Gå til innhold

Klikkertrening

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har lyst til å begynne med denne formen for treningmen har ingen erfaring. Hva går det ut på? Er det å anbefale? Noen spesielle kursere å anbefale? Takk, igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du lyst til å begynne med dette når du ikke vet hva det går ut på? ;)

Klikketrening går ut på at man gir hunden et velkjent lydsignal (et klikk med en klikker) når den gjør noe riktig. Det er spesielt greit dersom du trener ting der det er vanskelig å få gitt ros eller godbit med en gang fordi hunden ikke er nært nok. Hunden får da et signal på at det den gjør er riktig, og vet at den kommer til å få ros eller godbit når den kommer bort til deg igjen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Beklager at jeg ordla meg feil. Selvfølgelig vet jeg hva det går ut på i teorien, men har aldri utøvd, eller opplevd det i praksis. You see?

Når burde en hund starte med en slik trening?

Skrevet

Hehe, skjønte nesten det, syntes bare formuleringen var litt morsom. Du kan begynne med klikketrening når som helst, men om hunden er ung bør det bare være en lek, man skal ikke starte med "tung" dresurtrening for tidlig (avhengig av hvilken rase det er snakk om). Du kan lese mer her: http://home.online.no/~tengesba/hundeweb/k...kkertrening.htm

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk Fakse,

Anthon er en jack russell terrier. Med "leke"-trening, mener du da bare oss to? Ikke dressur-kurs? Vi skal på valpekurs i januar, så bør vel kanskje vente til da før vi går i gang.

Han blir 8 uker den 21. desember og da hentes han på flekken. :wink:

Gjest Respect
Skrevet

Jeg brukte klikker når jeg trente lydighet og agility med hunden min, og syntes absolutt det hadde effekt, men jeg burde begynt mens hunden var ung. Anbefaler deg å skaffe deg bøker om klikkertrening. Det er viktig å ikke gå for fort frem, samt gjøre ting riktig i innlæringsperioden. Jeg kjøpte en bok fra canis.no som var til stor hjelp. Husker ikke tittelen.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Ja jeg anbefaler også www.canis.no, super side!

Gjest Anonymous
Skrevet

Har vært på Canis, men boken jeg er ute etter erutsolgt...

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil på det varmeste anbefale boken "Klikkertrening for din hund" av Cecilie Køste og Morten Egtvedt.

Enkel og grei innføring i klikkertrening. I tillegg syntes jeg personlig at den var veldig inspirerende :)

Etter at jeg leste denne boka "klikket " det fullstendig for meg :ler:

(Kanskje det var den du mente var utsolgt?)

Hilsen Ella

Gjest Anonymous
Skrevet

Denne tenkte jeg på: Klikkertrening for din hund

Cecilie Køste, Morten Egtvedt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...