Gå til innhold

Reisetips til India

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi er to jenter på 20 år som skal til Inda til sommeren. Vi har funnet ut at sommeren kanskje ikke er den beste tiden og reise. Planen var å reise til New Delhi, Rishikesh og Agra, men vi har lest at temperaturen kan være veldig høy her på denne tiden. Vi har fortsatt lyst til å holde oss til planen, men har begynt å innse at dette kanskje ikke går. Vidre har vi vurdert Goa som ser ut som et fantastisk sted det også.

Er det noen som har noen erfaringer eller tips? 

Anonymkode: 8eb9e...d67

Skrevet

Hvorfor tør noen å reise dit, skjønner jeg ikke. Særlig unge vestlige jenter. Jeg vil heller reist til Sri Lanka. Da slipper dere å være bekymret for å bli voldtatt. 

Google rapings in India, så får dere svar. 

Anonymkode: 655a7...06b

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tør noen å reise dit, skjønner jeg ikke. Særlig unge vestlige jenter. Jeg vil heller reist til Sri Lanka. Da slipper dere å være bekymret for å bli voldtatt. 

Google rapings in India, så får dere svar. 

Takk for tips. Jeg har uansett ikke tenkt til å la faktumet at jeg er jente stoppe meg i å gjøre noe jeg drømmer om. Man må ta forhåndsregler, men det syntes jeg man skal gjøre uansett hvor man er.  Skal man gå rund å være "bekymret for å bli voldtatt" når man reiser? Skal man også slutte å reise fordi man kan bli ranet, overkjørt eller drukne? Ting kan skje overalt, og å gå rundt og bekymre meg for "alt som kanskje kan skje", det gidder jeg ikke.

Skrevet
9 timer siden, amypamy skrev:

Takk for tips. Jeg har uansett ikke tenkt til å la faktumet at jeg er jente stoppe meg i å gjøre noe jeg drømmer om. Man må ta forhåndsregler, men det syntes jeg man skal gjøre uansett hvor man er.  Skal man gå rund å være "bekymret for å bli voldtatt" når man reiser? Skal man også slutte å reise fordi man kan bli ranet, overkjørt eller drukne? Ting kan skje overalt, og å gå rundt og bekymre meg for "alt som kanskje kan skje", det gidder jeg ikke.

Jeg forstår det, men akkurat i India er det gode grunner til å holde seg unna pga faren for voldtekter. India er fortsatt under utvikling når det gjelder sitt kvinnesyn, og to blonde, forholdsvis unge jenter vil tiltrekke seg oppmerksomhet. Dere må gjerne reise, jeg kunne brydd meg mindre. Men jeg har venner som har reist jorda rundt og fortsatt er på reisefot som bevisst har unngått India. Og dette er folk som har reist i 10år, noen har det til og med som yrke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...