kan utføres på engelsk?) da er vel hotell, restaurant, bar noen alternativer(som du garantert har tenkt på) kanskje du kan etterlyse noen som jobbet i reiseselskaper på den tiden på Facebook? Kanskje noen av reiselederne vet hva de forskjellige barer og restauranter het da? lykke til med søket. Mange sier at det ikke er alt man vil finne, men jeg skjønner godt at man ønsker å finne ut av hvem som er ens opphav.
Gjest farfalla Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bruk aviser i det landet han sa han var fra. Mere skremt at noen legger seg ned med en ukjent uten beskyttelse. Anonymkode: 395e5...2d1 Jaja, nå det ble det jo nå engang folk av meg da. Så det var ikke så gærn´t at det ikke var godt for noe ;-)
Gjest farfalla Skrevet 13. januar 2017 #11 Skrevet 13. januar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: En mulighet er å ta en sånn DNA-test som viser ditt etniske opphav. Da kan du også legge ut DNA-profilen din på en nettside slik at slektninger (søsken, tanter, bestforeldre, tremenninger) kan ta kontakt. Anonymkode: 1b9c4...42c Hvordan foregår dette ? Det kunne vært aktuelt. Men jeg er jo halvt norsk og halvt det andre... Så vanskelig og si hva mitt etniske opphav er da?
#frøken Skrevet 13. januar 2017 #12 Skrevet 13. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bruk aviser i det landet han sa han var fra. Mere skremt at noen legger seg ned med en ukjent uten beskyttelse. Anonymkode: 395e5...2d1 Husk at det er lenge siden, det var nesten ingen som gikk rundt med kondomer i vesken før redselen for HIV ble utbredt. Å moralisere ovenfor valg som ble tatt for 20-30 år siden med 2017-briller syns jeg man burde spare seg for. Hadde det vært i dag, er jeg helt enig med deg. 10
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #13 Skrevet 13. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: bodde på en bungalow i nærheten.. Anonymkode: fbc6e...d2d Så ikke dette første gang jeg leste innlegget ditt, men det hjelper jo mye å vite hvor han bodde. Jeg ville tatt med meg moren min og reist dit. Spurt naboene om noen husket ham. Spurt på det stedet hvor de traff hverandre, og barer/restauranter i nærheten. Anonymkode: 1b9c4...42c 3
Gjest farfalla Skrevet 13. januar 2017 #14 Skrevet 13. januar 2017 4 minutter siden, #frøken skrev: Har hørt at Frelsesarmeen kan hjelpe med å finne folk i sånne situasjoner. Men du har ikke så mye å gå på, men man kan kanskje spekulere i at jobben ham Evt har hatt er en type som man kan være ufaglært i. Og siden han kom fra et annet land enn der hun var, må det kanskje være innenfor turisme(siden jobben kan utføres på engelsk?) da er vel hotell, restaurant, bar noen alternativer(som du garantert har tenkt på) kanskje du kan etterlyse noen som jobbet i reiseselskaper på den tiden på Facebook? Kanskje noen av reiselederne vet hva de forskjellige barer og restauranter het da? lykke til med søket. Mange sier at det ikke er alt man vil finne, men jeg skjønner godt at man ønsker å finne ut av hvem som er ens opphav. Ja, men får en liten feeling på at han bodde i dette landet i flere år, men var født i et annet land. Tror kanskje ikke han jobbet innenfor restaurant, bar eller noe sånt. Men skal aldri si aldri
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #15 Skrevet 13. januar 2017 2 minutter siden, farfalla skrev: Hvordan foregår dette ? Det kunne vært aktuelt. Men jeg er jo halvt norsk og halvt det andre... Så vanskelig og si hva mitt etniske opphav er da? https://www.23andme.com/dna-ancestry/ Jeg kjenner ikke til dem, så jeg kan ikke anbefale dem eller ikke. Det finnes flere andre som tilbyr det samme. Anonymkode: 1b9c4...42c 2
Gjest farfalla Skrevet 13. januar 2017 #16 Skrevet 13. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.23andme.com/dna-ancestry/ Jeg kjenner ikke til dem, så jeg kan ikke anbefale dem eller ikke. Det finnes flere andre som tilbyr det samme. Anonymkode: 1b9c4...42c Hadde kanskje vært litt mer aktuelt med noe som var norskt.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #17 Skrevet 13. januar 2017 4 minutter siden, farfalla skrev: Hadde kanskje vært litt mer aktuelt med noe som var norskt. http://www.dnatest.no/products/slektstesting-forfedre Men de tilbyr ikke mulighet til å finne slektninger. Anonymkode: 1b9c4...42c
Gjest farfalla Skrevet 13. januar 2017 #18 Skrevet 13. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: http://www.dnatest.no/products/slektstesting-forfedre Men de tilbyr ikke mulighet til å finne slektninger. Anonymkode: 1b9c4...42c Nei, det er jo så. Hadde allikevel vært moro og fått bekreftet hvor min andre halvdel stammer ifra :-)
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #19 Skrevet 14. januar 2017 På 13.1.2017 den 10.05, AnonymBruker skrev: Jeg er en ung person som er over 23 år og under 30. Jeg har aldri møtt min far, aldri sett noen bilder eller lignende. Jeg ble rett og slett laget en het natt i syden... Anonymkode: fbc6e...d2d Får jeg lov til å spørre om noe som ikke omhandler temaet i tråden? Hvordan har det vært å vokse opp med ukjent far? Har du tenkt mye på det i oppveksten? Unnskyld hvis det blir for privat, du trenger ikke svare hvis du ikke ønsker Anonymkode: fc19f...fb9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #20 Skrevet 14. januar 2017 (endret) På 13.1.2017 den 20.33, AnonymBruker skrev: Håper moren din og andre kvinner har lært å ikke spre beina så lett. Det er jo utrolig uansvarlig. Det er jo bra at du kom til verden, men utrolig trist at du ikke vet hvem far din er engang. Helt utrolig!! Om man skal bruke Barnevernet til noe, så er det til å granske foreldre som sprer beina i hytt og pine, for hva annet er de ikke i stand til da av uansvarligheter? Anonymkode: 8f88c...343 TS: håper du finner faren din! Sånn umiddelbart tenker jeg Frelsesarméen, eventuelt fritte ut moren din mer om stedet hvor hun ferierte, om hun kan huske noe rundt hva han jobbet med, andre han var sammen med eller bodde med, osv. Tror nesten jeg ville reist dit, om du har mulighet, for å finne restaurant/butikk/hotellansatte som har jobbet der i en årrekke. På mange slike steder er det jo familiebedrifter, og den samme familien eier og driver i generasjoner. Anonymkode: 37b46...162 Endret 15. januar 2017 av Nori 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå