AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Når man ser at at Plus Size Magazine fronter disse to: Hvordan reagerer du? Blir du provosert? Irritert? Eller, som meg, opphisset? Og det sistnevnte mener jeg positivt, for jeg liker virkelig hva jeg ser! Anonymkode: 18009...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #2 Skrevet 13. januar 2017 Blir irritert og kvalm. Det er ikke sunt å være så stor. Hvorfor er det greit at fete mennesker kler av seg, mens det hyles og skrikes med engang noen som er slanke gjør det samme? Har aldri skjønt det der. Anonymkode: 30f8c...15b
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #3 Skrevet 13. januar 2017 Siden det er et magasin for store kvinner: helt ok. Men er i mot "politisk korrekt" viss vass rundt overvekt. For overvekt er ikke sunt og bør ikke fremsettes som noen ideal, mer enn alvorlig undervekt. Begge deler er helseskadelig og potensielt dødelig. Anonymkode: 0c18c...57b
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Ingen av delenr vil jeg si. Bare forbereder meg på hylingen og sytingen som kommer om hvor usunt dette er, at fedme blir glorofisert, og de som kommer med at alle liksom surver over at slanke modeller blir vist. Anonymkode: c159c...f5c 3
herzeleid Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 Det er vell egentlig mest trist når overvektige kropper prøves fremstilt som et ideal, og man forventes å late som om man synes disse er "vakre"? Selv er jeg tilhenger av å hjelpe folk å oppnå sitt potensiale, heller enn å late som man er stolt over en forfallen kropp. Det handler rett og slett om å ønske andre godt, og ikke delta i eller bidra til (selv)bedrag, i den tro at det gjør godt.
Gjest Superbruker7 Skrevet 13. januar 2017 #6 Skrevet 13. januar 2017 Bryr meg fint lite av hva slags modeller et magasin jeg aldri har hørt om har på forsiden.
Kaffefrøken Skrevet 13. januar 2017 #7 Skrevet 13. januar 2017 Hvorfor finnes det ingen mellomting? Det må alltid være enten eller.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #8 Skrevet 14. januar 2017 Synes det er flott folk er fornøyde med seg selv. Vi har en skjønnhets og slankeindustri som skor seg på at folk hater seg selv. Bare flott å se noen som ikke er en del av dette. Anonymkode: b4208...934 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #9 Skrevet 14. januar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir irritert og kvalm. Det er ikke sunt å være så stor. Hvorfor er det greit at fete mennesker kler av seg, mens det hyles og skrikes med engang noen som er slanke gjør det samme? Har aldri skjønt det der. Anonymkode: 30f8c...15b Gjør det? Gå på butikken og se på hver eneste framside av magasiner og fortell meg hvor mange overvektige du ser? Hvor mange overvektige er det på Victorias Secret sitt årlige show? Hvor mange overvektige er det som går ned catwalken for verdens berømte designere? Hvor mange kjente overvektige suksessrike skuespillere er det? Tynnhet er hyllet verden over. Det skrikes først når noen utenfor denne normen tør å si at de er fornøyde med seg selv! Anonymkode: b4208...934 3
Gjest supernova_87 Skrevet 14. januar 2017 #10 Skrevet 14. januar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir irritert og kvalm. Det er ikke sunt å være så stor. Hvorfor er det greit at fete mennesker kler av seg, mens det hyles og skrikes med engang noen som er slanke gjør det samme? Har aldri skjønt det der. Anonymkode: 30f8c...15b Blir du faktisk kvalm når du ser de undervektige modellene også? Hvilken verden er det du lever i som ikke ser slanke modeller overalt. Her har du noen du kan se på uten å skrike og hyle: https://www.victoriassecret.com/
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #11 Skrevet 14. januar 2017 Bryr meg midt i rumpa. Om andre mennesker ikke klarer å utvikle et sunt forhold til egen kropp er ikke det noe jeg bryr meg om. Hjelper ikke skylde på alle andre Anonymkode: ef132...47c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 #12 Skrevet 15. januar 2017 Det bildet av de kvinnene er jo redigert i et program eller noe - det må jo være det. Hva ellers er poenget med det? Anonymkode: 689e1...8ef
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #13 Skrevet 17. januar 2017 Er dette virkelig "pluz size" ? Det finnes vel en god del folk, som faktisk er langt større enn det der.. Anonymkode: 0d4f3...bc4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #14 Skrevet 17. januar 2017 På 14.1.2017 den 3.49, AnonymBruker skrev: Gjør det? Gå på butikken og se på hver eneste framside av magasiner og fortell meg hvor mange overvektige du ser? Hvor mange overvektige er det på Victorias Secret sitt årlige show? Hvor mange overvektige er det som går ned catwalken for verdens berømte designere? Hvor mange kjente overvektige suksessrike skuespillere er det? Tynnhet er hyllet verden over. Det skrikes først når noen utenfor denne normen tør å si at de er fornøyde med seg selv! Anonymkode: b4208...934 Jeg skulle til å svare det samme. På hvilken planet er vedkommende som mener det skrikes opp når modellene er tynne? Det er jo det som er normalen, og det som hylles. Anonymkode: de3f7...c1e
Derpderp Skrevet 17. januar 2017 #15 Skrevet 17. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette virkelig "pluz size" ? Det finnes vel en god del folk, som faktisk er langt større enn det der.. Anonymkode: 0d4f3...bc4 Plus size handler vel ikke om å finne så store mennesker som overhodet mulig? Disse representerer også et ideal, med små armer og ingen dobbelhake - noe de fleste ville hatt med den BMI´en de har. Plus size-modellene representerer et motsvar til standardmodellene, men de representerer ikke mangfold - de er like cookiecutter som VS´modeller. Jeg synes forøvrig at det er helt greit at de er på forsiden, de er flotte jenter. Skulle ønske de brukte mer plus size-modeller i treningssammenheng også, slik at det ble normalisert at større mennesker også beveger seg. Nike gjør en god jobb der nå. Det at noen blir irritert og kvalm over andres kropp slutter aldri å forundre meg, det bekrefter vel bare at man har fryktelig forskjellige verdier.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 17. januar 2017 #16 Skrevet 17. januar 2017 Ser ingenting her som burde gi grunn til å bli verken provosert, irritert eller opphisset.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #17 Skrevet 17. januar 2017 På 13.1.2017 den 14.22, herzeleid skrev: Det er vell egentlig mest trist når overvektige kropper prøves fremstilt som et ideal, og man forventes å late som om man synes disse er "vakre"? Selv er jeg tilhenger av å hjelpe folk å oppnå sitt potensiale, heller enn å late som man er stolt over en forfallen kropp. Det handler rett og slett om å ønske andre godt, og ikke delta i eller bidra til (selv)bedrag, i den tro at det gjør godt. Jeg ser ikke annet her enn at de som er plus size også får tak i lekkert undertøy, ser ikke at dette er noe slags ideal. Disse er nok heller ikke de mest usunne overvektige, for som du ser, så sitter mesteparten rundt hoftepartiet og ikke rund magen. Anonymkode: 1bc16...9ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå