Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange barn og voksne er dere husholdningen og hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Anonymkode: 5dc58...7fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 personer. 

To voksne og ett barn fulltid, tre barn deltid. 9000 per mnd i mat. Nøye på å handle på tilbud og lager all mat dra bunnen av. 

Anonymkode: 70394...b46

Skrevet

To voksne. 3500-4000 kr. 

Anonymkode: e3cb8...31f

• Liker 1
Skrevet (endret)

En voksen kvinne og en tenåringssønn i vår husholdning. Vi bruker 6000,- i mnd. Det er litt mye, ja, men det skyldes ganske enkelt at jeg drikker svært mye brus. Og det har jeg tenkt å fortsette med :- ) Uten brusen hadde vi vel brukt rundt 5000,-, hvilket er gjennomsnittlig og helt ok budsjett for en liten familie som vår, iflg. SIFOs budsjett (Statens Inst. for Forbruksforskning).

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet (endret)

To voksne og 2 katter. 4000 kr i mnd. Fører regnskapet, så vet nøyaktig.

Da er mat, dagligvarer og spising ute inkludert.

Endret av Ny Bruker
Skrevet

to voksne ca 6000, men da er husholdningsartikkler også inkludert...

Anonymkode: 5853c...20c

Skrevet

To voksn, en tenåringgsjente - 4000kr.

Anonymkode: 8f287...1aa

Skrevet

en voksen og to katter, ca 1500,- om jeg fjerner alkohol fra regnestykket :P 

Skrevet

To voksne, ca 2000 i mnd. Dette er bare middager og husholdningsartikler. Pga ulike preferanser og arbeidstider kjøper vi inn frokost og lunsj til oss selv utenom matbudsjettet. Kattemat er også utenfor matbudsjettet, da dette ikke kjøpes på matbutikken.

Anonymkode: 82fc0...9fe

Skrevet

To voksne og to katter. Har satt av 6000 kr til mat, men dette inkluderer alt av husholdsningsartikler, restaurantbesøk, kattemat/kattesand etc.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Skrevet

To voksne og en pus. 4000 på matbutikken. Altså alt som kjøpes der, ikke bare mat 

Skrevet

4000,- til mat og 4000,- til alkohol

sånn cirka

Skrevet (endret)

Ca. 6500,- til to voksne inkl. husholdningsartikler.

Endret av Blådiamant
Skrevet

Bruker like i underkant av 2000 kroner, på alt som kjøpes i dagligvarebutikker. En voksen - liten, lite aktiv dame. Spiser nesten alle måltider hjemme og lager mye fra bunnen. Ufancy matvaner, men kvalitet og smak er viktig.

Skrevet

2 voksne og en 2åring + tenåringsjente ca. 50 % av tiden. Bruker vel 6000 kr. tenker jeg! 

Skrevet

Tre voksne og tre små + en tenåringskjæreste ;) 

Ca 8000,- inkl alt som kjøpes på matvarebutikken. Vi kunne sikkert brukt både mer og mindre, men dette er et greit nivå for oss :) 

Anonymkode: c95f6...ca6

• 4 uker senere...
Skrevet

Tidligere klarte jeg meg godt under 2000, men nå er jeg samboer med den aktive kjære, mannen min og matutgiftene har steget til himmels (føler jeg da :P ). Vi er ganske nylig blitt sambiser, men tror det har vært rundt 4000-4500 de to siste månedene.. :) har til gjengjeld fått utrolig bra kosthold. Mat fra bunnen av, slutt på knekkebrød til middag og frukt og grønt i massevis.

Anonymkode: c2885...8a7

Skrevet

To voksne og 3 katter, har budsjett på mellom 5 og 6000. Da inngår alt av mat, husholdningsartikler, kattemat, kattesand, bensin til både bil og båt, og gjerne et par flasker vin :)  Vi setter av det som blir igjen på slutten av mnd, til "hamstrepenger". Altså; når det blir salg på noe vi bruker mye av, så har vi penger til å kunne hamstre litt. Sparer mye etter at vi begynte med det :)

Skrevet

Voksen mann, rundt 5000. Har ofte dame på middagsbesøk, så blir vel en mann og 1/4 kvinne.

Skrevet

To voksne kvinner (en av oss med mye allergier) og en katt: 7 000,-

Det inkluderer mat, hygiene, kattemat og eventuelle restaurant- eller kafebesøk og all mat og drikke "på farten".

Anonymkode: e37e2...58c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...