Gå til innhold

Totalpris for ferdighus?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Vi vurderer å kjøpe ferdighus, men synes det er mye "ymse" priser i boligkataloger - som ikke er så underlig da alle har ulike ønsker i forhold til innsiden av huset, pluss forskjellig behov for grunnarbeid på tomt osv. Er det noen som har erfaringer med å få satt opp ferdighus, som har en liten oversikt over totalkostnad? Eventuelt hva gjorde dere selv som dere kan ha spart mye på? Noen som har erfaring med ferdighus fra utlandet (Litauen osv.)? Er det egentlig såå mye man sparer på å bestille fra utenlandsk leverandør? Lurer også på om noen har erfaring fra pris på grunnarbeid på tomt, gjerne både flat og skrå da vi ikke har kjøpt noen tomt enda - og usikker hva vi ender opp med til slutt.... 

En stor hjelp er at samboeren er både handy og rørlegger, men usikker på hvor mye som er lovlig å utføre selv i eget hjem (ifht rørlegging).... Dette må selvsagt sjekkes opp på forhånd, men regner med en må ha en slags godkjenning fra firma i etterkant - som gjennomgår hele huset og dokumenterer at alt er gjort riktig? Noen som eventuelt vet prisen på dette? Eller pris for full installasjon av el-anlegg i et nytt hus på ca 250/300 kvm? (Skjønner at dette er svært individuelt altså, men et ca.anslag hjelper godt hvis noen har).... :-)

Endret av brukeranonym111
Skriveleif
Skrevet

Om mannen din selv utfører rørleggerjobben, så kan skattemyndighetene komme i etterkant og kreve ekstra skatt. Dette er noe som er helt høl i hue spør du meg! Men dette var noe som kom opp for noen år siden, hvor en snekker hadde sat opp hytta si selv. Han jobba i et firma som snekker, og siden han var snekker av profesjon så skulle staten ha sitt for at han ikke brukte et firma som skulle/burde ha gjort jobben.

Får mannen firmaet han jobber i, til å godkjenne jobben han har gjort er det jo greit. Og det vil komme et dokument i Boligmappa. Alt jeg har gjort, som jeg har hatt elektriker til så ligger det dokumentert der når regning er betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...