Gå til innhold

Hva slags fôr gir dere hunden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags mat får hunden deres? Får den tørrfõr? Eventuelt hvilket?
Får "vanlig" mat? Type kjøtt, grønnsaker, fisk ol?

Hva slags rase har du?

Anonymkode: f87aa...7d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en blandingshund på 1år. Han fikk royal canin frem til forrige uke ( prøvde litt annet innimellom, hills, taste of the wild men de likte han ikke) Har nå byttet til acana og ser stor forskjell på avføringen så håper dette funker godt på han for jeg vil ikke tilbake til rc. Han får av og til litt middagsrester men bare rent kjøtt i såfall. Han reagerer på "alt".

Anonymkode: 3ef53...939

• Liker 1
Skrevet

Fullfórer på Vom og Hundemat. 2,5 år gammel border collie. Han får også smake litt av hvert av våre rester.

Skrevet

1 har fôrallergi og får Eukanuba med potet og hvit fisk, 1 har operert i tarmen og får Hills "ettellerannet" for sensitiv mage, og 2 som kan spise det de enn liker, helst Royal Canine. Så koker jeg fisk og blander i maten til alle sammen.

Anonymkode: cdec3...076

Skrevet

Border Collie og liten blandingshund i veskestr: Hills adult og Hills performance. Kommer litt ann på hva vi bedriver tiden med.

Anonymkode: 3530d...62f

Skrevet

Gir mine jakthunder Vom og Hundemat, i tilegg får de litt tørrfôr av hva enn jeg har tilgjengelig. De får også avskjær og middagsrester som ikke er sterkt krydret eller inneholder noe de ikke tåler.

Skrevet

Fullfôrer på Vom og hundemat. 

Skrevet

Forer 50/50 på vom og tørrfor. 3 (Border collie, husky og sheltie valp) går på orijen og to på arcana. (Papillon og husky.) Koker også fisk og kjøtt spesielt til dem, og de får av og til restegrønnsaker av det jeg spiser.

Anonymkode: f6e5f...f38

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags mat får hunden deres? Får den tørrfõr? Eventuelt hvilket?
Får "vanlig" mat? Type kjøtt, grønnsaker, fisk ol?

Hva slags rase har du?

Anonymkode: f87aa...7d2

Hunden min, en tispe, fôres på Royal Canin Sterilized, spesialtørrfôr for kastrerte hunder som har lett for å legge på seg.

Dette tørrfôret får hun stort sett hele tiden, men omtrent en gang i uka får hun noe annet til kveldsmat. Da går det i Royal Canin boksmat, eller stekt kyllingfilet (magert rent kjøtt). Ellers går det stort sett i ovenfornevnte tørrfôr morgen og kveld. Hun fôres to ganger daglig. Har prøvd kun èn gang i døgnet, men da spyr hun ofte gul galle fordi magen blir så tom mellom hvert måltid.

Jeg prøvde råfôring med "Vom & hundemat" en periode, men det ble for mye søl og klin. Jeg hater blodvann, og det renner blodvann ut av Vom'en når det tiner. Grøss!

Hun får ikke annen menneskemat enn den ukentlige dosen kyllingkjøtt, da hun har lett for å legge på seg, og jeg vil unngå dårlig mage... diarè hos en langhåret hund er ikke noe morsomt,kan jeg garantere!

Rasen er Shetland sheepdog. "Mini-Lassie" :) Fineste rasen som finnes!

Endret av Million
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Stor blanding som får kjøtt, innmat og bein, oppmalte kokte og rå grønnsaker, frukt og bær, urter, en middagsporsjon, middagsrester, alt etter som.

Skrevet

Vom og hundemat active, tørrfôr som supplement til trening osv. Noe å tygge på hver dag.

Hunden min er sterilisert, snart ti år gammel, en mellomstor terrier. Høyt aktivitetsnivå så hun legger ikke på seg av dette fôret.

Skrevet

Hundene mine får tørrfôret eukanuba for mellomstore raser og Vom inni mellom. Putter vom i kong og fryser den og gir til hundene som godis og de elsker det.....

Skrevet

Fullfôrer på Vom & hundemat. 

Dansk Svensk gårdshund.

Skrevet

Fullforer på vom og hundemat. Hun reagerer på all tørrfor.

Skrevet

Min Boston Terroer gikk tidligere Royal Canin adult(da var hun 4-5år,) men pga mulig allergi gikk jeg over til allergiforet dems. Hun rakk å få i seg første måltidet men fikk en kjempestor allergisk reaksjon av allergiforet.. Så da prøvde vi det mest sensitive allergiforet dems og samme skjedde! 

Nå fullfores hun på Vom og Hundemat :) og hun eeeeelsker det!

Skrevet

Halvt om halvt med eukanuba valp og vom og hundemat valp. Vom er tydeligvis best i smak her i gården😊

Skrevet

Samojed, 1 år, fullforer på vom og hundemat.

Skrevet

Terriermiks, 9 år. Forer på Orijen. Veldig fornøyd. 

Skrevet

Min Jack russell terrier får tørrfor. Natrual Living med fisk. Han er helt passe fornøyd. Pleier å gi han vom i tillegg noen ganger, noe han elsker.

Skrevet

En får Norwegian Polar. Brukte V&H før, men polaren er så mye mer praktisk i og med at det ikke er rått. Hunden har fått fantastisk pels! 

Den andre går på Royal Canin Hypoallergenic. Klør seg til blods av vanlig tørrfór og rått kjøtt. Tydeligvis er slags intoleranse/allergi mot proteiner. Hunden har også omtrent sluttet å røyte etter at vi gikk over til Hypoallergenic. 

Begge får fiskeolje i tillegg 😃

Anonymkode: 59758...57b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...