Gå til innhold

Hva sier folk som ikke er fra Norge, om nordmenn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener da folk som er på ferie i Norge, flyttet til Norge elns.. hva er typisk oss? 

Vel...det jeg hører vi sier om utlendinger er

- tyskere er veldig punktlige, og det har jeg faktisk erfart stemmer.

- franskmenn er arrogante.

- engelskmenn er høffelige. Det merker jeg og.

- spanioler har temperament.

- japser er høffelige.

- amerikanere har nesten for mye selvtillit.

- tyrkere er glade i familien sin og kjærlige av seg. Bryr seg veldig om venner og familie.

og vi nordmenn...er visst uhffelige ?

Anonymkode: b269b...1fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ski (:bond:), ærlige, ting på stell med det politiske, smiler, høy standard på ting

Mannen min som er fra Øst-Europa syntes det var så merkelig å se norske menn med asiatiske damer - når man først skal importere kan man hente noen fra Europa/Russland, liksom - Thailand og Fillipinene blir så langt unna :P 

Jeg oppfatter ikke nordmenn som uhøflige, men vi er mye mindre uformelle enn andre land/folk. 
I Norge:
"Blablabal"
"Hva?!"

I andre land:
"Blabla"
"Excuse me?" Sorry?" "Pardon?". Sliter veldig med dette, svarer alltid "what?" når jeg ikke fikk med meg noe

Ærlig talt, så liker jeg at vi er uformelle. Orker ikke krype rundt foran noen fordi de liksom er mer "verdt" enn meg

• Liker 3
Skrevet

Svigerfamilien mente at nordmenn var så åpne og smilende - inntil de faktisk kom til Norge og tok offentlig transport. Da begynte de å lure på hvorfor de fleste nordmenn ser ut som de vil drepe hverandre når de sitter på buss, tog eller trikk. :ler: 

• Liker 13
Skrevet

Min australske kjæreste sier at nordmenn er trusting (kom plutselig ikke på ordet på norsk) og det er noe han liker veldig godt. Og at vi viser lite hensyn til andre når det kommer til bråk osv. 

Anonymkode: 1fa6e...3e5

Skrevet

Min samboer sier at nordmenn er lukkede. Uhøflige og mangler respekt spesielt for eldre. Han er indisk ☺

Anonymkode: c17ae...c4f

• Liker 1
Skrevet

Hørt fra en i Spania at vi nordmenn høres sinte når vi snakker 😀 Vi er da ikke det 😉

Anonymkode: b8ac2...431

Gjest Jonasmann
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørt fra en i Spania at vi nordmenn høres sinte når vi snakker 😀 Vi er da ikke det 😉

Anonymkode: b8ac2...431

Jeg er det, stort sett.

Skrevet

Jeg overhørte en gjeng fra Nord-Irland beskrive Norge i går. Visstnok er Norge "helt likt som Storbritannia, bare litt mer Russisk".

Så da vet vi det 😜

Anonymkode: 99899...3de

• Liker 14
Gjest Jonasmann
Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer sier at nordmenn er lukkede. Uhøflige og mangler respekt spesielt for eldre. Han er indisk ☺

Anonymkode: c17ae...c4f

Da har han kun pratet med folk i Oslo vil jeg tro. Jeg har mye respekt for eldre.

Endret av Jonasmann
Skrevet

Hørt andre nordmenn generelt oppfører seg helt greit.  Ingen folkeslag kan vel skryte av å være så perfekte. Alle har sin greie, på godt og vondt.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

At nordmenn sør i Norge er kalde som russere og nordmenn nord i Norge er varme som latinoer :fnise: Det var en familie fra Canada som sa det og jeg er fra østlandet:P 

Anonymkode: 69438...b04

• Liker 3
Skrevet

Nordmenn er vel ganske introverte i forhold til andre nasjonaliteter, og stillheten kan kanskje oppfattes som småfrekk :) I alle fall det jeg tror 

Anonymkode: 29f31...ab4

Skrevet

Stille og likegyldige - frem til du trenger hjelp. I hvert fall det min utenlandske familie mener. De mener det er vanskelig å bli kjent med nordmenn og at vi er veldig reserverte om det ikke er grunn til annet, men hvis man f.eks. har trøbbel langs veien eller av andre grunner trenger assistanse er nordmenn svært hjelpsomme.

Anonymkode: c01ed...ea6

• Liker 4
Gjest NotNaomi
Skrevet

Hører alltid at vi er reserverte,men veldig snille når en kommer innenfor fasaden. At vi er sære og rare,men godhjerta. Det går igjen hele tiden. Og at de syns vi har rar mat. Særlig brunost og lutefisk :D Hører aldri noe negativt,annet enn at vi er lukkede til å begynne med.

Gjest NotNaomi
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At nordmenn sør i Norge er kalde som russere og nordmenn nord i Norge er varme som latinoer :fnise: Det var en familie fra Canada som sa det og jeg er fra østlandet:P 

Anonymkode: 69438...b04

Haha,ja,nordnorske kommer alltid best ut av det. Sånn i begynnelsen,og jeg er såå enig. Men bak fasaden blir vi andre greie vi også. Det tar bare litt mer tid :D

Skrevet

vi snakker ikke med fremmede.
spiser mye dårlig mat (les: type brødskiver til frokost, lunch. taco & grandiosa til middag).
vi blir utrolig sosiale og positive når vi drikker.
vi har utrolig mange one night stands. norske damer er veldig lette å få i senga.
vi er konfliktsky

• Liker 1
Skrevet

Når jeg er i Tyrkia så hører jeg ofte at de mener at folk fra norden generelt er løse/lette få til sengs.

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener da folk som er på ferie i Norge, flyttet til Norge elns.. hva er typisk oss? 

- engelskmenn er høffelige. Det merker jeg og.

Anonymkode: b269b...1fe

Jeg er ikke så enig i dette faktisk. Filmindustrien har ødelagt/markedsført en type britisk væremåte som kun eksisterer på film. De er like lite høflige som nordmenn. Den britiske, elegante høfligheten døde sånn ca. rundt 2. verdenskrig.

Om nordmenn har jeg hørt at vi er innadvendte, og blir skeptiske mot fremmede som er hyggelige. Det er jo helt sant. Og på Island sa de at nordmenn er akkurat som dem, bare ikke like kule. Det er også helt sant. 

Endret av Overrasket
Skrevet

At folk er kalde, egoistiske, bortskjemt og utaknemmelige. At alle har psykiske problemer fordi ingen tar vare på hverandre og at kvinnene er løse. 

(Ganske godt observert i mine øyne.)

Anonymkode: 99f07...3d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...