AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Jeg har nylig måttet slutte på en organisert innendørs-idrett pga tidsklemma ikke går godt ihop med faste treningstimer. Jeg trener mye styrke hjemme (har styrkerom i kjelleren), men jeg har ikke plass til tredemølle eller noe annen type kondisjonstreningsapparat. Jeg liker best å løpe ute så uansett, men når det er klink is/kjempemye snø med salt i så det ikke pakker seg på fortauene/liten storm og sludd/haggel, er det ikke så lett å få løpt ute. Da skulle jeg veldig gjerne hatt mulighet til å trene inne litt. Jeg har sett litt på treningssentre, men jeg finner ikke noen som har drop-in-timer, så man kan betale for å trene akkurat den tiden man trener? De fleste har minst 400 kr i måneden for å trene, og da binder man seg gjerne for et helt år.. Iom at jeg skal flytte vil jeg jo ikke det, og å betale 5-600 kr i måneden når jeg kommer til å trene en gang i uken eller så, er ikke spesielt kult... Er det noen som vet om treningssentre med drop-in? (som finnes i Bergensområdet?) Evt andre som har lavere månedsbeløp om man ikke deltar på gruppetimer? Anonymkode: 73038...0d1
Inwe Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Aner ikke hva som finnes i ditt område, men fresh fitness (og fitnessxpress, men det finnes bare i Oslo området) har en relativt lav mnd pris og ingen binding. Mener også EVO ikke har binding. Er det ikke lettere å se etter det istedet for drop in? Drop in koster ofte rundt 100 kr så om du skal bruke det mye blir det dyrere enn en mnd-pris i lengden.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Fresh fitness finnes ikke i fylket mitt, dessverre, for det hadde vært helt ok å bare betale 250 kr mnd uten bindingstid. EVO finnes det 3 sentre i min by, der ser jeg det koster 350 kr mnd + innmeldingsavgift. De har ikke drop-in, da. Men de er de billigste jeg har sett til nå som ikke har bindingstid på minst 12 mnd Takk for tipset! Poenget er at jeg nok ikke kommer til å bruke det mer enn 2-3 ganger i måneden, i vinterhalvåret kun. Jeg løper ute i regn og vind, det er mer de veldig få dagene det er umulig å fote seg jeg trenger å trene innendørs (som i dag; da jeg måtte ut en tur i lunsjen måtte jeg og alle andre gå i veibanen, siden all snøen var brøytet opp på fortauene så det var klin umulig å fote seg der..). Så selv om det koster 100 kr pr dropin blir det billigere enn alternativene jeg har funnet her i byn. Anonymkode: 73038...0d1
Sirah Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Jeg ville tatt en telefon til treninssenteret og hørt jeg. Spesielt siden du skal flytte. En kamerat jobber i nordsjøen og vet at han fikk en egen avtale med et av sentera her. Kjedelig å betale 500-600 kroner i måneden når man kanskje er hjemme en uke en måned.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 2 minutter siden, Sirah skrev: Jeg ville tatt en telefon til treninssenteret og hørt jeg. Spesielt siden du skal flytte. En kamerat jobber i nordsjøen og vet at han fikk en egen avtale med et av sentera her. Kjedelig å betale 500-600 kroner i måneden når man kanskje er hjemme en uke en måned. Litt av problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal flytte enda, bare at vi har tenkt å flytte i løpet av året. Så da er det litt dumt å binde seg til et senter, og så en måned senere kjøper vi hus på motsatt side av byn Det er litt derfor jeg styrer unna dem med bindingstid, og de hvor man får det billigere om man binder seg til kun ett senter. Anonymkode: 73038...0d1
Sirah Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Litt av problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal flytte enda, bare at vi har tenkt å flytte i løpet av året. Så da er det litt dumt å binde seg til et senter, og så en måned senere kjøper vi hus på motsatt side av byn Det er litt derfor jeg styrer unna dem med bindingstid, og de hvor man får det billigere om man binder seg til kun ett senter. Anonymkode: 73038...0d1 Men det er det jeg tenker, om du tar en telefon og sier at du har flytteplaner og derfor ikke ønsker å binde deg så kan det jo hende at de forstår situasjonen Det er verdt et forsøk
Inwe Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fresh fitness finnes ikke i fylket mitt, dessverre, for det hadde vært helt ok å bare betale 250 kr mnd uten bindingstid. EVO finnes det 3 sentre i min by, der ser jeg det koster 350 kr mnd + innmeldingsavgift. De har ikke drop-in, da. Men de er de billigste jeg har sett til nå som ikke har bindingstid på minst 12 mnd Takk for tipset! Poenget er at jeg nok ikke kommer til å bruke det mer enn 2-3 ganger i måneden, i vinterhalvåret kun. Jeg løper ute i regn og vind, det er mer de veldig få dagene det er umulig å fote seg jeg trenger å trene innendørs (som i dag; da jeg måtte ut en tur i lunsjen måtte jeg og alle andre gå i veibanen, siden all snøen var brøytet opp på fortauene så det var klin umulig å fote seg der..). Så selv om det koster 100 kr pr dropin blir det billigere enn alternativene jeg har funnet her i byn. Anonymkode: 73038...0d1 Du sier du har treningsrom hjemme? Vi driver å innreder et nå, men har ikke plas/råd til noe apparat som funker til kardio (samboeren jobber som PT, så jeg har abonnement der, så har muligheten da). Vi tenkte å kjøpe inn et ordentlig hoppetau eller noe lignende for å kunne kjøre kardio hjemme. Kunne det vært en ide? Også løpe de dagene det lar seg gjøre ute?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 56 minutter siden, Sirah skrev: Men det er det jeg tenker, om du tar en telefon og sier at du har flytteplaner og derfor ikke ønsker å binde deg så kan det jo hende at de forstår situasjonen Det er verdt et forsøk Jeg har ikke plass til å hoppe tau inne på treningsrommet (knap nok i stuen) dessverre. I tillegg bor jeg i blokk, og jeg tviler sterkt på om naboene hadde syntes det var festlig om jeg hoppet i noe mer enn 5 min av gangen Jeg vurderte litt en romaskin av det lille, lette slaget, men litt av poenget med løpingen er å få strukket ut ryggen siden jeg sitter alt for mye fra før.. Anonymkode: 73038...0d1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 Det går an å betale for en måned av gangen hos de fleste treningssentre. Anonymkode: 41c2c...e8c
FantasDick Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 (endret) Kanskje skoler/idrettsannlegg har noe? Jeg bor på bygda og her vi gode treningsmulighet i hallene til skolene i området. Koster 100/mnd eller 20/gang. Vet ikke om det finnes der? Endret 13. januar 2017 av FantasDick
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #11 Skrevet 14. januar 2017 Med mine piggsko så løper jeg faktisk på helt blank is. Ikke i bratte bakker da. Ser ikke problemet med å trene litt alternativr noen få ganger i året og skjønner ikke at du kan bo så trangt at du ikke kan bruke hoppetau hvis du har treningsrom? Jeg bor i en liten Oslo-leilighet og kunne fint brukt hoppetau. Anonymkode: 23352...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #12 Skrevet 16. januar 2017 På 1/13/2017 den 17.29, AnonymBruker skrev: Det går an å betale for en måned av gangen hos de fleste treningssentre. Anonymkode: 41c2c...e8c Når jeg har søkt opp sentrene her, har de fleste blodpris om man vil trene uten bindingstid. Det som ligger nærmest meg tar 699 om man vil betale for bare en måned Og DET er uaktuelt. Anonymkode: 73038...0d1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #13 Skrevet 16. januar 2017 På 1/14/2017 den 12.35, AnonymBruker skrev: Med mine piggsko så løper jeg faktisk på helt blank is. Ikke i bratte bakker da. Ser ikke problemet med å trene litt alternativr noen få ganger i året og skjønner ikke at du kan bo så trangt at du ikke kan bruke hoppetau hvis du har treningsrom? Jeg bor i en liten Oslo-leilighet og kunne fint brukt hoppetau. Anonymkode: 23352...2b7 Litt av problemet her er at det saltes før det brøytes, og så blir saltsnøblandingen måket opp på fortauene. Slik blanding pakker seg ikke i det hele tatt, så man spinner bare på stedet. Når det i tillegg gjerne er klink is under dette, så helper det ikke med bordder og pigger heller. Jeg har altså ikke plass. Treningsrommet mitt består av knebøystativ med sikkerhetsstenger, og en benk. Det er ikke sjangs i havet til å klare å hoppe tau uten at tauet hekter i stativet eller benken. I stuen er det ikke plass uten å risikere tv, lamper, og hylleinnhold. I tillegg til at naboene under hadde satt ekstremt lite pris på om jeg hoppet i mer enn et par minutter i strekk. Anonymkode: 73038...0d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå