AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #1 Skrevet 13. januar 2017 Jeg er ei jente på 23 år og jeg har fått påvist endometriose. Jeg har heldigvis en ikke alt for sterk grad. Jeg lurer på hva mine sjanser for å bli gravid på naturlig hvis er? Jeg og samboer ønsker barn innen et par år, men skjer det fort (noe jeg tviler på) så er det også bare koselig. Vi er altså åpen for graviditet! Bør vi sette igang nå å prøve på den naturlige måten først? Og kan min endometriose forverre seg med årene? For hvis det kan bli verre, ønsker jeg å bli gravid tidligere om jeg har større sjanse for det nå. Finnes det noen hormonstimulleredene medisiner sånn at vi har større sjanse for å lykkes på naturlig hvis? Og da tenker jeg uten prøverør. Jeg vil jo så gjerne bli gravid på naturlig hvis! jeg skal forresten fjerne vev om kun noen få uker, da jeg håper det kan øke sjansene våres for en graviditet og at jeg blir kvitt smertene! Anonymkode: 36f0d...312
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Ingen som vet noe? Jeg trenger virkelig hjelp. - Ts Anonymkode: 36f0d...312
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Jeg tror ikke du blir satt på hormonmedikamenter før du har forsøkt litt på naturmetoden. Du har gode sjanser til å unnfange på naturlig vis om du ikke er sterkt angrepet. Husk at selv fertile, 100% friske par kun har 25-30% sjanse til å unnfange hver måned, og at i snitt må man prøve i 3-4 måneder før man blir gravide. Og opp mot ett år er ikke uvanlig. Jeg ville satt igang å forsøke, kutt prevensjonen og kos dere. Om ingenting skjer på egen hånd, så oppsøk legen din og be om henvisning til gynekolog som eventuelt kan bistå dere videre. (Man får hjelp etter å ha forsøkt i ett år, eller 6 mnd dersom man er over en viss alder, jeg tror det er 35). Anonymkode: 9c459...ca5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå