Gå til innhold

Siberian Husky i varme land

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan en husky takler veldig varmt vær(30+)? Har lest at de er veldig tilpasningsdyktige og at det ikke er noe problem. Har også sett huskyer ute å gå midt på dagen i Spania i August og de så ikke ut til å lide noen nød, og i August er det gjerne 35-40 grader. 

Den må selvsagt få tilgang på vann og skygge, kanskje ikke gå turer midt på dagen osv. Men lurer på generelt ellers hvordan en husky vil trives i varmere strøk når det er en polarhund.

Anonymkode: b7e39...b8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil nok bli veldig individuelt, personlig har jeg ikke erfaring med dem (er ikke helt husky-typen for å si det sånn), men kjenner folk med tykkpelsede hunder, og de SLITER om sommeren... Synes synd på dem. Dette er i Norge altså.

Skrevet

De fleste hunder tilpasser seg. Min husky trives best inne når der er under 15 minus, gjerne foran peisen. Om sommeren klarer hun seg helt fint, ligger gjerne i solen også legger hun seg i skyggen når det er varmt nok - noe de fleste hunder gjør. Hadde nok blitt for varmt med 30 pluss, det er hun absolutt ikke vandt til. 

Anonymkode: 74910...d23

Skrevet

Å skaffe seg polarhund når man bor i varmt klima, er dyremishandling. Ikke skjønner jeg hvorfor man skaffer seg polarhunder når man ikke har tenkt å drive med hundekjøring. 

Skaff deg heller en hund som passer i klimaet der du bor. 

Anonymkode: 2d870...e17

• Liker 1
Skrevet
Spoiler
Spoiler

Min husky og huskymix sliter ganske mye når det er rundt 22-25 grader, og er da egentlig mest i ro. Når det en sjelden gang har vært over 30 grader, er det avkjøling og null aktivitet som gjelder. Jeg kan ikke tenke meg at de trives i varmere temperaturer.

Anonymkode: 701e5...754

Skrevet

Det er kanskje litt individuelt. Jeg har eurasier, og det er jo egentlig ikke en polarhund sånn i definisjonen, men én av rasene eurasiere kommer fra er polarhund (samoyed), så han har mye pels og er veldig glad i kulda. 

Han hadde virkelig ikke trivdes i varmt land. Han mistrives skikkelig når det er sommer, og for to år siden når det var sykt varmt her lå han bare og peste i skyggen. Han orker ikke gå tur, og lengter etter kulde. 

Mens andre eurasiere kan sole seg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...