AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Nå har vi endelig bestemt oss for å begynne å prøvingen i sommer og jeg gleder meg. Jeg har vært baby klar i 3 år nå og jeg ble helt overlykkelig når samboer endelig tok opp temaet igjen! Vi har ikke snakket om det på en god, god stund med hensyn til min stakkars man så ble litt lei maset til sin babysyke kjæreste. Noen tips til når jeg burde slutte på p-piller og andre tips dere kan komme med? Anonymkode: dd999...a12
tannfortunge Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Ikke kast bort penger på EL-tester, det rekker å ha sex annenhver dag. Ikke kall fosteret ditt for "spiren". 9
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 3 minutter siden, tannfortunge skrev: Ikke kast bort penger på EL-tester, det rekker å ha sex annenhver dag. Ikke kall fosteret ditt for "spiren". Huff har du stått opp med feil bein i dag eller? Anonymkode: 71683...fad 2
tannfortunge Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Huff har du stått opp med feil bein i dag eller? Anonymkode: 71683...fad Var det noe feil med noen av rådene mine? 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 Oste av negativitet Anonymkode: 71683...fad 3
tannfortunge Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oste av negativitet Anonymkode: 71683...fad Det tror jeg kommer an på øyet som er. Kanskje det er du som er morgengretten? 1
Catnip Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 Er det sant at man bør drikke mindre kaffe eller kutte ut kaffe helt i prøveperioden også? Sitter med den første av det som antagelig blir tre kaffekopper i dag, hadde tenkt å kutte ned når jeg blir gravid. Er det noen vits å tenke på slikt nå?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Skrevet 13. januar 2017 1 time siden, tannfortunge skrev: Det tror jeg kommer an på øyet som er. Kanskje det er du som er morgengretten? Nei er ikke det Anonymkode: 71683...fad
tannfortunge Skrevet 13. januar 2017 #9 Skrevet 13. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei er ikke det Anonymkode: 71683...fad Ta deg en kopp kaffe, du.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #10 Skrevet 13. januar 2017 2 minutter siden, tannfortunge skrev: Ta deg en kopp kaffe, du. Nei takk Anonymkode: 71683...fad
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #11 Skrevet 13. januar 2017 15 minutter siden, Catnip skrev: Er det sant at man bør drikke mindre kaffe eller kutte ut kaffe helt i prøveperioden også? Sitter med den første av det som antagelig blir tre kaffekopper i dag, hadde tenkt å kutte ned når jeg blir gravid. Er det noen vits å tenke på slikt nå? Koffein kan forstyrre eggløsnings-syklusen, så ja, det er anbefalt å holde koffeinmengden nede (det er vel koffein tilsvarende 1 kopp dagen som er max anbefalt mengde). Koffein kan også slå negativt ut på sædkvaliteten, så om man er bitter for at mannen slipper så lett unna iforhold til graviditet kan man triumferende smelle det i bordet og si at han må ofre kaffekoppen sin han også Anonymkode: 87dc2...488
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #12 Skrevet 13. januar 2017 Begynn med folsyre sånn omlag 3 mnd før dere starter prøvingen. Når det gjelder P-piller: ikke slutt før dere begynner prøvingen. Det er ikke så rent få som blir gravide på første pillefrie måned, selv godt etter fylte 30 ( og noe sier meg at du er yngre enn det, og dermed statistisk sett skikkelig fruktbar). Anonymkode: 922ce...251
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #13 Skrevet 13. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Begynn med folsyre sånn omlag 3 mnd før dere starter prøvingen. Når det gjelder P-piller: ikke slutt før dere begynner prøvingen. Det er ikke så rent få som blir gravide på første pillefrie måned, selv godt etter fylte 30 ( og noe sier meg at du er yngre enn det, og dermed statistisk sett skikkelig fruktbar). Anonymkode: 922ce...251 Eller TS kan spise sunt, da får man også i seg folat. Anonymkode: ac6ff...137 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #14 Skrevet 13. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller TS kan spise sunt, da får man også i seg folat. Anonymkode: ac6ff...137 Men ikke i store nok mengder som trengs når man er prøvere/gravid i 1. trimester. Anonymkode: 87dc2...488 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #15 Skrevet 13. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller TS kan spise sunt, da får man også i seg folat. Anonymkode: ac6ff...137 Har aldri frarådet TS å spise sunt, men det anbefales å ta tilskudd for å sikre at man har høye nok verdier. Anonymkode: 922ce...251
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #16 Skrevet 13. januar 2017 Ville tenkt litt på når på året dere ønsker at barnet skal bli fldt. Blir dere gravide nå snakker vi helt på slutten av året. Jeg ville startet prøvingen i april for å få barn som er mest mulig modne ved skolestart... Anonymkode: fa9b5...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #17 Skrevet 13. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri frarådet TS å spise sunt, men det anbefales å ta tilskudd for å sikre at man har høye nok verdier. Anonymkode: 922ce...251 Det trengs ikke hvis man ikke har et veldig ensidig kosthold. Anonymkode: ac6ff...137 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #18 Skrevet 13. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men ikke i store nok mengder som trengs når man er prøvere/gravid i 1. trimester. Anonymkode: 87dc2...488 Joda Ellers ville jo de fleste barn i verden bli født med ryggmargsbrokk. Anonymkode: ac6ff...137 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #19 Skrevet 13. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det trengs ikke hvis man ikke har et veldig ensidig kosthold. Anonymkode: ac6ff...137 Jo. Jeg foreslår at du googler og leser litt mer om det før du uttaler deg. Selv om man spiser veldig sunt, kan man ha for lave folatlagre i forhold til hva man trenger for å gro et velskapt, sunt barn. Konsekvensene av å ha for lite folat kan være katastrofale, og det er helt hen i veggene idiotisk å ta den sjansen når det er så såre enkelt å ta en liten folatpille i stedet. Anonymkode: 87dc2...488 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #20 Skrevet 13. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda Ellers ville jo de fleste barn i verden bli født med ryggmargsbrokk. Anonymkode: ac6ff...137 Nei, for mangel eller lite folsyre betyr ikke at man FÅR ryggmargsbrokk eller åpen ganespalte, men riktige nivåer MINKER (den allerede lille) sjansen til å få det. Så det er riktig, det anbefales tilskudd for å komme høyt nok, da fosteret bruker mye de første tre månedene. Men de fleste, de aller fleste, blir født friske uansett. Mine tips: Få en app, kalenderapp, og noter dager for mens og andre ting du måtte ønske å følge med på. Ellers går du kanskje rundt og forsøker å huske datoer og kan plutselig begynne å lure på om syklusen er for lang eller for kort når du slutter på pillene. Jeg var så vant til at pillene styrte meg etter klokka, at det var godt å ha en kalender å titte på. Forsøk å leve sunt. Kutt nikotin helt ut, og kutt litt ned på både koffein og alkohol, ingen av delene gjør underverker for helsen. Spis godt med fet fisk og nyt alt det du ikke skal spise som gravid eller ammende Kjøp litt sexy undertøy eller reist bort på weekendtur når timingen er riktig. Det føles utrolig godt å ikke ha pliktsex hele tiden. Det er også deilig å reise litt sammen når man kanskje for siste gang er bare to. Anonymkode: 33b49...ed2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå