AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Hei! Jeg har nettopp fått en betalingsoppfordring (inkassovarsel) fordi jeg glemte å betale en regning. Dette er ikke noe jeg er vant til så jeg har et lite spørsmål. Ser at både summen jeg egentlig skulle ha betalt står oppført + renter. Men det jeg ikke helt skjønner er hva "sakens omkostninger" betyr (føler meg jækla dum her jeg sitter), og hvorfor summen er mer enn dobbelt så høy? Anonymkode: 00aa9...ae3
Gjest GulSol Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Saken er din ubetalte regning. Når et inkassobyrå blir nødt å ta saken (altså kreve inn pengene), fra de du skylder penger, så koster det byrået penger. Dette betaler du for. Betal regningen. Det blir bare verre. Har du ikke mulighet innen fristen, så ring og be om utsettelse.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 22 minutter siden, GulSol skrev: Saken er din ubetalte regning. Når et inkassobyrå blir nødt å ta saken (altså kreve inn pengene), fra de du skylder penger, så koster det byrået penger. Dette betaler du for. Betal regningen. Det blir bare verre. Har du ikke mulighet innen fristen, så ring og be om utsettelse. Åja, det gir mening. Tusen takk Anonymkode: 00aa9...ae3
sonush Skrevet 13. januar 2017 #4 Skrevet 13. januar 2017 Er det inkassovarsel eller første inkasso brev. Inkassovarsel kan være med purregebyr, men X-tra omkostninger er med inkasso brev. Det er ikke vanlig at en glemt regning sendes til inkasso umiddelbart. Hva er det du har fått? Enig med den over meg, har du oversett både regning og purring, og innkassobyrå overtar så blir det bare mer og mer kostbart.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #5 Skrevet 13. januar 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har nettopp fått en betalingsoppfordring (inkassovarsel) fordi jeg glemte å betale en regning. Dette er ikke noe jeg er vant til så jeg har et lite spørsmål. Ser at både summen jeg egentlig skulle ha betalt står oppført + renter. Men det jeg ikke helt skjønner er hva "sakens omkostninger" betyr (føler meg jækla dum her jeg sitter), og hvorfor summen er mer enn dobbelt så høy? Anonymkode: 00aa9...ae3 Når du ikke betaler og den du skylder penger ikke får pengene sine, så har de rett til å kreve deg for ulempen den du skylder penger har ved at du ikke betaler. Det kan være rneter og det kan være gebyrer eller begge deler. Derfor er det dyrt å ikke betale regningene sine. Sakens omkostninger blir høyere desto lengre tid det går før betaleren gjør opp for seg. Anonymkode: 12479...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå