Gå til innhold

Hvilke jakker er "ja" og hvilke er "nei"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke liker du, og liker du ikke? Vinterjakker er det snakk om

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke fordra Canada Goose-jakker. Utover det liker jeg det meste.

• Liker 4
Skrevet

Jeg liker kåper, helst korte, med grov struktur, og kan ikke fordra "sporty" jakker, boblejakker og lignende. 

Anonymkode: b7a5a...9f4

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker kåper, helst korte, med grov struktur, og kan ikke fordra "sporty" jakker, boblejakker og lignende. 

Anonymkode: b7a5a...9f4

Hva betyr grov struktur på kåper? Har du et eksempel? :) 

Anonymkode: b0670...c9c

Skrevet

alt med pels på er nei, det symboliserer at den som går med den syns det er fullstendig greit med ville dyr som tilbringer sine siste timer (eller dager) med poten i en revesaks mens de prøver å gnage av seg beinet for å komme unna. Eller som bor i en pelsfarm i et knøttlite bur med et liv så langt unna det som er naturlig som det er mulig å komme.

Ull (uten mulesing) og med stoffyll liker jeg. Har en fake skinnjakke med fake saueskinnskrage, og den liker jeg godt, den er fra gina tricot, men fant ikke linken nå. Liker feminine, tettsittende, men varme jakker,og til andre anledninger sporty jakker i freske farger.

Anonymkode: 83d47...1d6

• Liker 2
Skrevet

CG og Didriksons er ja-jakker for meg, siden jeg fryser hele tiden. Nei-jakker er treningsjakker, boblejakker og grilldress-jakker

Anonymkode: 95b82...314

• Liker 1
Skrevet

Ullkåper er alltid en slager. 

Anonymkode: 97606...ea0

• Liker 5
Skrevet

Alt med pels er nei for meg. Liker heller ikke quiltede jakker, jakker i glinsende stoff, såkalt "spreke" farger, veldig boblete jakker og sporty jakker.

Liker ulljakker og ullkåper godt, men de må selvsagt være av et merke som ikke driver med mulesing. Liker også helt enkle, korte vinterjakker i ikke-boblete stoff og ikke altfor sporty parkaser uten pels. Må ha feminint snitt, jeg liker ikke å kle meg i telt. :P 

• Liker 1
Skrevet

Veldig glad i korte og halvlange kåper i nøytrale og knæsje farger. Gjerne feminist snitt og "london" preg. 

Ellers er jeg ikke glad i pelsjakker, tykke dunjakker eller parkaser. Parkas kan til nøds fungere, men foretrekker heller ullkåper der jeg har 5 lag med klær under for å holde varmen. 

Anonymkode: 7dd34...6e1

• Liker 1
Skrevet

Foretrekker at den er varm, jeg. Ellers spiller det liten rolle. Merkesnobberi får andre ta seg av.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

For meg er boblejakker  og pelsjakker nei. 

Parkas og foret skalljakke er ja.

Skrevet

Av "vinterjakker" er det ingen ting som slår en lang frakk/kåpe til pent. Til hverdags liker jeg tweed. Veldig få boblejakker som er pene, spesielt da alle kjøper et nummer eller to for små størrelser i tillegg, så 99 prosent av alle man møter i boblejakker ser ut som en nystappet pølse. Vaffeljakker er greit nok, men gir en stammetilhørighet a la poloskjorter med stående krage som ikke er like heldig for alle som ikke ønsker å fremstå som nyrike. Jakker med pelskrager bør unngås, de er sjelden spesielt pene og tvilen rundt pelsens bakgrunn får selv de med fuskepels til å fremstå som uetiske. 

Treningsjakker i friske farger er jeg veldig glad i, det ser ungdommelig og friskt ut men de variantene jeg tenker på da er ikke forede vinterjakker. Og personen som bruker dem bør ikke være for gammel og tantete til sins. Bomberjakker er samme sak, noen kler dem godt, andre ikke, selv om det ser litt underlig ut med oppbrettet mansjett. 

Allværsjakker passer sjelden noe sted. 

Korte kåper og frakker kan se litt fjompete ut. 

Anonymkode: 3fa6b...a4b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Av "vinterjakker" er det ingen ting som slår en lang frakk/kåpe til pent. Til hverdags liker jeg tweed. Veldig få boblejakker som er pene, spesielt da alle kjøper et nummer eller to for små størrelser i tillegg, så 99 prosent av alle man møter i boblejakker ser ut som en nystappet pølse. Vaffeljakker er greit nok, men gir en stammetilhørighet a la poloskjorter med stående krage som ikke er like heldig for alle som ikke ønsker å fremstå som nyrike. Jakker med pelskrager bør unngås, de er sjelden spesielt pene og tvilen rundt pelsens bakgrunn får selv de med fuskepels til å fremstå som uetiske. 

Treningsjakker i friske farger er jeg veldig glad i, det ser ungdommelig og friskt ut men de variantene jeg tenker på da er ikke forede vinterjakker. Og personen som bruker dem bør ikke være for gammel og tantete til sins. Bomberjakker er samme sak, noen kler dem godt, andre ikke, selv om det ser litt underlig ut med oppbrettet mansjett. 

Korte kåper og frakker kan se litt fjompete ut. 

:sjokkbla:

Anonymkode: 95b82...314

Skrevet

Jeg liker klassiske kåper med et feminint snitt, litt tøffe skinnjakker, olajakker til blomstrete skjørt om sommeren, selv om jeg egentlig synes de er stygge, innsvingede dressjakker og "kule", ganske korte vinterjakker med høy hals og stor (falsk) pelskrage. Og nå ser jeg hvor harry jeg er😂

Skrevet
På 13.1.2017 den 16.55, Citpensacola skrev:

Foretrekker at den er varm, jeg. Ellers spiller det liten rolle. Merkesnobberi får andre ta seg av.

Det er ikke et spørsmål om merket på jakken, det er et spørsmål om hva slags jakke man foretrekker..

• Liker 1
Skrevet
På 14.1.2017 den 10.00, AnonymBruker skrev:

Korte kåper og frakker kan se litt fjompete ut. 

Fjompete : beste ordet.

Som i fjompenisse?😬

Anonymkode: 85ccb...bb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...